زمان آن فرا رسیده است که جمهوری خواهان هسته ای پیش بروند و ترامپ را کنار بگذارند

متأسفانه، این نتیجه‌گیری تا حدودی یک پیش‌گویی خودشکوفایی ایجاد کرد. اگر سیاستمداران جمهوری‌خواه فقط معتقد بودند که می‌توانند او را کنار بگذارند، احتمالاً می‌توانستند ده رأی دیگر برای محکوم کردن او در سنا جمع‌آوری کنند (گامی در جهت رد صلاحیت او از تصدی پست فدرال). نمی توان جلوی ترامپ را گرفت زیرا جمهوری خواهان به این باور رسیده اند که نمی توان جلوی او را گرفت.

ادامه مطلب را در The Daily Beast بخوانید.

من یک محافظه‌کار هستم و نمی‌دانم حزب جمهوری‌خواه چیست

شاید مدارک به دست آمده آنقدر ارزشمند بوده که خطر تبدیل ترامپ به یک شهید حتی بیشتر، این حمله را توجیه کند. در غیر این صورت، یا فدرال رزرو مدارک کافی برای کنار گذاشتن او به دست آوردند، یا ممکن است او را به کاخ سفید منتقل کرده باشند. در برخورد با ترامپ، این گفته ناپلئون که «اگر شروع به گرفتن وین کردی، وین را بگیر» درست به نظر می رسد. هر چیزی که زندگی سیاسی او را از بین نبرد احتمالاً آن را قوی تر می کند.

تا حدی لازم نیست تصورات خود را آنقدر تحت فشار قرار دهیم. ایمیل‌های هیلاری کلینتون (که به عقیده من، صرف‌نظر از هرگونه پیامدهای امنیت ملی، موضوعی مشروع بود) فراخوان‌هایی برای «قفل کردن او» و شعارهایی مانند «هیلاری برای زندان» را برانگیخت.

وقتی می‌خواهیم موجودیت هنجارشکن دونالد ترامپ را به چشم‌اندازی بیندازیم، این سؤال به کلیشه‌ای تبدیل شده است:چه می شود اگر فلانی این کار را می کرد؟”

تصویرسازی عکس توسط ارین اوفلین/The Daily Beast/Getty

این تمرین فکری به ما کمک می کند که کورهای حزبی خود را دور بزنیم. مثلاً اگر چه می‌گفتید باراک اوباما آیا از واگذاری انتخابات خودداری کرده بود؟ چی میگفتی اگه زندگی سیاهان مهم است هواداران به کاپیتول یورش برده بودند؟ پس از پرسیدن و پاسخ به این پرسش ها، توجیه رفتار ترامپ برای یک محافظه کار روشنفکر صادق غیرممکن خواهد بود.

آیا می توانید سیاستمداران جمهوری خواه را برای این نتیجه گیری که مقاومت بیهوده است سرزنش کنید؟

در حال حاضر، من پسندیدن باور داشته باشید که محافظه کاران – به ویژه آنهایی که برای امنیت ملی ارزش قائل هستند – از ماهیت به ویژه جدی این نقض قدردانی خواهند کرد و بر این اساس واکنش نشان خواهند داد. آیا ممکن است این تهدید آنقدر جدی باشد که بتواند سوزن را حرکت دهد در حالی که همه چیز – از جمله 6 ژانویه – این کار را نکرده است؟ در گذشته، امنیت ملی به عنوان دلیلی برای عدم انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور ذکر شده است.

خب ما انجام داد. سوال این است که آیا به نظر شما باید به او اجازه می دادیم اسناد هسته ای ما را برای همیشه نگه دارد؟ آیا این نقض چیزی است که ما مایل به نادیده گرفتن و دفاع از آن هستیم؟

این هر دو سناریوهای خنده دار در آمریکای 2022 به نظر می رسند. خارج از سیستم عدالت کیفری، محتمل ترین راه برای رسیدن به دنیای پسا ترامپ (پس از فرصت از دست رفته برای محکوم کردن او در سنا) محو شدن ترامپ و جایگزینی او بود.

رسانه های جریان اصلی به خود لعنتی زدند – اکنون ما بهای آن را می پردازیم

اما نفس خود را حبس نکنید به این فکر کنید که ثبات روز برنده خواهد شد. ترامپ جان سالم به در برد دسترسی به هالیوود رسوایی، رفتار ننگین او با شارلوتزویل، و دو استیضاح. او همچنین در انتخابات مجدد شکست خورد، کنترل مجلس سنای ایالات متحده را خراب کرد، کودتا کرد تا پس از شکست همچنان رئیس جمهور باقی بماند، و شورش را در کنگره برانگیخت. اینها به سادگی حقایق هستند.

سناریویی که کمتر محتمل است (از آنجایی که آشکارترین پنجره فرصت قبلاً سپری شده است) این است که رهبران سیاسی علیه او حرکت کنند و این امر به اندازه کافی حامیان ترامپ را متقاعد کند که مهم باشند.

تفتیش اف‌بی‌آی از اقامتگاه ترامپ در مار-آ-لاگو، بنا بر گزارش‌ها، حداقل تا حدی برای بازیابی اسناد هسته‌ای.ترامپ می گوید که این یک «فریب است”)- آخرین فرصت را برای چنین تفکر درونی ارائه می دهد: چه می شود اگر بیل کلینتون دفتر را ترک کرده بود و جعبه های اسناد طبقه بندی شده حساس را با خود برده بود؟ اگر در مورد هانتر بایدن بخوانید که با انبوهی از اسناد امنیت ملی در اطرافش کوکا می کند، چه می شود؟

از قضا، جستجوی FBI در مار-آ-لاگو این مسیر را کمتر محتمل می‌کند، با این فرض که مانند همه رسوایی‌های «بی‌سابقه» دیگر انجام شود. در واقع، به احتمال زیاد این در واقع به ترامپ کمک می کند تا دوباره انتخاب شود و حرکت ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا به عنوان رقیب بالقوه اولیه را از بین ببرد.

تمیزترین راه برای این اتفاق به شکل نوعی خواهد بود deus ex machina. این می تواند به شکل شواهدی در مورد اسلحه سیگار کشیدن ظاهر شود که نشان می دهد ترامپ مرتکب جنایتی شده است که فراتر از جنبه های فنی است، و او متهم شده و به زندان می رود. پیامدها بسیار زیاد است، اما او رفته است.

درست ترین چیزی که ترامپ تا به حال گفته این بود که احتمالاً می تواند به کسی در خیابان پنجم شلیک کند و «هیچ رای دهنده ای را از دست نمی دهد». او صدمات جبران ناپذیری به حزب و کشورش وارد کرده است – و رای دهندگان جمهوری خواه همچنان به شدت از او حمایت می کنند.

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

تصویرسازی عکس توسط ارین اوفلین/The Daily Beast/Getty

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.





منبع

در سال 2016، سناتور جمهوری خواه مارکو روبیو اعلام کرد که ما نمی توانیم «کدهای هسته ای ایالات متحده را به یک فرد نامنظم بدهیم».

مطمئناً، آنها از رای دهندگان او نیز می ترسند. اما این حس وجود دارد که ترامپ شکست ناپذیر است. اینکه او فراتر از قانون است. به این ترتیب، تنها راهی که انحصار ترامپ به پایان می رسد این است که شانس او ​​در نهایت تمام شود و طلسم شکسته شود.