روسیه ما را یک قدم به فاجعه هسته‌ای نزدیک‌تر کرد

دیمیترو اسمولینکو/رویترز

این نیروگاه از ماه مارس توسط اوکراینی ها تحت کنترل روسیه اداره می شود. وزارت دفاع روسیه گفت: فیلم‌هایی که در فضای مجازی مشاهده می‌شود «نشان می‌دهد که سلاح‌ها، به‌ویژه سلاح‌های سنگین، در قلمرو این ایستگاه قرار نمی‌گیرند».

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع

درخواست کمک از کارگران اوکراینی که در داخل کارخانه تحت کنترل روسیه گروگان گرفته شده اند، شوم است. آنها در تلگرام نوشتند: «آنچه در حال وقوع است وحشتناک و فراتر از عقل و اخلاق است. آنها می گویند که گلوله باران دائمی راکتورها راکتورها را با خسارات بی حد و حصر وارد می کند و هشدار می دهند که اگر حملات به زودی متوقف نشود، “سوخت هسته ای شروع به ذوب شدن خواهد کرد و منجر به انتشار مواد رادیواکتیو در محیط می شود.”

افزایش تنش باعث نگرانی در سراسر منطقه شده است و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار داد که امتناع روسیه از غیرنظامی کردن نیروگاه می تواند به یک نتیجه مرگبار منجر شود. تجهیزات نظامی و پرسنل باید از نیروگاه خارج شوند. از استقرار بیشتر نیروها یا تجهیزات به سایت باید اجتناب شود. این منطقه باید غیرنظامی شود. در عوض روسیه می گوید که اوکراین اول تیراندازی می کند. ما باید آن را همانطور که هست بگوییم – هر گونه آسیب احتمالی به Zaporizhzhia خودکشی است.

جمعه، واشنگتن پست گزارش داد که روسیه در نظر داشت یک “حمله تروریستی در مقیاس بزرگ” به نیروگاه آسیب پذیری که هشت برابر چرنوبیل است و در صورت آسیب اندک به آن، ابری قوی را بر روی بیشتر اروپا خواهد فرستاد. چندین کارشناس به بی‌بی‌سی گفتند که این نیروگاه می‌تواند «در برابر حوادث شدید خارجی، چه طبیعی و چه ساخته‌شده توسط انسان، مانند سقوط هواپیما یا انفجار، مقاومت کند»، اما هیچ‌کس یک حمله نظامی طولانی‌مدت را تصور نمی‌کرد.

دیمیترو اسمولینکو/رویترز

روسیه اکنون آشکارا تهدید به بمباران یک نیروگاه هسته ای می کند

کامیون‌های نظامی روسی که با علامت «Z» شوم مزین شده است که نماد اهداف مرگبار ولادیمیر پوتین در اوکراین است، درست در داخل سالن‌های توربین دیده می‌شوند، زیرا روسیه – روز جمعه – درخواست‌ها برای غیرنظامی‌سازی خطرناک‌ترین نیروگاه هسته‌ای اروپا را رد کرد.

بر اساس این گزارش، به کارگران گفته شد که روز جمعه سر کار نیایند واشنگتن پستپیش از آنچه بسیاری از آن می ترسند، فاجعه ای قریب الوقوع در بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا است.

تصاویری از انتخاب بالقوه آخرالزمانی برای مخفی کردن ماشین آلات جنگی و مهمات در داخل نیروگاه هسته ای Zaporizhzhia روز پنجشنبه در رسانه های اجتماعی منتشر شد. چندین سازمان خبری این تصویر را برای تایید مکان جغرافیایی تعیین کردند، که باعث ترس از وقوع فاجعه ای به سبک چرنوبیل در اروپا شده است زیرا پوتین به شدت تلاش می کند تا تهاجم خود را در مسیر خود حفظ کند.

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.