زمین لرزه جنوب غربی چین 21 کشته برجای گذاشت و باعث رانش زمین شد

ساختمان‌ها در چنگدو، ۲۰۰ کیلومتری (۱۲۵ مایلی) از مرکز زمین لرزه‌اند. ساکن جیانگ دانلی گفت که در آپارتمان طبقه 31 خود به مدت پنج دقیقه زیر یک میز مخفی شده است. بسیاری از همسایه‌های او با احتیاط از پس لرزه‌ها به طبقه پایین رفتند.

پکن (AP) – گزارش شده است که حداقل 21 نفر در زمین لرزه 6.8 ریشتری که روز دوشنبه استان سیچوان در جنوب غربی چین را لرزاند و باعث رانش زمین و لرزش ساختمان ها در مرکز استان چنگدو شد، که 21 میلیون نفر از ساکنان آن در حال حاضر مبتلا به کووید-19 هستند، کشته شدند. تعطیلی.

سیچوان، که در لبه فلات تبت جایی که صفحات تکتونیکی به هم می رسند، مرتباً تحت تأثیر زلزله قرار می گیرد. دو زمین لرزه در ماه ژوئن دست کم چهار کشته بر جای گذاشت.

جیانگ گفت، دو ماه گذشته در چنگدو “عجیب بوده است.”

“در ماه ژوئن یک زلزله قوی رخ داد، اما خیلی ترسناک نبود. این بار من واقعاً ترسیده بودم، زیرا در یک طبقه بلند زندگی می کنم و لرزش باعث سرگیجه من شد.

تلویزیون دولتی CCTV گفت که در کنار کشته شدگان، مقامات گزارش دادند که سنگ و خاک از دامنه کوه ها سقوط کرده و باعث آسیب به خانه ها و قطع برق شده است. وزارت مدیریت اضطرار گفت که یک رانش زمین یک بزرگراه روستایی را مسدود کرده و آن را پر از سنگ کرده است.

مرگبارترین زمین لرزه چین در سال های اخیر، زلزله 7.9 ریشتری در سال 2008 بود که نزدیک به 90000 نفر را در سیچوان کشت. این زلزله شهرها، مدارس و جوامع روستایی خارج از چنگدو را ویران کرد و منجر به تلاشی طولانی برای بازسازی با مواد مقاوم‌تر شد.



منبع

مرکز شبکه‌های زلزله چین اعلام کرد که زلزله کمی بعد از ظهر به یک منطقه کوهستانی در شهرستان لودینگ رسید.

سازمان زمین شناسی ایالات متحده بزرگی 6.6 ریشتر را برای زمین لرزه روز دوشنبه در عمق نسبتا کم عمق 10 کیلومتری (6 مایلی) ثبت کرد. اندازه گیری های اولیه توسط آژانس های مختلف اغلب کمی متفاوت است.

زمین لرزه و قرنطینه به دنبال موج گرما و خشکسالی است که به دلیل اتکای سیچوان به برق آبی منجر به کمبود آب و قطع برق شد. این در رأس آخرین قرنطینه بزرگ تحت سیاست سختگیرانه “صفر کووید” چین است.