زندانی که به خاطر بمب گذاری مرگبار وگاس در حال گذراندن عمر بود از زندان فرار کرد

لاس وگاس (AP) – مقامات روز سه‌شنبه به دنبال بمب‌ساز 42 ساله‌ای بودند که از زندان نوادا فرار کرده بود، جایی که او در حال گذراندن حبس ابد برای انفجار مرگبار سال 2007 در خارج از استراحتگاه استریپ لاس وگاس بود.

فرماندار استیو سیسولاک پس از آن که اواخر روز سه شنبه گفت دفترش متوجه شد که فراری از اوایل آخر هفته از زندان با امنیت متوسط ​​مفقود شده بود، دستور تحقیقات در مورد این حادثه را صادر کرد.

سوابق نشان می‌دهد که هم‌متهم او، عمر روئدا-دنورز، روز سه‌شنبه در بازداشت به سر می‌برد. این مرد 47 ساله اهل گواتمالا به دلیل قتل، اقدام به قتل، مواد منفجره و سایر اتهامات در زندان دیگری در نوادا در حال گذراندن حبس ابد است.

مقامات Duarte-Herrera را با قد 5 فوت، 4 اینچ و 135 پوند، با چشمان قهوه ای و موهای قهوه ای توصیف کردند.

هیئت منصفه دادگاه منطقه کلارک، هر دو مرد را در قتل ویلبالدو دورانتس آنتونیو، که دادستان او را دوست پسر دوست دختر سابق روئدا-دنورز معرفی کرد، از مجازات اعدام در امان گذاشت.

Duarte-Herrera، اهل نیکاراگوئه، در سال 2010 به کشتن یک فروشنده هات داگ با استفاده از یک بمب فعال شده در یک فنجان قهوه در بالای ماشین پارک شده در هتل-کازینو لاکسور محکوم شد.

دادستان گفت که حسادت انگیزه حمله به طبقه بالای یک سازه پارکینگ دو طبقه بوده است. این انفجار در ابتدا ترس از حمله تروریستی در نوار را افزایش داد.

وی گفت: «این نوع نقص امنیتی را نمی توان مجاز دانست و مسئولین آن مسئول خواهند بود.



منبع

سیسولاک گفت که دفتر او به مقامات اصلاحی دستور داده است تا “تحقیقات کامل را در سریع ترین زمان ممکن در مورد این رویداد انجام دهند و تکمیل کنند.”

مقامات تا صبح روز سه شنبه متوجه نشدند که پورفیریو دوارته هررا در جریان شمارش سر در مرکز اصلاحی صحرای جنوبی در نزدیکی لاس وگاس مفقود شده است. در بیانیه وزارت اصلاحات ایالتی آمده است که تیم های جستجو به دنبال او هستند.

سیسولاک در بیانیه ای گفت: «این غیرقابل قبول است.