زمین لرزه 7 ریشتری در شمال فیلیپین حداقل 5 کشته و 130 زخمی بر جای گذاشت.

اطلاعات بیشتر از NextShark: برای جلوگیری از تقویت احساسات ضد آسیایی، «Hurder Hornets» نام خود را تغییر داد.

چینگ برنوس، نماینده آبرا در نامه ای نوشت: «من از همه می خواهم که هوشیار بمانند و ایمنی را با توجه به احتمالات پس لرزه هایی که ممکن است پس از آن زلزله قوی احساس شود، در اولویت قرار دهند. بیانیه. ما در حال رصد وضعیت در محل و جمع آوری اطلاعات در مورد میزان خسارات وارده به استان هستیم. دفتر من همچنین در حال هماهنگی فعالانه با مقامات ذیصلاح برای کمک به خانواده ها و جوامعی است که به شدت تحت تاثیر این زلزله قرار گرفته اند.

اطلاعات بیشتر از NextShark: این قارچ های تشنه پلاستیک در چین ممکن است کلید حل زباله های جهان باشند

یک روستایی گزارش شده فوت کرده است پس از ریزش صفحات سیمانی در منزلش در ابرا. مرد دیگری در استان بنگئه پس از فروریختن یک ساختمان کوچک بر اثر له شدگی جان خود را از دست داد.

58 مورد رانش زمین گزارش شده است که صدها خانه و چندین مدرسه و بیمارستان آسیب دیده است. مکان‌های تاریخی چند صد ساله، از جمله کلیسای جامع ویگان و برج ناقوس بانتای (که در فیلم زیر مشاهده می‌شود) نیز در میان ساکنان و بازدیدکنندگان وحشت زده فرو ریخت.

اطلاعات بیشتر از NextShark: دوترته متعهد شد در صورت تشدید تهاجم روسیه به اوکراین، فیلیپین را به روی نیروهای آمریکایی باز کند

«زمین می‌لرزید، انگار که در تاب بودم و چراغ‌ها ناگهان خاموش شدند. مایکل بریلانتس، یک افسر ایمنی در آبرا، گفت: ما با عجله از دفتر خارج شدیم، و من صدای جیغ شنیدم و برخی از همراهانم گریه کردند. را آسوشیتدپرس. این قوی‌ترین زلزله‌ای بود که احساس کردم و فکر می‌کردم زمین باز خواهد شد.»

زمین لرزه شمال لوزون، پرجمعیت ترین جزیره فیلیپین، صبح روز چهارشنبه در عمق شش مایلی زمین رخ داد که حداقل پنج کشته و زخمی بر جای گذاشت. 130 نفربه گفته مقامات

مرکز این زمین لرزه در استان ابرا، منطقه ای که به دلیل زمین های کوهستانی و دره های عمیق خود شناخته شده است، بوده است. مرکز ملی مدیریت و کاهش خطر بلایای فیلیپین گفت که این تاثیر حدود 687 میلیون دلار خسارت زیرساختی ایجاد کرده و بیش از 21000 نفر را تحت تاثیر قرار داده است.

زمین لرزه ای به بزرگی 7 ریشتر فیلیپین را لرزاند که منجر به رانش زمین بیش از 50 نفر و کشته شدن حداقل پنج نفر شد.

فیلیپین یکی از مستعدترین کشورهای جهان به شمار می رود، زیرا در امتداد حلقه آتش اقیانوس آرام قرار دارد که در آن زمین لرزه ها و فوران های آتشفشانی زیادی رخ می دهد.

اطلاعات بیشتر از NextShark: گروه آمریکایی فیلیپینی، ترول‌های طرفدار مارکوس را پس از اینکه او از منتقدان خواسته بود برای من بیابند، افشا می‌کند.



منبع

تصویر ویژه از طریق Edison M. Adducul / آژانس اطلاعات فیلیپین

رئیس جمهور فردیناند مارکوس جونیور که روز پنجشنبه از آبرا بازدید کرد، گفت که برق در اکثر مناطق منطقه برقرار شده است، اما دسترسی ساکنان به آب همچنان یک مشکل است.