روسیه پزشک اسیر فیلم ترسناک ماریوپل را آزاد کرد

روسیه تایرا را برای گردان ملی‌گرای آزوف کار می‌کند، مطابق با روایت مسکو که می‌گوید او تلاش می‌کند اوکراین را «شکل زدایی» کند. اما آسوشیتدپرس چنین مدرکی پیدا نکرد و دوستان و همکارانش گفتند که او هیچ ارتباطی با آزوف نداشت که قبل از اینکه صدها نفر از مبارزانش دستگیر یا کشته نشوند، آخرین بار در کارخانه فولاد ماریوپل ایستادگی کرد.

من از همه کسانی که برای این نتیجه تلاش کردند سپاسگزارم. تایرا در حال حاضر در خانه است. ما برای آزادی همه به کار خود ادامه خواهیم داد.»

در ابتدا خانواده سکوت کرده بودند و امیدوار بودند که مذاکرات به نتیجه برسد. اما آسوشیتدپرس قبل از انتشار ویدئوهای قاچاق با او صحبت کرد که در نهایت میلیون ها بیننده را در سراسر جهان از جمله در برخی از بزرگترین شبکه های اروپا و ایالات متحده جذب کرد. پوزانوف از این پوشش قدردانی کرد که نشان داد تایرا در تلاش برای نجات سربازان روسی و همچنین غیرنظامیان اوکراینی است.

او پاسخ می دهد: «آنها با ما چندان مهربان نخواهند بود. “اما من نتوانستم جلوی آن را بگیرم. اسیران جنگی هستند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در یک سخنرانی ملی از آزادی تایرا خبر داد.

یک کلیپ ضبط شده در 10 مارس نشان می دهد که دو سرباز روسی توسط یک سرباز اوکراینی از آمبولانس بیرون کشیده می شوند. یکی روی ویلچر است. دیگری روی زانوهایش است، دست‌هایش از پشت بسته است، و از ناحیه پا آسیب دیده است. چشمانشان با کلاه زمستانی پوشانده شده و بازوبندهای سفید به دست دارند.

این تصاویر خود گواهی است بر تلاش های او برای نجات مجروحان هر دو طرف.

یک سرباز اوکراینی به یکی از آنها توهین می کند. تایرا به او گفت: “آرام باش، آرام باش.”

او این کلیپ‌ها را به تیمی از آسوشیتدپرس، آخرین روزنامه‌نگاران بین‌المللی در شهر ماریوپول اوکراین، منتقل کرد، که یکی از آنها در 15 مارس با تامپون جاسازی شده با او فرار کرد. طبق تحقیقات آسوشیتدپرس، تایرا و یکی از همکارانش در 16 مارس توسط نیروهای روسی اسیر شدند، همان روزی که حمله هوایی روسیه به سالن تئاتر مرکز شهر حمله کرد و حدود 600 نفر را کشت.

تالین، استونی (AP) – یک پزشک مشهور اوکراینی که فیلم‌هایش توسط خدمه آسوشیتدپرس از شهر محاصره شده ماریوپل به خارج از شهر محاصره شده خارج شده بود، روز جمعه، سه ماه پس از دستگیری او در خیابان‌ها از شهر، توسط نیروهای روسی آزاد شد.

«این احساس آرامش بسیار خوبی بود. این مانند کلمات عادی به نظر می رسد، و من حتی نمی دانم چه بگویم. پوزانوف گفت که با تایرا که در راه رفتن به بیمارستانی در کیف بود تلفنی صحبت کرد و نگران سلامتی او بود.

او در سال 2021 دوربین بدنه را برای فیلمبرداری یک مجموعه مستند از نتفلیکس در مورد شخصیت های الهام بخش ساخته شده توسط شاهزاده هری بریتانیا، که بازی های Invictus را تأسیس کرد، دریافت کرد. اما زمانی که نیروهای روسی به آن حمله کردند، او از آن برای عکسبرداری از صحنه هایی از غیرنظامیان و سربازان زخمی استفاده کرد.



Source link

زنی از او می پرسد: آیا می خواهی با روس ها رفتار کنی؟

صدها شهروند اوکراینی از جمله مقامات محلی، روزنامه نگاران، فعالان و مدافعان حقوق بشر ربوده یا دستگیر شده اند.

تایرا عضو بازی های اوکراینی Invictus برای کهنه سربازان نظامی بود، جایی که باید در تیراندازی با کمان و شنا شرکت می کرد. اینویکتوس گفت که از سال 2018 تا 2020 به عنوان افسر پزشکی خدمت کرده است، اما از آن زمان مرخص شده است.

یولیا پایفسکا در اوکراین با نام Taira شناخته می شود، نام مستعاری که او در بازی ویدیویی World of Warcraft انتخاب کرد. او با استفاده از دوربین بدن، 256 گیگابایت از تلاش دو هفته ای تیمش برای نجات مجروحان از جمله سربازان روسی و اوکراینی را ضبط کرد.