رونا مک دانیل می گوید که به دنبال انتخاب مجدد در RNC خواهد بود زیرا رقبا به شغل او چشم دوخته اند

نماینده لی زلدین، RN.Y، در یک رویداد شب انتخابات در نیویورک در 8 نوامبر 2022. (جولیوس کنستانتین موتال / NBC News)

جان برابندر، مشاور زلدین، یکشنبه به ان‌بی‌سی نیوز گفت، علاوه بر این، نماینده لی زلدین، RN.Y، احتمالاً پس از شنیدن تشویق‌های حامیان، پیشنهاد احتمالی را بررسی خواهد کرد. زلدین هفته گذشته با اختلافی بسیار کمتر از حد انتظار، پیشنهادی برای تصدی فرمانداری نیویورک را از دست داد و به دلیل شرکت در یک رقابت رقابتی از سوی جمهوری خواهان مورد تحسین قرار گرفت.

مک دانیل این اعلامیه را در تماسی با اعضای RNC از سراسر کشور اعلام کرد، یک فرد آشنا با اظهارات وی تایید کرد. Politico اولین بار در مورد تصمیم مک دانیل گزارش داد.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

مرسدس شلاپ در 4 اوت 2022 در CPAC در دالاس در کنار همسرش مت شلاپ صحبت می‌کند. (دیلان هالینگزورث / بلومبرگ از طریق فایل Getty Images)

واشنگتن – رونا مک دانیل، رئیس کمیته ملی جمهوری خواهان، روز دوشنبه گفت که او به دنبال انتخاب مجدد برای چهارمین دوره است، حتی در شرایطی که رقبای بالقوه تشویق می شوند تا کمپین هایی برای این پست ترتیب دهند.

به گفته دو نفر از افراد آشنا به تماس‌ها، مت شلپ، رئیس اتحادیه محافظه‌کاران آمریکا و همسرش مرسدس شلاپ، یکی از مقامات سابق کاخ سفید ترامپ، در مورد این کار با متحدان گفتگو کرده‌اند. اعضای خانواده شلاپ به دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا نزدیک هستند که انتظار می رود روز سه شنبه اعلام کند که در سال 2024 دوباره نامزد خواهد شد.

مک دانیل از سال 2017، پس از حمایت ترامپ از وی پس از انتخابش در سال 2016، بالاترین پست حزب جمهوری خواه را در اختیار داشت.

مت شلپ دوشنبه به ان‌بی‌سی نیوز گفت: «ما تماس‌های تلفنی برقرار کرده‌ایم. نه او و نه مرسدس شلاپ پیشنهاد احتمالی را رد نمی کنند. او گفت: “همسرم در این نقش فوق العاده خواهد بود”. در زمانی که جمهوری‌خواهان با رای‌دهندگان لاتین تبار دست به نفوذ جدیدی زده‌اند، انتخاب مرسدس شلاپ، که یک آمریکایی کوبایی تبار است، می‌تواند سیگنال قدرتمندی به جوامع اسپانیایی تبار ارسال کند.

نماینده لی زلدین، RN.Y، در یک رویداد شب انتخابات در نیویورک در 8 نوامبر 2022. (جولیوس کنستانتین موتال / NBC News)

دیوید بوسی، یکی از مقامات سابق ستاد انتخاباتی ترامپ که نام او نیز به عنوان نامزد احتمالی ریاست جمهوری مطرح شده است، به پیامک و تماسی که خواستار اظهارنظر درباره برنامه‌هایش بود، پاسخ نداد.

انتخابات ریاست RNC برای نشست زمستانی حزب در ژانویه در نظر گرفته شده است، جایی که 168 عضو کمیته در مورد رهبر بعدی خود رأی می دهند.

منابع متعدد می گویند، اما بلافاصله پس از یک انتخابات خشن میان دوره ای، برخی از خودی های جمهوری خواه مایلند شاهد تغییر در کمیته حزب برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 باشند. و جوکی اولیه در حال انجام است.

مرسدس شلاپ در 4 اوت 2022 در CPAC در دالاس در کنار همسرش مت شلاپ صحبت می‌کند. (دیلان هالینگزورث / بلومبرگ از طریق فایل Getty Images)