ریچل مدو از ترویج ناسیونالیسم مسیحی توسط جمهوری خواهان پاره می کند

وی افزود: «با اختلاط و تمام تلاش ها برای وادار کردن به آمیختگی نژادهای سیاه و سفید مبارزه کنید. “… آمریکا را به عنوان یک ملت مسیحی حفظ کنید، با آگاهی از این واقعیت که یک کمپین بسیار سازمان یافته برای جایگزینی سنت یهودی به جای سنت مسیحی وجود دارد.”

با این حال، تربا خاطرنشان کرد که جنبش هیچ برنامه ای برای اخراج یهودیان، بی ایمانان یا افراد دیگر ادیان ندارد.

او گفت: «او یک نژادپرست خشن و ضدیهود بود، و این هسته اصلی جنبش او، ناسیونالیسم مسیحی بود. “که فکر می کنید ناسیونالیسم مسیحی را برای جمهوری خواهان امروزی سخت می کند تا آنها را به عنوان پرچم جدید خود بلند کنند.”

ما افرادی را که بی خدا هستند نمی خواهیم. ما افرادی را که یهودی هستند نمی خواهیم. ما افرادی را نمی خواهیم که، می دانید، کافر، ادم دین، هر چه باشد.» او افزود.

مادو خاطرنشان کرد: آنچه در مورد ناسیونالیسم مسیحی کمتر شناخته شده است این است که این جنبش همچنین نژادپرستانه است. او چندین نقل قول از جرالد ال‌کی اسمیت، واعظ، سیاستمدار و هوادار نازی‌ها را به اشتراک گذاشت که در سال 1944 با فرانکلین دلانو روزولت برای ریاست‌جمهوری رقابت کرد و آنچه را که او به عنوان «ناسیونالیسم مسیحی» معرفی کرد، پایه‌گذاری کرد.

مدو خاطرنشان کرد: “ترامپ ترین بخش” حزب جمهوری خواه به طور فزاینده ای از این جنبش راست گرا حمایت می کند.

تربا به Media Matters گفت: «این یک جنبش صراحتاً مسیحی است، زیرا این یک کشور صراحتاً مسیحی است.

اندرو توربا، مدیر عامل شرکت رسانه های اجتماعی گاب و مشاور سیاسی سنای ایالت پنسیلوانیا، داگ ماستریانو، که نامزد حزب جمهوری خواه برای فرمانداری است، روز دوشنبه گفت که جایی در جنبش برای یهودیان وجود ندارد.

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.

مربوط…





منبع

“شما آزادید که اینجا بمانید. درست؟ قرار نیست مجبور شوید تبدیل یا چیزی شبیه به این شوید. اما، شما از ثمرات زندگی در یک جامعه مسیحی تحت قوانین مسیحی لذت خواهید برد.»

مدو این نقل‌قول‌ها را نسخه‌ی ملایم‌تر از آنچه اسمیت به آن معروف بود نامید.

تفسیر مدو را اینجا ببینید:

ما باید کنترل پول و خون خود را حفظ کنیم. به عبارت دیگر، ما باید به اعلامیه استقلال وفادار بمانیم. اسمیت در مورد ناسیونالیسم مسیحی نوشت این ناسیونالیسم است. ما معتقدیم که نماد معنوی دولتمردی ما صلیب است که در واقع نماد مسیحیت است.

راشل مدو، مجری MSNBC، روز دوشنبه در برنامه خود هشدار داد، نماینده مارجوری تیلور گرین (R-Ga.) و سایر جمهوری خواهان با وقاحت “ناسیونالیسم مسیحی” را تبلیغ می کنند تا به دین دولتی آمریکا تبدیل شود که هم یهودی ستیز و هم نژادپرست است.

در مصاحبه شنبه با شبکه محافظه کار Next News گرین در اجلاس اقدام دانشجویی نقطه عطف ایالات متحده در فلوریدا گفت: «جمهوری خواهان واقعاً باید افرادی را که نمایندگی می کنند، بشناسند، خوب؟ رای دهندگان آنها، نه کمک کنندگان لابی، نه PAC های شرکتی، نه آن افراد. این کسی نیست که حزب جمهوری خواه باید نمایندگی کند. ما باید حزب ناسیونالیسم باشیم و من یک مسیحی هستم و با افتخار می گویم: ما باید ناسیونالیست مسیحی باشیم.