روسیه هرگز از این فروپاشی ویرانگر نجات نخواهد یافت

خطر ریاست شورای امنیت روسیه بیش از آنکه در واقعیت باشد در اپتیک است. لاوروف وزیر امور خارجه می تواند از سکوی موقت خود برای ایستادگی استفاده کند، اما ناتوانی درونی شورای امنیت به این معناست که او نمی تواند کاری برای پیشبرد آرمان روسیه انجام دهد. به استثنای چین، سایر اعضای دائمی احتمالاً با کاهش سطح نمایندگی دیپلماتیک در زمانی که روسیه بر کرسی ریاست است، تحقیر خود را نشان خواهند داد. فقدان اختیارات لاوروف در شورا نشان دهنده به حاشیه رانده شدن کشورش است. جانشین یک ابرقدرت – هرچند بدخلق – دیگر حتی یک قدرت بزرگ هم نیست.

ژوئن گذشته – در روزی که سازمان ملل شمار تلفات غیرنظامی اوکراینی را تا کنون 9931 نفر در جنگ روسیه اعلام کرد – من در شورای حقوق بشر سازمان ملل نشسته بودم در حالی که سفیر روسیه از اسرائیل در مورد آخرین عملیات دفاعی آن در غزه انتقاد می کرد. چنین محکوم کردن ناعادلانه اسرائیل در شورای حقوق بشر امری رایج است و همه ما به ریاکاری کرملین عادت کرده ایم، اما چگونه فدراسیون روسیه می تواند با وجود تعلیق در آوریل سال گذشته از این شورا به عنوان یک پلت فرم بین المللی برای ضد غربی خود استفاده کند. ?

ما نمی دانیم که پشت درهای بسته چه توافقی صورت گرفته است، اما اگر شی جینپینگ به پوتین وعده سلاح و مهمات می داد، به دلیل ترس اطلاعاتی آمریکا، این برای تقویت مسکو نبود، بلکه برای دامن زدن به جنگی نیابتی بین چین و ایالات متحده بود. در واقع، شی این جنگ را با پیمان «دوستی بدون محدودیت» در آستانه تهاجم پوتین تشویق کرد، درست همانطور که پیمان مولوتوف-ریبنتروپ در اوت 1939 بین روسیه و آلمان، حمله هیتلر به لهستان را تضمین کرد.

رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین، سمت راست، در حالی که در مراسم استقبال رسمی در کاخ کرملین بزرگ، در مسکو، روسیه، سه شنبه، 21 مارس 2023 شرکت می کنند، با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین صحبت می کند. - سرگئی کارپوخین/Pool Sputnik کرملین

با عمیق تر شدن وابستگی روسیه به پکن، پوتین و جانشینان او نیازی به هیچ گونه لطفی از حزب کمونیست چین ندارند. تنها در ماه فوریه، پکن فرمانی صادر کرد که بر اساس آن هشت شهر روسیه در شرق سیبری، که چین ادعا می کند متعلق به خود است، باید در نقشه های بین المللی با نام چینی خود، از جمله ولادی وستوک، علامت گذاری شوند. چشمان شی ممکن است به طور فزاینده ای بر این مناقشه ارضی طولانی مدت متمرکز شود و روسیه خود رانده شده ممکن است نتواند کاری در مورد آن انجام دهد.



منبع

برای بسیاری از کشورها روسیه یک منفرد است، حتی وضعیت آن به عنوان یک پمپ بنزین مسلح در حال خراب شدن است. احتمالاً هرگز نخواهد توانست از هیچ یک از اینها بهبود یابد و به سختی جدی گرفته شود – به جز سایر کشورهای سرکش که فرصت خرید نفت و گاز با تخفیف یا شاید چند جت جنگنده را معطر می کنند.