روسیه پوتین اکنون عملاً بی دفاع است

در این زمینه، اوکراین به ویژه مشکل‌ساز تلقی می‌شد، زیرا دولت طرفدار غرب آن آشکارا از تمایل خود برای عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا حمایت می‌کرد. پوتین چنان خشمگین بود که یک دولت منتخب دموکراتیک باید به دنبال سرنوشت سیاسی خود باشد که به دنبال سرنگونی دولت اوکراین و نصب یک رژیم دست نشانده طرفدار کرملین به جای آن بود.

با روزنامه نگاری بریتانیایی برنده جوایز، افق دید خود را گسترش دهید. تلگراف را به مدت ۱ ماه رایگان امتحان کنید، سپس با پیشنهاد منحصر به فرد ایالات متحده ما از ۱ سال فقط با ۹ دلار لذت ببرید.



منبع

اعضای 'سپاه داوطلبان روسیه'  و 'لژیون آزادی روسیه'  نشستی با رسانه ها در نزدیکی مرز اوکراین و روسیه در منطقه خارکف، شمال شرقی اوکراین برگزار کنید.

نیاز به تقویت واحدهای جنگی فرسوده خود باعث شده است که مسکو تعداد قابل توجهی از نیروهای خود را از مناطق مرزی در شمال و شرق خارج کند: استونیایی‌ها دیگر نباید با چشم‌انداز پیشروی تانک‌های روسی در تالین شب‌های بی‌خوابی داشته باشند.

تا زمانی که گروه های پارتیزانی روسیه مانند لژیون آزادی روسیه و سپاه داوطلب روسیه – که هر دو با حمله این هفته بلگورود مرتبط بوده اند – به هدف خود برای سرنگونی رژیم خودکامه پوتین متعهد باشند، نمی توان چنین احتمالی را رد کرد. .

یکی از توجیهات اولیه ولادیمیر پوتین برای راه اندازی به اصطلاح “عملیات نظامی ویژه” خود در اوکراین، تامین امنیت مرزهای مادر روسیه بود. بر اساس جهان بینی پیچ خورده رئیس جمهور روسیه، این کشور از اشتهای سیری ناپذیر ناتو برای گسترش نفوذ خود در مناطقی که مسکو از نظر تاریخی تحت قلمرو نفوذ خود تلقی می شد، در خطر بود.

بسیاری از گروه های پارتیزانی ضد روسیه با ارتش اوکراین ارتباط دارند و در صورت پیروزی اوکراین می توانند بخشی از قیام ضد پوتین را تشکیل دهند.

بنابراین، این موضوع برای دیکتاتور روسیه بسیار نگران کننده خواهد بود که با شکست سختی در دستیابی به اهداف نظامی خود در اوکراین، اکنون خود را در موقعیتی شرورانه می بیند که کشورش هدف یک عملیات نظامی ویژه است. نوع متفاوت – به نظر می رسد که گروهی از شورشیان مسلح موفق شده اند به منطقه مرزی بلگورود حمله کنند.

اگر هیچ چیز دیگری نباشد، سهولتی که مهاجمان توانستند امنیت مرزی روسیه را در جریان حمله بلگورود نقض کنند، ضعف دفاعی روسیه را برجسته می کند، شرطی که فقط محدود به مرز روسیه با اوکراین نیست.

عدم محبوبیت فزاینده جنگ در داخل روسیه، با تلفات میدان نبرد روسیه که اکنون بیش از 200000 کشته و زخمی تخمین زده می شود، ناگزیر سوالاتی را در مورد بقای خود پوتین ایجاد کرده است، سوالاتی که هر چه بیشتر میهن روسیه مورد حمله قرار گیرد حادتر می شود. .

دورنمای قیام مسلحانه علیه پوتین با توجه به گستردگی همه جانبه نهادهای امنیتی روسیه ممکن است دور از ذهن به نظر برسد. اما اگر اوکراین موفق به تحمیل شکست تحقیرآمیز علیه کرملین شود، این امر می‌تواند به سرعت تغییر کند، نتیجه‌ای که اگر متحدان غربی کی‌یف بخواهند سلاح‌های مورد نیاز برای پیروزی در میدان نبرد را فراهم کنند، کاملاً امکان‌پذیر است.

با این حال، اخیراً اوکراینی‌ها تمایل خود را برای وارد کردن مستقیم جنگ به قلب روسیه نشان داده‌اند. به غیر از حمله ماه گذشته هواپیماهای بدون سرنشین به کرملین، حملاتی علیه اهداف کلیدی روسیه مانند انبارهای مهمات و منابع انرژی صورت گرفته است.

با توجه به اینکه – به گفته پوتین – روسیه قرار است یک ابرقدرت نظامی باشد، این کشور حداقل باید بتواند امنیت مرزهای خود را حفظ کند. در بسیاری از مراحل آغازین مناقشه اوکراین، روسیه عموماً از حمله اوکراین مصون بود، به ویژه به این دلیل که دولت بایدن، همانطور که اخیراً درز پرونده های حساس پنتاگون نشان داد، کیف را تحت فشار قرار داد تا از ترس تحریک، عملیاتی در قلمرو پوتین انجام ندهد. تشدید گسترده تر درگیری.

اعضای “سپاه داوطلب روسیه” و “لژیون آزادی روسیه” در نزدیکی مرز اوکراین و روسیه در منطقه خارکف در شمال شرقی اوکراین با رسانه ها نشستی برگزار کردند.

عقب نشینی نیروهای روسیه از شرق به طور بالقوه حتی مشکل سازتر است، زیرا راه را برای چین باز می کند تا در جاه طلبی های دیرینه ارضی خود، به ویژه در مورد جنگل های قدرتمند سیبری تجدید نظر کند. ساکنان مناطق ایرکوتسک و کراسنویارسک سیبری به فعالیت‌های شرکت‌های چوب چینی اعتراض کرده‌اند که به شدت به روسیه برای پاسخگویی به تقاضاهای بازار چوب چین که به سرعت در حال گسترش است، متکی هستند. شی جین پینگ ممکن است پکن را به عنوان متحد کلیدی روسیه در مناقشه اوکراین معرفی کرده باشد، اما منافع واقعی او ممکن است در بازگرداندن کنترل چین بر قلمرو مورد مناقشه با روسیه باشد.

چندی پیش، روسیه و چین بر سر اختلافات زمینی در شرق روسیه وارد جنگ شدند. اما اگر مانند اوکراین، مسکو دیگر کنترلی بر مرزهای خود نداشته باشد، نیازی به درگیر شدن شی در درگیری نظامی با مسکو وجود نخواهد داشت.