زلنسکی در سخنرانی احساسی سازمان ملل از جهان خواست روسیه را به خاطر جنگ اوکراین مجازات کند

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی‌ای که در اوایل روز در مقابل مجمع ایراد شد، حمله روسیه به اوکراین را به شدت محکوم کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی روز جمعه خود از بسیج نسبی 300000 نیروی ذخیره برای ارتش به منظور جلوگیری از شکست‌های اخیر نظامی در اوکراین خبر داد. او همچنین آمریکا و اروپا را به «باج‌خواهی هسته‌ای» متهم کرد و تهدیدی نه چندان پنهان مبنی بر استفاده از سلاح‌های هسته‌ای صادر کرد.

رئیس جمهور بایدن روز چهارشنبه در سازمان ملل درباره جنگ اوکراین صحبت کرد. (اد جونز/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

اوکراین خواستار مجازات برای تلاش برای سرقت قلمرو ما، مجازات برای قتل هزاران نفر، مجازات برای شکنجه و تحقیر زنان و مردان، مجازات برای آشفتگی فاجعه‌باری است که روسیه با جنگ غیرقانونی خود برانگیخت – و نه فقط برای ما اوکراینی‌ها. زلنسکی گفت، اما برای کل جهان.

زلنسکی خاطرنشان کرد که همزمان با برگزاری مجمع عمومی، ارتش اوکراین به کشف بقایای انسان از یک گور دسته جمعی در شهر تازه آزاد شده ایزیوم ادامه می دهد.

به طور خاص، زلنسکی گفت که مجازات بین المللی علیه روسیه باید تا زمانی که «مرز بین المللی به رسمیت شناخته شده» اجرا شود [of Ukraine] ترمیم می شود» و «تا جبران کامل خسارات و خسارات جنگ». زلنسکی گفت تا آن زمان، تحریم های بین المللی علیه مسکو باید ادامه یابد.

بایدن گفت: «این جنگ در مورد از بین بردن حق حضور اوکراین به عنوان یک دولت، آشکار و ساده، و حق اوکراین برای وجود یک مردم است». هر کجا که هستید، هر کجا که زندگی می کنید، به هر چیزی که اعتقاد دارید … این باید خون شما را سرد کند.

زلنسکی پیش از بیان اینکه چگونه یک قربانی مرد قبل از کشته شدن اخته شده بود، گفت: «جسد زنان و مردان، کودکان و بزرگسالان، غیرنظامیان و سربازان در آنجا پیدا شد – 445 قبر.

پوتین گفت: «تمامیت ارضی میهن ما، استقلال و آزادی ما تضمین خواهد شد، من دوباره بر این موضوع تاکید می‌کنم، با تمام امکاناتی که در اختیار داریم». و کسانی که می‌خواهند با سلاح‌های هسته‌ای از ما باج‌گیری کنند، باید بدانند که بادهای غالب می‌توانند به سمت آنها بچرخند.»

زلنسکی گفت: جنایتی علیه اوکراین انجام شده است و ما خواستار مجازات عادلانه هستیم. جنایت علیه مرزهای دولتی ما انجام شد. جنایت علیه جان مردم ما انجام شد. جنایت باز هم علیه حیثیت زنان و مردان ما انجام شد. این جنایت علیه ارزش هایی صورت گرفت که من و شما را به یک جامعه سازمان ملل تبدیل می کند.»

زلنسکی گفت که مجازات روسیه یکی از مواردی است که او به عنوان «فرمول 5 ماده‌ای برای صلح» برای پایان دادن به درگیری‌های جاری معرفی کرد. موارد دیگر در طرح او شامل تضمین برای محافظت از جان، احیای تدابیر امنیتی و برقراری مجدد تمامیت ارضی اوکراین، تضمین‌های امنیتی آینده و همچنین «عزم اوکراین برای دفاع از خود» بود.

رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی

زلنسکی گفت که روسیه همچنین باید از حق رای یا صدور حق وتو به عنوان عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل محروم شود. او همچنین برخی از شهروندان روسی را مورد هدف قرار داد، مانند کسانی که به تعطیلات خود در کریمه ادامه دادند، زیرا روسیه در سال 2014 از اوکراین ضمیمه کرد، زیرا جنگ تنها مایل ها دورتر در حال گسترش است.

تسلیحات ارائه شده توسط ایالات متحده و سایر متحدان ناتو نقش مهمی در تغییر شتاب در مناقشه به سوی اوکراین دارد و بایدن به صراحت اعلام کرد که ایالات متحده در مخالفت خود با تجاوز روسیه عقب نشینی نخواهد کرد. با این حال، زلنسکی درخواست خود را برای تجهیزات نظامی بیشتر تجدید کرد.

پرزیدنت بایدن در 21 سپتامبر 2022 در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در مقر سازمان ملل در شهر نیویورک سخنرانی می کند.

«شهروندان دولت متجاوز [Russia] زلنسکی گفت: نباید اجازه داشت از گردشگری یا خرید در قلمرو کسانی که برای این امر ارزش قائل هستند لذت ببرند، اما باید از طریق محدودیت های ویزا برای مبارزه با تجاوزات دولت خود تشویق شوند.

برای ما، این جنگ برای زندگی است. زلنسکی گفت به همین دلیل است که ما به حمایت دفاعی نیاز داریم. «سلاح ها، تجهیزات نظامی و گلوله ها. سلاح های تهاجمی و دوربرد برای آزادسازی سرزمین ما کافی است. و سیستم‌های دفاعی، بالاتر از همه پدافند هوایی، و برای حفظ ثبات داخلی و انجام تعهدات اجتماعی در قبال مردممان به حمایت مالی نیاز داریم.»

رئیس جمهور اوکراین گفت: تنها هفت کشور عضو به اجازه زلنسکی برای سخنرانی در مجمع عمومی از طریق فید ویدیویی رای منفی دادند: روسیه، کره شمالی، نیکاراگوئه، کوبا، سوریه، بلاروس و اریتره. زلنسکی بارها و بارها از اظهارات خود برای تاکید بر این نکته استفاده کرد که روسیه باید به خاطر تصمیم خود برای آغاز جنگ پیشگیرانه علیه همسایه خود پاسخگو باشد.

اما زلنسکی همچنین به حادثه‌ای اشاره کرد که روز دوشنبه رخ داد و در آن گلوله‌های توپخانه روسیه در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای Pivdennoukrainsk در استان میکولایف جنوبی اوکراین منفجر شد، آخرین اقدام در درگیری که به گفته زلنسکی، بار دیگر ثابت کرد که پوتین کسی بود که یک تهدید جهانی به شمار می‌رفت. .

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین روز چهارشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کرد. (آنجلا وایس/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

«لطفاً از نمایندگان روسیه بپرسید که چرا ارتش روسیه اینقدر وسواس دارد [sic] زلنسکی گفت: با اخته کردن. با آنها چه شد که بخواهند این کار را با دیگران انجام دهند؟

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در سخنرانی ویدیویی روز چهارشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از جهان خواست تا دولت روسیه را به دلیل جنگی که در اوایل سال جاری علیه اوکراین به راه انداخته مجازات کند.

در آستانه نشست مجمع عمومی، روسیه یک نیروگاه اتمی جنوب اوکراین را با موشک شلیک کرد. انفجار به ساختمان های ایستگاه اصابت کرد. شیشه ها شکسته، دیوارها آسیب دیده است. راکت ها تنها در فاصله 300 متری از دیواره های راکتورها منفجر شدند. و این پس از درخواست آشکار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از روسیه برای توقف هرگونه فعالیت خصمانه علیه تاسیسات هسته‌ای اوکراین است. باج‌گیری پرتوهای روسی چیزی است که باید برای تک تک شما نگران باشد، زیرا هیچ یک از شما واکسنی برای بیماری تشعشع پیدا نمی‌کنید.»



منبع