زن مرتبط با مرگ چمدان احتمالی در کره جنوبی

پارک گفت که پلیس کره جنوبی پس از دریافت درخواست کمک تحقیقاتی، این اطلاعات را به پلیس نیوزیلند منتقل کرده است. پارک گفت، اما پلیس کره جنوبی در حال حاضر هیچ اختیاری برای ردیابی محل اختفای این زن یا بازداشت او ندارد، زیرا او یک شهروند نیوزیلندی است که احتمالاً با جنایتی که در نیوزیلند رخ داده است مرتبط است.

پارک گفت، تعقیب او برای پلیس کره جنوبی دشوار خواهد بود مگر اینکه نیوزلند رسماً درخواست استرداد او را بکند، که اگر تحقیقات به جایی برسد که پلیس بین‌الملل علیه او اخطار قرمز قرار دهد، ممکن است این اتفاق بیفتد.

پارک سونگ هون، یکی از مقامات آژانس پلیس ملی در سئول، گفت: سوابق مهاجرت نشان می دهد که این زن ناشناس در 40 سالگی در سال 2018 وارد کره جنوبی شد، اما از آن زمان تاکنون هیچ سابقه ای مبنی بر خروج او وجود ندارد.

پلیس کره جنوبی می گوید به احتمال زیاد یکی از بستگان احتمالی دو کودک که هفته گذشته اجساد آنها در چمدان ها در نیوزیلند پیدا شد، در کره جنوبی است.

بقایای بچه‌ها هفته گذشته در چمدان‌هایی پیدا شد که یک خانواده نیوزلندی از حراجی آنلاین خریده بودند که شامل کالاهای رها شده بود. بازرس کارآگاه Tofilau Faamanuia Vaaelua گفت که کودکان بین 5 تا 10 سال سن داشتند و چند سالی بود که مرده بودند و چمدان ها حداقل برای سه یا چهار سال در انبار نگهداری می شدند.



منبع

این زن در کره جنوبی متولد شد و بعداً به نیوزیلند نقل مکان کرد و شهروندی گرفت. به گفته پارک، پلیس نیوزیلند گمان می‌کند که این زن می‌تواند مادر بچه‌هایی باشد که مرده پیدا شده‌اند، زیرا آدرس قبلی او در نیوزیلند در انباری ثبت شده بود که سال‌ها در آن چمدان‌ها نگهداری می‌شد.