زن پس از ناپدید شدن در سیل پارک ملی صهیون جان خود را از دست داد

در سال‌های گذشته، سیل‌های مشابه باعث شده بود که دیواره‌های آب به ارتفاع ساختمان‌ها، وسایل نقلیه را در خود فرو ببرد، تخته سنگ‌ها را غلت بزند و درختان را کنده کند. در سپتامبر 2015، هفت نفر در طوفان مشابهی در پارک غرق شدند و 12 نفر دیگر در یک شهر مجاور جان باختند.

سالت لیک سیتی (AP) – مقامات روز سه‌شنبه گفتند که یک زن آریزونا بر اثر سیل چهار روز پیش در پارک ملی Zion یوتا جان خود را از دست داد.

آگنی هوتری با دوستانش در حال پیاده‌روی از طریق یک دره شکاف معروف به نام The Narrows بود که گروه توسط سیلاب‌های ناگهانی که رودخانه ویرجین را درنوردید، به پایین دست رفت. به گفته سرویس پارک ملی، در حالی که بقیه گروه به مکان امنی رسیدند، آگنیهوتری این کار را نکرد، و باعث شد محیط بانان ماموریت جستجویی را آغاز کنند که از امدادگران آموزش دیده در آب، سگ های جستجوگر و بیش از 170 امدادگر اضطراری استفاده می کرد.

اما جاری شدن سیل، امسال و از نظر تاریخی، می‌تواند دره‌ها، صخره‌های لطیف و آب‌های خشک را در عرض چند دقیقه به کانال‌های کشنده آب و زباله‌های سریع تبدیل کند. سرویس پارک ملی گفت که سیل میزان جاری شدن رودخانه ویرجین را تا 8229 گالن (31149 لیتر) در جریان باران های موسمی که آگنیهوتری را به پایین دست برد، افزایش داده است.

جف برادی باگ، سرپرست پارک ملی صهیون گفت: «عمیق‌ترین همدردی ما با دوستان و خانواده است.



منبع

جاناتان شافر، سخنگوی پارک ملی صهیون در بیانیه‌ای خبری گفت، جتال آگنیهوتری، 29 ساله، از توسان، آریزونا، روز دوشنبه در حدود 6 مایلی (9.6 کیلومتری) جنوب منطقه‌ای که توسط آب‌های سیلاب از بین رفته بود، کشف شد و به جستجوی چهار روزه پایان داد. .

مرگ او یک روز بعد پس از تایید توسط پزشکان اعلام شد. این آخرین یادآوری از خطرات پیاده روی در دره های صخره ای باریک قرمز در پارک جنوبی یوتا در طول فصل باران های موسمی است.

هم سرویس ملی هواشناسی و هم شهرستان واشنگتن، یوتا، در آن روز هشدار سیل را برای این منطقه صادر کرده بودند. برادر آگنیهوتری به تلویزیون محلی KSL-TV گفت که او شنا بلد نیست.

دره‌های شکاف در پارک ملی Zion می‌توانند به اندازه پنجره‌ها باریک و در قسمت‌های خاصی صدها فوت عمق داشته باشند. آنها از مناطق دیدنی و پربازدید مقصد هستند.