زندانیان روس از دست رفته عفو جنگ “بی ارزش” دریافت می کنند

زندانیان روسی که برای جنگیدن در اوکراین از زندان بیرون رانده شده بودند، شروع به دریافت «عفو» وعده داده شده خود برای شرکت در جنگ کرده اند – اما کارشناسان حقوقی می گویند که عفوهای فرضی در واقع ساختگی هستند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که تلاش‌های جنگی روسیه در این هفته به طور فزاینده‌ای متزلزل شد، زیرا ظاهراً تاکتیک استخدام زندان به روش رسمی جدید تبدیل شد. گروه واگنر، یک نیروی نظامی خصوصی که به کرملین مرتبط است و توسط یوگنی پریگوژین، متحد پوتین اداره می‌شود، هفته‌ها از زندان‌های سراسر روسیه بازدید می‌کرد تا مجرمان قتل، دزد و حتی یک آدم‌خوار را برای پیوستن به جنگ علیه اوکراین جذب کند.

گتی

بوگدانوف اعتراف کرد که قبل از عضویت در واگنر هیچ تجربه نظامی نداشت. اما او دقیقاً همان استخدامی بود که طبق گزارش ها، پریگوژین به دنبال آن بود: یک قاتل محکوم (مجرم به قتل با “وحشیگری شدید” شناخته شد).

گفته می‌شود که واحد جدید که «طوفان» نام دارد، شرایطی مشابه واگنر را به زندانیان ارائه می‌دهد: قرارداد شش ماهه، پرداخت و بخشش.

«با خون و عرق سرباز این عفو ​​را به دست آوردید. هیچ کس به تو نداده، کسی نیاورده. خودت به دست آوردی دقیقاً برای شرکت در نبردها و نشان دادن قهرمانی.» شنیده می شود که مردی خارج از دوربین به مردان می گوید.

او گفت: “شاید من برای چیز دیگری آفریده شده ام، نه اینکه فقط یک حکم را بگذرانم و تمام عمرم را آنجا بنشینم.”

اکنون بوگدانوف که از خدمت 13 سال باقی مانده اجتناب کرده است، به رسانه تبلیغاتی گفت که احساس می کند به او ضربه “دوم” داده شده است.

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

استانیسلاو بوگدانوف، یکی از مردانی که در ویدئوی تبلیغاتی مصاحبه شد، با افتخار خاطرنشان کرد که از واگنر برای کمک به او برای یافتن هدف خود در زندگی “قدردان” است.

اما به نظر می رسد او و سایر زندانیان ممکن است فریب خورده باشند.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع

«بعضی‌ها هیچ‌کس به محکومین مدارک و مدال نمی‌دهد و می‌گوید [two of them] که اینها گواهی عفو هستند. و [others] که اینها گواهی آزادی هستند. اما آنها مانند کاغذهای بی ارزش با مهر کسی به نظر می رسند.

به نظر می رسد این مردان کمتر مشتاق به نظر می رسند، زیرا گواهی موفقیت از وزارت دفاع روسیه، یک نشان یادبود واگنر و گواهی هایی که عفو آنها را تأیید می کند به آنها ارائه می شود.

بوگدانوف در سال 2012 با استفاده از پوکر آهنی و دمبل یک قاضی را به قتل رساند. او به 23 سال در یک زندان با امنیت حداکثر محکوم شد و تنها 10 سال از آن را گذرانده بود که استخدام کنندگان واگنر او را برای کمک به کشتن غیرنظامیان در اوکراین آزاد کردند.

گتی

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

رومانوا روز چهارشنبه در بیانیه ای در تلگرام خاطرنشان کرد که روند صدور عفو بسیار پیچیده تر از توزیع تکه های کاغذ است.

اما فیلم های تبلیغاتی به اشتراک گذاشته شده توسط یک گروه رسانه ای مرتبط با بنیانگذار واگنر، پریگوژین، این ظن را برانگیخته است که عفو ممکن است کاملاً قانونی نباشد. در ویدئوی منتشر شده توسط RIA FAN، چند زندانی آزاد شده در حال دریافت مدال برای خدمت سربازی خود دیده می شوند.

Gulagu.net، یکی دیگر از گروه‌های حقوق بشری متخصص در برخورد با زندانیان، این ویدئوی تبلیغاتی را دلیلی بر «ادغام مافیا و دولت روسیه» خواند و خاطرنشان کرد که عفو ظاهراً «مقدماتی» بوده است.

«فقط رئیس جمهور می تواند عفو کند، و این رویه پیچیده است و با کمیسیون های عفو اتاق های عمومی منطقه ای آغاز می شود… اتاق های عمومی منطقه هیچ چیزی را در نظر نگرفته اند، هیچ درخواستی برای عفو ندارند. پس چه نوع اوراقی به محکومین داده می شود – چه کسی می داند.

وزارت دفاع روسیه پس از تحمل یک سری شکست‌های میدانی در هفته‌های اخیر، تصمیم گرفت کلاه خود را در رینگ بیندازد و “یگان نیروهای ویژه” خود را متشکل از زندانیان برخی از زندان‌هایی که واگنر هدف آن قرار داده بود، ایجاد کند. با توجه به خروجی تحقیقی iStories.

حداقل سه نفر از چهار نفری که در بیمارستانی در لوهانسک به تصویر کشیده شده اند، بخش هایی از اندام خود را از دست داده اند.