زلنسکی از مقامات سازمان ملل خواست تا از نمایندگان روسیه بپرسند که چرا ارتش آنها پس از به اشتراک گذاشتن آنچه در ایزیوم پیدا شده است “اینقدر وسواس زیادی در مورد اخته کردن” دارد.

“خانواده ای وجود دارد که زیر آوار خانه ای در حمله هوایی روسیه جان خود را از دست داده اند – پدر، مادر، دختران شش و هشت ساله، پدربزرگ و مادربزرگ. مردی است که با طناب خفه شده است. زنی با دنده های شکسته و زخم روی بدن او. مردی وجود دارد که قبل از قتل اخته شده بود و این اولین مورد نیست.”

در سخنرانی از پیش ضبط شده، زلنسکی خواستار صلح شد و در عین حال خواستار “بسته کامل” محدودیت ها علیه روسیه شد تا آنها را به خاطر جنایاتی که به گفته او در جریان حمله به اوکراین مرتکب شده اند، مجازات کند.

رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی، از سمت راست، از طریق ویدئو در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در مقر سازمان ملل در 21 سپتامبر 2022 سخنرانی کرد.جیسون دی کرو / AP

  • زلنسکی گفت: یکی از این افراد اخته شد و این اولین مورد نیست.

زلنسکی گفت: اجساد زنان و مردان، کودکان و بزرگسالان، غیرنظامیان و سربازان در آنجا پیدا شد.

او یافته های خود را در ایزیوم به اشتراک گذاشت، جایی که اجساد زیر آوار گیر کرده بودند و یک محل دفن دسته جمعی کشف شد.

  • در ماه ژوئیه، نماینده اوکراینی، اینا سووسون، چیزی را به اشتراک گذاشت که به نظر می رسید اخته کردن یک اسیر اوکراینی توسط سربازان روسی را به تصویر می کشد، اگرچه هویت قربانی و عاملان آن مشخص نبود.

    یک هفته بعد تصویر دیگری از جمجمه ای که بر روی چوبی در خارج از ساختمانی در شهر پوپاسنا در شرق اوکراین گذاشته شده بود، در فضای مجازی منتشر شد که توسط ارتش روسیه دستگیر شد. Serhiy Haidai، فرماندار استان لوهانسک اوکراین، پیشنهاد کرد که این مهارت متعلق به یک زندانی اوکراینی است و توسط سربازان روسی روی چوب گذاشته شده است.

    ولودیمیر زلنسکی از اعضای سازمان ملل خواست تا با همتایان روسی خود در مورد یکی از خشونت‌های وحشتناک‌تر که مقامات اوکراین قبلاً گفته‌اند در طول تهاجم شش ماهه انجام شده و اخیراً در ایزیوم کشف شده، مقابله کنند: اخته کردن.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین روز چهارشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرد.

  • رئیس جمهور اوکراین روز چهارشنبه در سخنرانی پرشور خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: «لطفا از نمایندگان روسیه بپرسید که چرا ارتش روسیه اینقدر در مورد اخته کردن وسواس دارند. با آنها چه شد که بخواهند با دیگران این کار را بکنند؟

    همزمان با برگزاری مجمع، رئیس جمهور اوکراین همچنین گفت که حفاری محل دفن دسته جمعی در ایزیوم که حاوی 445 گور بود در حال انجام است و او برخی از یافته های خشونت آمیز در منطقه خارکف را به اشتراک گذاشت.

    این اولین بار نیست که یک مقام اوکراینی از اعمال خشونت آمیز سربازان روسی علیه غیرنظامیان خبر می دهد.

    نماد سازمان ملل در کنار صفحه نمایش خوراک رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی