زبان مسابقه ای قرارداد معلم مینیاپولیس طوفان آتش را شعله ور می کند

مقامات سایر اتحادیه های ملی کارمندان عمومی و انجمن های حرفه ای یا گفتند که چیزی مشابه در زمینه های خود نمی دانند یا به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

او استدلال کرد که تصمیم دادگاه عالی ایالات متحده در سال 1986 که به عنوان پرونده ویگانت شناخته می شود، چنین مقرراتی را ممنوع می کند و به عنوان یک سابقه در مینه سوتا عمل می کند.

دیکی گفت که گروهش در حال بررسی شکایت هستند و سیل مالیات دهندگان مینیاپولیس – و برخی معلمان – با آنها تماس گرفته اند تا بگویند “از اینکه دلارهای مالیاتی من می تواند برای تامین این نوع برنامه های نژادپرستانه هزینه شود، توهین شده اند.”

روشل کاکس، سرپرست موقت مدارس دولتی مینیاپولیس، درخواست مصاحبه را رد کرد.

دالی گفت: “دیوان عالی ایالات متحده در گذشته زمانی که اهداف بسیار معتبری برای دستیابی به کیفیت در نهایت برای همه انسان ها وجود داشت، اقدام مثبتی انجام داد.” اکنون سوال امروز این است: آیا این مفهوم توسط دادگاه ها با توجه به موضع محافظه کارانه تر در مورد دیوان عالی تایید خواهد شد؟ من پاسخی در این مورد ندارم.»



منبع

وست گفت: «ما می‌خواهیم بچه‌هایی از همه گروه‌های جمعیتی داشته باشیم که تجربیاتی با افراد با پیشینه‌های مختلف و فرهنگ‌های مختلف داشته باشند و آگاه شویم که انسانیت مشترک ما مهم است و نه چیزهایی که ما را از هم جدا می‌کند.»

جیمز دیکی، مشاور ارشد محاکمه ای در این باره گفت: «هدف این ماده به وضوح اخراج معلمان سفیدپوست، بدون توجه به شایستگی، بر اساس رنگ پوستشان است، و این مشکل بزرگی بر اساس قانون اساسی و اصلاحیه چهاردهم است. مرکز حقوقی Upper Midwest، یک سازمان غیرانتفاعی محافظه‌کار که اغلب اتحادیه‌های کارمندان عمومی را تحت فشار قرار می‌دهد. این مرکز دعوی قضایی را بر سر مسائلی مانند دستورات ماسک COVID-19 و نمایش پوسترهای Black Lives Matter مطرح کرده است.

مینیاپولیس (AP) – هنگامی که معلمان مینیاپولیس در ماه مارس اعتصاب 14 روزه را حل و فصل کردند، یک ماده اساسی در قرارداد جدید خود را جشن گرفتند که قرار بود از معلمان رنگین پوست در برابر اخراج‌های مبتنی بر ارشد محافظت کند و کمک کند دانش‌آموزان اقلیت‌های نژادی معلمانی داشته باشند. شبیه آنها

جوزف دالی، استاد بازنشسته در دانشکده حقوق میچل هملین که اختلافات را در سراسر کشور، از جمله بسیاری از پرونده‌های معلمان در طول سال‌ها داوری می‌کند، گفت که به نظر می‌رسد زبان مینیاپولیس برای زنده ماندن از یک چالش دادگاه طراحی شده است.

گرتا کالاهان، رئیس واحد معلمان در فدراسیون معلمان مینیاپولیس، گفت: «همان افرادی که می‌خواهند اتحادیه‌های معلمان را از بین ببرند و ارشدیت را مقصر بدانند، اکنون از آن برای سفیدپوستان دفاع می‌کنند. همه اینها اکنون توسط جناح راست ساخته شده است. و ما نمی توانستیم بیشتر از این به این زبان افتخار کنیم.”

وست گفت که به شدت احساس می کند که دانش آموزان رنگین پوست از داشتن معلمانی که شبیه آنها هستند سود می برند، اما گفت که او همچنین می بیند که تنوع می تواند برای دانش آموزان سفیدپوست توانمند باشد. او گفت که او گاهی اوقات اولین مربی رنگین پوستی بوده است که دانش آموزان سیاه یا سفید داشته اند.

دعوای مثبت چندین بار در طی 40 سال گذشته توسط دادگاه عالی مورد بررسی قرار گرفته و عموماً تأیید شده است، اما با محدودیت هایی. با این حال، با وجود سه قاضی محافظه کار جدید در دادگاه از آخرین بررسی آن، این رویه ممکن است با بزرگترین تهدید خود مواجه باشد.

مدافعان می‌گویند که دانش‌آموزان اقلیت‌های نژادی زمانی که مربیان آن‌ها شامل معلمان و کارکنان پشتیبانی رنگین‌پوست باشند، عملکرد بهتری دارند و این امر به‌ویژه در ناحیه‌ای که از شکاف‌های موفقیت سرسخت رنج می‌برد، بسیار مهم است. کالاهان گفت که اتحادیه او سال ها مبارزه کرد تا حفاظت به قراردادشان اضافه شود و او دو منطقه دیگر مینه سوتا را با مفاد مشابه می شناسد.

