روسیه با ارسال یک هواپیمای 140 میلیون دلاری پول نقد و تسلیحات غربی به ایران هزینه پهپادهای انتحاری خود را پرداخت کرد.

اینسایدر قادر به تأیید مستقل ادعاها نبود. وزارت دفاع روسیه بلافاصله به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ نداد.

به گفته این منبع، روسیه در ازای آن یک موشک ضد زره انگلیسی NLAW، یک موشک ضد زره جاولین آمریکا و یک موشک ضد هوایی استینگر ارسال کرد. این منبع به اسکای گفت که این سلاح ها به نوعی در مسیرشان به سمت اوکراین به عنوان کمک نظامی “به دست روسیه افتاد”.

ایران که تحت امواج پی در پی تحریم های بین المللی قرار دارد، بسیاری از سخت افزارهای نظامی خود را در انزوا توسعه و تولید می کند.

اسکای گزارش داد که ایران 166 هواپیمای بدون سرنشین در این مبادله عرضه کرده است. این شامل 100 پهپاد شاهد-136، 60 هواپیمای بدون سرنشین شاهد-131 کوچکتر و شش هواپیمای بدون سرنشین مهاجر-6 است که همگی به عنوان پهپادهای “کامیکاز” یا “انتحاری” شناخته می شوند زیرا در اثر برخورد منفجر می شوند و از بین می روند.

منبع اسکای نیوز گفت که آنها از حداقل پنج هواپیمای روسی که پهپادهای بدون سرنشین را از ایران حمل می کردند از 20 اوت تا کنون مطلع بوده اند.

هر دو کشور تجارت برای هواپیماهای بدون سرنشین را رد کرده اند، اما شواهد فراوانی با این موضوع در تناقض است.

  • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    هواپیماهای روسی Ilyushin Il-76MD در طول تمرین عمومی برای رژه روز پیروزی در مسکو، روسیه، 07 مه 2022 بر فراز مسکو پرواز می کنند.صفا کاراجان/ خبرگزاری آنادولو از طریق گتی ایماژ

    • منبع Sky گفت: تسلیحات غربی می توانند توسط ایران مهندسی معکوس شوند.

    در اواسط اکتبر، یک مقام دفاعی روسیه با میکروفون داغ دستگیر شد و گفت که این یک راز آشکار است که کرملین واقعا پهپادهای روسی را وارد کرده است.

    منبع اسکای نیوز تصاویری ماهواره ای از ورود و خروج دو هواپیمای باری نظامی ایلوشین IL-76 در اوایل 20 اوت به فرودگاه بین المللی مهرآباد تهران ارائه کرد.

    به گزارش واشنگتن پست، علی‌رغم تکذیب‌ها، مقامات آمریکایی به این نتیجه رسیدند که در 19 اوت، یک هواپیمای باری روسی با ده‌ها پهپاد ایرانی از فرودگاه تهران خارج شد.

    هر دو کشور گزارش ها مبنی بر اینکه ایران پهپادهای روسیه را برای استفاده در میدان نبرد در اوکراین تامین می کند، رد کرده اند. همانطور که الجزیره گزارش داد، تنها در 5 نوامبر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، اعتراف کرد که «تعداد محدودی پهپاد» فرستاده است.

    به گزارش اسکای نیوز، روسیه هزینه پهپادهای ایرانی را با 140 میلیون یورو پول نقد و تسلیحات غربی تسخیر شده پرداخت کرد.

  • به گزارش اسکای، قرارداد دیگری به ارزش 200 میلیون دلار نیز بین دو کشور در روزهای اخیر توافق شد.

    ارزیابی‌های بیشتر غرب و همچنین شواهد عکاسی نشان می‌دهد که روسیه از پهپادها در موج حملات خود در شهرهای اوکراین استفاده می‌کند.

    به گزارش اسکای نیوز، روسیه 140 میلیون یورو (140 میلیون دلار) پول نقد همراه با انباری از تسلیحات غربی را با هواپیما به ایران به عنوان پرداخت هزینه محموله پهپادها ارسال کرد.

    اما، منبع به اسکای گفت، تسلیحات غربی دستگیر شده اکنون “احتمالاً مهندسی معکوس شده و در جنگ های آینده مورد استفاده قرار خواهند گرفت.”

    یک منبع امنیتی، که منبع خبری هویت او را فاش نکرد، گفت که روسیه این پرواز محرمانه را در 20 اوت پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر دریافت ده‌ها هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) مرگبار انجام داد.

    همانطور که Stavros Atlamazoglou قبلاً برای Insider گزارش داده بود، این تجهیزات قابل حمل توسعه یافته توسط غرب که گفته می شد دریافت می کند، از زمان حمله اولیه برای دفاع اوکراین بسیار ارزشمند بوده است.

    دو هواپیمای روسی Ilyushin Il-76MD در طول تمرین عمومی برای رژه روز پیروزی در برابر آسمان آبی کم رنگ در مسکو، روسیه، 07 مه 2022 بر فراز مسکو پرواز کردند.
    تسلیحات غربی که ایران دریافت کرده می تواند برای سیستم های توسعه تسلیحاتی خود ایران مفید باشد.