زن باستانی چینی به عنوان قدیمی ترین مورد شناخته شده “یو” پیدا شد – مجازات قطع پا

لی نان، محقق فوق دکترا در دانشگاه پکن و نویسنده اصلی این مطالعه، به اشتراک گذاشت که پیشرفت های علمی اخیر تحقیقات آنها را در مورد بقایای مرتبط تر کرده است.

اطلاعات بیشتر از NextShark: متصدی بار که کوکتل نمادین “Blue Hawaii” را خلق کرد 102 ساله شد

اطلاعات بیشتر از NextShark: قاچاقچیان انسان در کلرادو پس از حمله پلیس به سالن ماساژ در حال فرار هستند

باستان شناسان در چین شواهد بالقوه ای از “یو”، یک مجازات باستانی چینی که شامل بریدن پای یک فرد است، یافته اند.

کسانی که در معرض این مجازات قرار می گرفتند بیشتر بر اثر قطع عضو مردند، در حالی که بازماندگان مجبور به زندگی در زیر تعصب و آزار و اذیت شدند.

اطلاعات بیشتر از NextShark: مردی متهم به حمله به صاحب رستوران سوشی پس از تلاش برای حذف اسکناس 70 دلاری در ویرجینیا شد.

یک مفاد بسیار مهم در مورد مجازات yue وجود دارد: پای چپ برای متخلفان سبک قطع می شود، در حالی که پای راست برای مجرمان سنگین قطع می شود. به نظر می رسد صاحب قبر مرتکب جنایت شده است.

اسناد تاریخی و آثار هنری حاوی شواهدی از این عمل هستند که گفته می شود طیفی از افراد را مجازات می کند بیش از 500 تخلف که عبارتند از “عصیان، تقلب، دزدی و حتی بالا رفتن از درهای خاص”.

این تحقیق شامل تجزیه و تحلیل اسکلت یافت شده در محل دفن به نام ژویان در استان شمال غربی Shaanxi بود. این مکان که مهد تمدن ژو در نظر گرفته می شود، قبلاً تعداد زیادی گلدان، مقبره و استخوان های اوراکل را در خود جای داده است.

این اثر که در Acta Anthropologica Sinica منتشر شده است، اولین اثری است که به خوبی مطالعه شده است مورد قطع عضو تنبیهی از یک سایت باستان شناسی، که بینش مهم و داده های ارزشمندی را برای مطالعه بیشتر سیستم کیفری و آداب و رسوم اجتماعی چین باستان ارائه می دهد.

تجزیه و تحلیل اشعه ایکس از بقایای 3000 ساله به این نتیجه رسید که آنها از زنی بین 30 تا 35 ساله با پای راست قطع شده بودند که نشان دهنده جدی بودن جرم ادعایی او بود.

وی گفت: مردم قبلاً فقط این استخوان انسان را استخوان ناقص می دانستند، اما وقتی ذخایر معینی از دانش داشتم، در نگاه اول فکر کردم که ممکن است یک مورد قطع عضو باشد.

اگرچه جسد در حفاری‌هایی که در سال 1999 آغاز شد، پیدا شد، اما مطالعه روی استخوان‌ها در اولویت نبود زیرا باستان‌شناسان بیشتر بر روی یافتن آثار باستانی تمرکز کردند.

با ترکیب تجزیه و تحلیل زیست پزشکی ساکنان مقبره و تصاویر yue قطع عضو حکاکی شده بر روی ظروف برنزی کشف شده در مقبره های مجاور، می توان اساساً مشخص کرد که این نمونه ای از درد یوه است و این اولین نمونه شناخته شده است. نان گفت.

اطلاعات بیشتر از NextShark: یک زن آسیایی در فروشگاه چین به دلیل درخواست از مرد برای پوشیدن ماسک در نیویورک به صورتش مشت زد.

تراکم استخوان و ساختار سایر قسمت های اسکلت احتمال ابتلای زن به بیماری هایی مانند دیابت، جذام و سرطان را رد می کند.

نتیجه معاینه پزشکی نشان داد که علت قطع عضو بیماری یا جراحت نبوده است. قربانی حداقل پنج سال دیگر پس از قطع پا زنده می ماند.

بله، با سایر اشکال مثله کردنبیش از 1000 سال در چین باستان به طور گسترده ای به عنوان نوعی مجازات استفاده می شد تا اینکه سرانجام در حدود 200 سال قبل از میلاد مسیح لغو شد.

ناهنجاری های یافت شده در استخوان درشت نی و نازک نی زن نیز ثابت کرد که این یک عمل پزشکی نبوده و بریدگی های نسبتاً صاف و صافی بر جای می گذارد.

تصویر انتخاب شده از طریق ECP



Source link