پرونده ویگانت شامل قرارداد معلمان در جکسون، میشیگان بود که رویکردی متفاوت از قرارداد مینیاپولیس داشت. عملاً گفت که جکسون نمی تواند کاهشی را انجام دهد که منجر به کاهش کلی درصد پرسنل اقلیت شاغل در منطقه شود. معلمان سفیدپوست پس از اخراج از کار شکایت کردند در حالی که برخی از معلمان رنگین پوست با سابقه کمتر شغل خود را حفظ کردند. یک دادگاه عالی تقسیم شده اعلام کرد که اخراج کارکنان بند حمایت برابر قانون اساسی ایالات متحده را نقض می کند.

ماه ها بعد، رسانه های محافظه کار این سیاست را به عنوان تبعیض نژادپرستانه و غیرقانونی علیه معلمان سفیدپوست محکوم کردند. یک گروه حقوقی به دنبال استخدام معلمان و مالیات دهندگانی است که مایل به شکایت برای حذف زبان هستند. اتحادیه معلمان این مناقشه را به عنوان یک جنجال برانگیزاننده توصیف می کند، زمانی که هیچ خطر قریب الوقوعی برای از دست دادن شغل خود وجود ندارد. در همین حال، این خصومت تنها چند ماه قبل از بحث در دو پرونده دادگاه عالی ایالات متحده که می تواند اقدام مثبت را تغییر دهد، آشکار می شود.

دو پرونده اقدام مثبت که برای استدلال شفاهی در دادگاه عالی در ماه اکتبر، شامل دانشگاه هاروارد و دانشگاه کارولینای شمالی، تنظیم شد، می‌تواند بر اختلاف مینیاپولیس تأثیر بگذارد. این موارد چالش هایی برای در نظر گرفتن نژاد در تصمیم گیری های پذیرش کالج هستند.

پوشش اخیر در پلتفرم‌های محافظه‌کار مانند وب‌سایت خبری محلی آلفا نیوز، فاکس نیوز در سطح ملی و دیلی میل در سطح بین‌المللی باعث انتقاد شخصیت‌های برجسته، از جمله دونالد ترامپ جونیور و فرماندار سابق ویسکانسین، اسکات واکر، شد که قدرت اتحادیه‌های کارمندان عمومی را مهار کرد. حالت او واکر در توییتر آن را “نمونه دیگری از اینکه چرا اتحادیه های دولتی باید حذف شوند” خواند.

کالاهان آن را “فقط یک قدم کوچک و کوچک به سوی عدالت” نامید که باعث نمی شود بسیاری از معلمان رنگین پوست در سال های اخیر منطقه را ترک کنند زیرا احساس می کردند به آنها حقوق کمتری داده شده و مورد بی احترامی قرار می گیرند.

برای لیندسی وست، معلم کلاس پنجم در مدرسه اجتماعی کلارا بارتون که خود را سیاه پوست و بومی معرفی می کند، زبان ارشد بخشی از یک ماموریت بزرگتر برای بهبود آموزش است.

اندرو کروک، سخنگوی فدراسیون معلمان آمریکا، گفت که چیزی شبیه به عبارت مینیاپولیس در قراردادهای سایر ایالت‌ها نمی‌داند، اگرچه به گفته او برخی از قراردادها استثناهایی را از قوانین مستقیم ارشدیت برای معلمان در تخصص‌هایی که به سختی تکمیل می‌شوند ارائه می‌کنند. مانند ریاضی و آموزش استثنایی.

زبان قرارداد به طور مشخص نمی گوید که معلمان سفیدپوست جلوتر از معلمان رنگین پوست اخراج می شوند، اگرچه منتقدان می گویند که این همان چیزی است که تأثیر خواهد داشت. این قرارداد «معلمینی را که اعضای جمعیت‌هایی هستند که در بین معلمان دارای مجوز در منطقه حضور کمتری دارند» و همچنین فارغ‌التحصیلان کالج‌های تاریخی سیاه‌پوست و اسپانیایی و کالج‌های قبیله‌ای معاف می‌کند. حدود 60 درصد از معلمان منطقه سفیدپوست هستند، در حالی که بیش از 60 درصد دانش آموزان از اقلیت های نژادی هستند.

مینیاپولیس یکی از مناطق زیادی در سراسر ایالات متحده است که با کاهش تعداد معلمان و بودجه های فشرده دست و پنجه نرم می کند. اما کالاهان مخالفت کرد که این ماده شغل هر کسی را تهدید می‌کند و خاطرنشان کرد که مینیاپولیس تقریباً 300 موقعیت خالی دارد زیرا معلمان و دانش‌آموزان برای بازگشت به مدرسه آماده می‌شوند و این زبان تا سال تحصیلی 2023 اجرایی نخواهد شد.