رونا مک دانیل برای چهارمین دوره به عنوان رئیس RNC پیروز شد

براک در مورد پیام خود به رای دهندگان بازگشته به خانه گفت: “ما هر کاری که در توان داشتیم انجام دادیم تا مردم را به تغییر رای دهند.”

اسکار براک، یکی از حامیان دیلون، گفت که به تلاش برای شفافیت بیشتر احزاب پس از انتخابات ادامه خواهد داد و متعهد به همکاری با مک دانیل در حرکت رو به جلو است.

او افزود: «کلوپی از مشاوران وجود دارد که دلارهای دیوانه‌وار از کمک‌های شما دریافت می‌کنند و اکنون به این افتخار می‌کنند که چگونه می‌توانند با 90 درصد حزبی که می‌خواستند شاهد تغییر باشند، سرپیچی کنند».

هارمیت دیلون (آندا چو / گروه رسانه نیوز / اخبار منطقه خلیج از طریق فایل گتی ایماژ)

لیندل، یک توطئه‌طلب پیشرو در انتخابات، یک مناقصه طولانی به راه انداخت اما هرگز شتاب چندانی نگرفت.

او گفت: “من مشتاقانه منتظر همکاری در کنار رهبران محافظه کار، از جمله هارمیت و مایک، از سراسر حزب خود هستم تا به وعده های خود به مردم آمریکا عمل کنیم.”

اما او گفت که حزب “باید با پیامد قطع ارتباط با مردم کنار بیاید.” او افزود که معتقد است برخی از اعضا «احساس کمی متفاوت خواهند داشت [about their votes] هنگامی که آنها به خانه های خود باز می گردند، به خصوص اگر از یک ایالت یا شهرستانی باشند که با اکثریت قاطع به حمایت از تغییر در RNC رأی دادند.

دیلون پس از رای گیری با خبرنگاران گفت که از نتیجه “ناامید” است، اما قول خود را برای پشت سر گذاشتن شکست و همکاری با مک دانیل برای پیشبرد اهداف جمهوری خواهان تکرار کرد.

هارمیت دیلون (آندا چو / گروه رسانه نیوز / اخبار منطقه خلیج از طریق فایل گتی ایماژ)

اما با رأی گیری مخفیانه و کمپین تهاجمی دیلون مبنی بر اینکه مک دانیل نباید پس از کاستی های حزب جمهوری خواه در نوامبر انتخاب شود، اعضا قبل از رأی گیری، دیلون را حذف نکردند. به طور علنی، تقریباً 30 عضو RNC قبل از رای گیری به دیلون متعهد شده بودند.

طرفداران مک دانیل استدلال کردند که او به دلیل تخصیص منابع و روابط کاری محکم با رهبری حزب ایالتی، بهترین موقعیت را برای پیشبرد حزب دارد.

جاناتان بارنت، یکی از اعضای کمیته RNC از آرکانزاس که از دیلون برای رهبری حزب حمایت کرد، پیش از رای گیری گفت: «بعد از اینکه فردا تمام شود، تمام نمی شود. “بازسازی کمی زمان می برد و هارمیت هنوز صدای قوی ای دارد. همه ما که از هارمیت حمایت می کنیم، نمی رویم.»

مک دانیل اکنون در مسیر تبدیل شدن به طولانی ترین صندلی جمهوری خواه از قرن نوزدهم قرار دارد. او به میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنا، آر-کی، و کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، از کالیفرنیا می‌پیوندد تا چالش‌های پیش روی رهبری خود را پس از عملکرد ناامیدکننده جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای نوامبر برطرف کند.

این مسابقه ظاهراً برای ماه ها یک نتیجه قطعی بود. مک دانیل یک نامه تاییدیه از بیش از 100 عضو از 168 عضو RNC را بلافاصله پس از میان دوره ای منتشر کرد – حمایتی که منجر به تصمیم زلدین برای عدم ارائه پیشنهاد خود برای رهبری RNC شد.

حتی با روی کار آمدن مک دانیل به عنوان رئیس بعدی، بسیاری از اعضای RNC می گویند که انتظار دارند تنش ها باقی بماند.

او گفت: «او آدم بدی نیست. منظورم این است که او شیطان نیست. من فقط می‌خواستم در انتخابات بیشتری پیروز شوم.»

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است





منبع

دانا پوینت، کالیفرنیا – رونا مک دانیل روز جمعه برای چهارمین بار به عنوان رئیس کمیته ملی جمهوری خواه انتخاب شد و در رای گیری مخفیانه در نشست زمستانی سالانه حزب از رقیب شورشی هارمیت دیلون برتری یافت.

مک دانیل به راحتی اکثریت 168 رای مورد نیاز برای برنده شدن را به دست آورد، با 111 رای در مقایسه با 51 رای دیلون، چهار رای برای مایک لیندل، بنیانگذار MyPillow و یک رای برای لی زلدین، نماینده سابق RN.Y، که نامزد نبود.

پس از اعلام آمار، مک دانیل، دیلون و لیندل با هم در نمایش وحدت روی صحنه ظاهر شدند. مک دانیل در بیانیه‌ای گفت: «عمقاً از اینکه اعضای ما یک دوره دیگر در این نقش را به من سپرده‌اند، سپاسگزارم».

او گفت: “و در پایان روز، ما فقط برنده نشدیم.” “پس، این اتفاق می افتد.”

برخی از حامیان Dhillon به سرعت نارضایتی خود را از رای به اشتراک گذاشتند. چارلی کرک، فعال محافظه کار و بنیانگذار نقطه عطف ایالات متحده، توییت کرد پس از انتخابات که او “واقعاً از اینکه باشگاه کانتری RNC از مردمی که برای کمک های مالی التماس می کنند جدا شده است، شوکه شده بود.”

با نگاهی به آینده 2024، براک گفت که RNC “توانایی رسیدن به مسیر را دارد”، اما این یک سوال باز باقی می ماند که آیا حزب این کار را خواهد کرد یا خیر.

قطعنامه یهودستیزی مستقیماً کانیه وست هنرمند هیپ هاپ و نیک فوئنتس برتری طلب سفیدپوست را که در اواخر سال گذشته با رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ شام خوردند و همچنین نمایندگان کوری بوش، دی‌مو، ایلهان عمر، دی مین. و رشیده طلیب، دی میخ.

رای رئیسی تنها دستور کاری روز جمعه برای حزب نبود. RNC همچنین بسته 9 قطعنامه ای را در روز جمعه در رای گیری صوتی تصویب کرد. این قطعنامه ها شامل اقداماتی در محکومیت یهودی ستیزی، مخالفت با رای گیری انتخابی، درخواست پاسخگویی جو بایدن به خاطر رفتار دولتش در مرز ایالات متحده با مکزیک، و فشار بر آمریکا برای “بستن” هر “ایستگاه پلیس چین” فعال در این کشور بود. کشور و به طور کلی از استفاده از TikTok جلوگیری کند – از جمله تشویق به ممنوعیت استفاده از آن در دستگاه های دولت فدرال.