روسیه پدر نوجوانی را که نقاشی های ضد جنگ کشیده بود محکوم کرد

در این محاکمه که به سرعت در یک روز در روز دوشنبه به پایان رسید، موسکالیوف اتهامات را رد کرد و اصرار داشت که هیچ ارتباطی با پست های رسانه های اجتماعی مورد بحث ندارد.

تالین، استونی (AP) – یک دادگاه روسیه روز سه شنبه یک پدر مجرد را به دلیل پست های رسانه های اجتماعی در انتقاد از جنگ در اوکراین محکوم کرد و او را به دو سال زندان محکوم کرد. مدرسه به گفته وکیل و فعالان او.

مقامات دادگاه گفتند که در پیچی از این پرونده، مسکالیوف 54 ساله یک شبه از حبس خانگی فرار کرد و برای نتیجه محاکمه خود حضور نداشت. او یک دستبند بسته بود که حرکات او را دنبال می کرد اما ظاهراً آن را درآورده بود.

در آوریل 2022، موسکالیوف به دلیل نظرات انتقادی خود در رسانه های اجتماعی جریمه شد. آپارتمان او در ماه دسامبر مورد حمله قرار گرفت و پرونده جنایی در این ماه علیه او باز شد. او را در حصر خانگی قرار دادند و دخترش را از او گرفتند و به پرورشگاه گذاشتند.

او به دلیل یک سری پست های رسانه های اجتماعی در مورد جنایات روسیه در اوکراین و اشاره به رژیم “تروریستی” در مسکو متهم شد. اما، به گفته وکیل و فعالان او که در طول پرونده و محاکمه از او حمایت کردند، مشکلات او بهار گذشته پس از آن شروع شد که دختر 13 ساله‌اش، ماریا، تصویری ضد جنگ در مدرسه کشید که روی آن نوشته بود: «شکوه بر اوکراین».

___

پرونده الکسی موسکالیوف، که در زادگاهش یفریموف، در حدود 300 کیلومتری جنوب مسکو، متهم و محاکمه شد، توجه بین‌المللی را به خود جلب کرده است و نشانه بدی است که کرملین در حال تشدید سرکوب مخالفان و هدف قرار دادن بیشتر است. مردم و مجازات های سخت تری برای هرگونه ابراز انتقاد از جنگ.

پوشش AP از جنگ در اوکراین را در https://apnews.com/hub/russia-ukraine دنبال کنید



منبع

موسکالیوف متهم به بی‌اعتبار کردن مکرر ارتش روسیه بود که طبق قانونی که مقامات روسیه مدت کوتاهی پس از اعزام نیرو به اوکراین تصویب کردند، جرمی جنایی محسوب می‌شد.

ولادیمیر بیلیینکو، وکیل موسکالیوف پس از جلسه به خبرنگاران گفت که در جلسه دادگاه از ناپدید شدن موکلش مطلع شده است. موسکالیوف قرار بود هفته آینده در جلسه رسیدگی به درخواست سلب حقوق والدینش دوباره در دادگاه حاضر شود.