زنان آمریکایی چهارمین طلای متوالی را در جام جهانی، بالاتر از چین کسب کردند

چین به رهبری لی یوئرو و وو تونگ تونگ در این اطراف بود. تیم چین در اواخر کوارتر دوم با نتیجه 33 بر 28 عقب افتاد تا اینکه ایالات متحده با نتیجه 10 بر 2 به میدان رفت که توسط استوارت و ویلسون برجسته شد تا این برتری دو رقمی شود.

ایالات متحده (8-0) جام جهانی را با میانگین 98.8 امتیاز به پایان رساند – کمی کمتر از امتیاز تیم 1994 با میانگین 99.1. آنها با میانگین 40.8 امتیاز برنده شدند و بالاتر از امتیاز تیم سال 2010 قرار گرفتند.

این پیروزی سی امین پیروزی متوالی در بازی های جام جهانی برای آمریکایی ها بود که از نیمه نهایی سال 2006 مقابل روسیه شکست نخورده اند. اتحاد جماهیر شوروی با 56 پیروزی متوالی از 1959-1986 رکورددار جام جهانی است. این تنها دومین بار در تاریخ داستانی آمریکایی هاست که آنها به چهار مسابقه متوالی مدال طلا می رسند. آنها همچنین از سال 90-1979 این کار را انجام دادند و سه بار پیروز شدند.

استرالیا میزبان با نتیجه 95 بر 65 کانادا را شکست داد و با برتری 30 امتیازی لورن جکسون 41 ساله به مدال برنز دست یافت.

چین اولین مدال خود را پس از جام جهانی 1994 به دست آورد، زمانی که این تیم نقره را نیز به دست آورد و یک قدرت رو به رشد در بسکتبال زنان است. پس از بازی، این تیم با پرچم خود و یائو مینگ بزرگ مردان که رئیس اتحادیه بسکتبال چین است، عکس گرفتند.

شجره نامه قهرمانی

دنیای زنان

ایالات متحده پس از مصدومیت باسن چپ خود در پیروزی مقابل صربستان در مرحله یک چهارم نهایی، برای دومین بازی متوالی بدون کاله مس بود. مس به سختی روی لگن او فرود آمد و به سبد رسید و باید به او کمک کرد تا از زمین خارج شود. چین از دست نگهبان ستاره خود، لی منگ، که برای دومین بازی متوالی با آنچه رسانه های چینی گزارش دادند که به دلیل خستگی بدن تب کرده بود، حاضر شد.

بیشتر بسکتبال زنان AP: https://apnews.com/hub/womens-basketball و https://twitter.com/AP_Sports





منبع

توماس گفت: «آنطور که انتظار داشتیم، بازی سختی بود. “به هیچ وجه این بازی آسان نیست. ما به آن پایبند بودیم و یک برد به دست آوردیم.»

___

سیدنی (AP) – نام تیم ایالات متحده تغییر کرده است، تسلط آمریکایی ها تغییر نکرده است.

دو تیم در بازی استخر به مصاف هم رفتند و چین با 14 امتیاز شکست سخت ترین بازی خود را به آمریکا داد.

آندریاس زاگکلیس، دبیرکل فیبا از اینکه نیمی از مسئولان این مسابقات زن و پنج نفر از 12 سرمربی آن زن بودند، خوشحال بود. چین و آمریکا هر دو زن را سرپرستی تیم های خود داشتند، برای دومین بار متوالی که دو مربی زن به بازی مدال طلا راه یافتند.

گم شده در عمل

آجا ویلسون 19 امتیاز، کلسی پلام 17 امتیاز به دست آورد و ایالات متحده روز شنبه 83 بر 61 چین را شکست داد و چهارمین مدال طلای متوالی خود را در جام جهانی بسکتبال زنان کسب کرد.

لی با 19 امتیاز به پایان رسید و وو 13 امتیاز را قبل از ترک بازی در کوارتر چهارم پس از اینکه زانوی او به سمت سبد حرکت نکرد، اضافه کرد. او باید از دادگاه خارج می شد.

ویلسون که به عنوان MVP مسابقات انتخاب شد، گفت: “احساس عالی است.” ما برای یک مأموریت به اینجا آمدیم، آن را به دست آوردیم. طلا گرفتیم حالا با مقداری سخت افزار به خانه می رویم. برای ما حس بسیار خوبی دارد. استرالیا برای ما عالی بود. من هیچ کانگورویی ندیدم، اما اشکالی ندارد چون با یک طلا می رویم.»

این تیم ایالات متحده که چهره های جدید زیادی دارد، حتی بدون بریتنی گرینر 6 فوتی 8 به برتری خود ادامه داد و میانگین 24-55 از حریفان پیشی گرفت.

ویلسون گفت: «این یک سفر باورنکردنی بود که فقط به ایجاد این پایه و اساس مانند بسیاری از بزرگان پیش روی ما ادامه دهیم. اکنون نوبت ماست که قدم برداریم و در آن موقعیت قرار بگیریم.»

گرینر در ماه آگوست پس از محکوم شدن به نگهداری مواد مخدر به 9 سال حبس در یک زندان روسیه محکوم شد. ایالات متحده به او افتخار کرد که کسی شماره 15 او را در فهرست انتخاب نکرد.

این بازی با نزدیک به 16000 هوادار پرفروش بود – بزرگترین جمعیت حاضر در یک بازی جام جهانی زنان از زمان افتتاحیه مسابقات در سال 1953 در شیلی.

آنچه با سو برد و دیانا تاوراسی شروع شد، اکنون به ویلسون و استوارت منتقل شده است. با 30 سالگی آلیسا توماس مسن ترین بازیکن، سلطه می تواند برای سال های آینده ادامه یابد.

همه می خواهند ما را شکست دهند. همه چیزهایی را می خواهند که ما داریم و آن مدال های طلا و پیروزی ها است.

همانطور که آنها تمام مسابقات را انجام داده اند، آمریکایی ها این کار را در هر دو انتهای زمین انجام دادند، با دفاع ستاره ای و همچنین استفاده از یک حمله پرقدرت.

“این برای BG است. استوارت گفت: “امیدوارم BG بداند که او در فکر ما است.” بی جی، ما برایت طلا گرفتیم و دلتنگ تو هستیم و دوستت داریم.»

HONORING GRINER

ویلسون، چلسی گری و آلو بخشی از یک گروه باورنکردنی هستند که در همان سال قهرمان جام جهانی و WNBA شدند. در حال حاضر 14 مورد بوده است.

جین وینا درست قبل از زنگ نیمه اول یک پرتاب 3 امتیازی زد تا چین به 10 برسد.

ایالات متحده خیلی خوب بود که اجازه نداد این ناراحتی اتفاق بیفتد و در بازی سوم با نتیجه 25 بر 14 از چین پیشی گرفت. زمانی که توماس پس از برخورد با لی در لاین سقوط کرد، آمریکایی ها یک لحظه ترسناک داشتند. او در خارج از زمین کمک شد، اما چند دقیقه بعد بازگشت.

این یکی از مسلط ترین تیم های تاریخ آمریکایی ها در جام جهانی بود که اکنون 11 مدال طلا کسب کرده است. آنها برای اولین بار چهار مدال طلای متوالی را کسب کردند. این همچنین بزرگترین برد در یک بازی مدال طلا بود و از برد 20 امتیازی که آمریکایی ها دو بار به دست آورده بودند، پیشی گرفت.