زندانیان زندان ویرجینیای غربی از قبل می دانستند که او می آید

وزارت دادگستری هفته گذشته اتهاماتی را علیه مک کینون، 36 ساله، و دو مرد ماساچوست با ارتباط اوباش اعلام کرد: فوتیوس “فردی” گیاس، 55 ساله، یک قاتل مافیایی که با مک کینون سلول مشترک داشت، و پل دکولوژرو، 48 ساله، که یکی از اعضای گروه بود. یک باند جنایت سازمان یافته به رهبری عمویش.

به گفته نووالک، دکولوژرو همچنین گفت که او و گیاس از «کمربند با قفلی که به آن وصل شده بود» برای ضرب و شتم بولگر تا حد مرگ استفاده کردند. بسیاری از خبرگزاری ها، از جمله NBC News، قبلا گزارش داده بودند که این افراد از قفلی که در داخل جوراب قرار داده شده بود برای کشتن بولگر استفاده کرده بودند.

طبق متن مکالمه تلفنی یکی از مظنونان و مادرش، زندانیان زندانی که جیمز “وایتی” بولگر در آن کشته شد، از قبل می دانستند که گانگستر بدنام به آنجا منتقل می شود.

کریستین برد، وکیل دادگستری، گفت: «به کل واحد هشدار داده شد که وایتی بولگر در حال آمدن به واحد است.

مدت کوتاهی پس از باز شدن درهای سلول در ساعت 6 صبح، سه مظنون در سلول متعلق به گیاس و مک کینون با هم ملاقات کردند. به گفته دادستان هانا نوالک، شش دقیقه بعد، هر سه نفر بیرون رفتند.

Geas، DeCologero و McKinnon به توطئه برای ارتکاب قتل درجه یک و همچنین جرایم دیگر متهم شدند. Geas و DeCologero همچنین به کمک و مشارکت در قتل درجه یک و ضرب و شتم منجر به صدمات جدی بدنی متهم شدند. مک کینون که قبلاً به ان بی سی نیوز گفته بود هیچ ارتباطی با قتل ندارد، به اظهارات نادرست به یک مامور فدرال متهم شد.

شان مک کینون. (عکس خانوادگی)

به گفته دادستان این تماس در ساعت 15:30 انجام شده است.

ویتو ماراویگلیا، بازپرس سابق اداره زندان‌ها که بیش از دو دهه را صرف تحقیق از زندانیان برای وابستگی به باند و سایر تهدیدات احتمالی کرده است، گفت: «این اتفاق بی‌معنی است.

بر اساس متنی که NBC News به دست آورد، نووالک در جلسه استماع گفت: «پائولی گفت به محض اینکه دیدند بولگر وارد واحد شد، قصد کشتن او را داشتند. و سپس پائولی به این شاهد زندانی گفت که شان مک کینون مراقب است.

دکولوژرو و گیاس هفت دقیقه در سلول بولگر ماندند. به گفته نووالک، پس از خروج آنها در ساعت 6:13 صبح، هر سه مرد به سلول متعلق به گیاس و مک کینون بازگشتند.

ماراویگلیا گفت: «به احتمال زیاد این بی کفایتی است. ما در اداره زندان ها بی کفایتی زیادی داریم.»

دادستان‌ها در جلسه بازداشت مک‌کینون در روز دوشنبه، آنچه را که سیستم نظارتی در داخل زندان ضبط کرده است، شرح دادند و جزئیاتی را از شرایط قتل بولگر ارائه کردند.

در جلسه دادگاه مک‌کینون، دادستان‌ها گفتند که تماس تلفنی مک‌کینون و مادرش نشان می‌دهد که او از قبل می‌دانست که بولگر به زندانش می‌آید.

او گفت که پرونده دولت توسط سه خبرچین زندان تقویت می شود. به گزارش نوالک، یکی از آنها گفت دکولوژرو، که پائولی را دنبال می کند، به او گفت که بولگر یک جادوگر است. بولگر در حالی که از دهه 1970 تا اوایل دهه 1990 اوباش عمدتاً ایرلندی را در بوستون رهبری می کرد، به عنوان یک خبرچین FBI عمل کرد.

خبر ورود یک زندانی سرشناس نیز ممکن است از یکی از کارکنان به بیرون درز کند. اما ماراویگلیا گفت که بعید است که این کار عمدی برای آسیب رساندن به بولگر انجام شده باشد.

این دفتر بلافاصله به درخواستی برای اظهار نظر درباره اینکه چگونه مک کینون و سایر زندانیان می دانستند که بولگر به مرکزشان منتقل شده است، پاسخ نداد.



منبع

DeCologero و Geas وارد سلول Bulger شدند. نووالک گفت که مک کینون پشت میزی نشست که نمای آن سلول و ایستگاه افسران را داشت.

ماراویگلیا، بازپرس سابق زندانها، گفت که این غیرمعمول نیست که زندانیان در یک مرکز مسکونی زودتر از موعد از تازه واردان مطلع شوند. مقامات زندان اغلب با هم سلولی بالقوه یک تازه وارد صحبت می کنند تا مطمئن شوند که مشکلی وجود نخواهد داشت.

مک‌کینون ادامه داد تا زندانی وارد شده را بولگر، رئیس سابق جنایت بوستون معرفی کند.

شان مک کینون.  (عکس خانوادگی)

ماراویگلیا گفت که او “جهنم مقدس را بر فراز” بولگر که در جمعیت عمومی زندانی مانند USP Hazelton قرار می‌گرفت، بالا می‌برد.

وکیل مک‌کینون خاطرنشان کرد که متن تماس نشان می‌دهد که فقط مک‌کینون نبود که از ورود قریب‌الوقوع بالگر مطلع بود.

مرگ بولگر یک شکست امنیتی خیره کننده برای سیستم زندان فدرال بود. افشای اطلاعاتی که قبلاً فاش نشده بود مبنی بر اینکه زندانیان USP Hazelton از ورود بالگر مطلع شده بودند، سؤالات دیگری را در مورد نحوه اداره زندان های فدرال در مورد انتقال وی به یکی از خشن ترین زندان های کشور ایجاد می کند.

بولگر، 89 ساله، پنج ساعت بعد در ساعت 8:30 شب به زندان در هازلتون، ویرجینیای غربی رسید.

به گفته دادستان، مادرش، شریل پروست، پاسخ داد: “از او دوری کن، لطفا”.

شان مک کینون در 29 اکتبر 2018 به مادرش گفت: «ما در حال آماده شدن برای جذب یک فرد با شخصیت بالاتر دیگر در اینجا هستیم.