روسیه از کره شمالی موشک و گلوله های توپخانه می خرد

این مقام آمریکایی جزئیاتی را ارائه نکرد که روسیه قصد دارد چه مقدار تسلیحات از کره شمالی خریداری کند.

در ماه ژوئیه، کره شمالی تنها کشوری بود که به غیر از روسیه و سوریه، استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخت و با روسیه بر سر درگیری در اوکراین همسو شد.

کره شمالی به اعزام کارگران ساختمانی برای کمک به بازسازی مناطق تحت اشغال روسیه در شرق این کشور اشاره کرده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و کیم اخیراً نامه‌هایی مبادله کرده‌اند که در آن هر دو خواستار همکاری «جامع» و «استراتژیک و تاکتیکی» بین دو کشور شده‌اند. مسکو، به نوبه خود، بیانیه هایی در محکومیت احیای مانورهای نظامی در مقیاس بزرگ بین ایالات متحده و کره جنوبی در سال جاری صادر کرده است که کره شمالی آن را تمرینی برای تهاجم می داند.

یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، روز دوشنبه گفت که این واقعیت که روسیه به سمت کشور منزوی کره شمالی روی می‌آورد نشان می‌دهد که «ارتش روسیه همچنان از کمبود شدید عرضه در اوکراین رنج می‌برد. بخشی از کنترل ها و تحریم های صادراتی است.»

سفیر کره شمالی در مسکو اخیراً با فرستادگان دو منطقه جدایی‌طلب مورد حمایت روسیه در منطقه دونباس اوکراین ملاقات کرد و با اشاره به کاهش کنترل مرزی همه‌گیر کشورش، نسبت به همکاری در “زمینه مهاجرت نیروی کار” ابراز خوش‌بینی کرد.

واشنگتن (AP) – بر اساس یافته‌های اطلاعاتی آمریکا که به تازگی کاهش یافته است، وزارت دفاع روسیه در حال خرید میلیون‌ها موشک و گلوله توپخانه از کره شمالی برای نبرد مداوم این کشور در اوکراین است.

روسیه و چین خواستار کاهش تحریم های سازمان ملل علیه کره شمالی به دلیل آزمایش های هسته ای و موشکی این کشور شده اند. هر دو کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل هستند که از سال 2006 در مجموع 11 دور تحریم علیه کره شمالی را تصویب کرده است. در ماه مه، روسیه و چین اقدام به رهبری ایالات متحده برای اعمال تحریم های اقتصادی جدید علیه کره شمالی را وتو کردند. آزمایش های موشکی پروفایل در سال جاری

ایالات متحده به طور مکرر یافته‌های اطلاعاتی را در طول جنگ شدید در اوکراین برای برجسته کردن برنامه‌های عملیات اطلاعات نادرست روسیه یا جلب توجه به مشکلات مسکو در تعقیب جنگ، کاهش داده و از آنها رونمایی کرده است. ارتش کوچکتر اوکراین مقاومت سختی در برابر نیروهای برتر نظامی روسیه از خود نشان داده است.

روابط بین مسکو و پیونگ یانگ به تأسیس کره شمالی در سال 1948 بازمی‌گردد، زیرا مقامات شوروی، کیم ایل سونگ، ملی‌گرای جوان و جاه‌طلب، پدربزرگ فقید کیم جونگ اون، را به عنوان اولین حاکم این کشور منصوب کردند. از آن زمان، محموله کمک های شوروی در حفظ اقتصاد کره شمالی برای دهه ها قبل از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در اوایل دهه 1990 بسیار مهم بود.

کره شمالی به دنبال تشدید روابط با روسیه بوده است، همانطور که بسیاری از اروپا و غرب از آن خارج شده اند، و ایالات متحده را مقصر بحران اوکراین دانسته و «سیاست هژمونیک» غرب را به عنوان توجیه کننده اقدام نظامی روسیه در اوکراین برای محافظت از خود محکوم می کند.

مقامات اطلاعاتی آمریکا بر این باورند که روس‌ها می‌توانند در آینده به خرید تجهیزات نظامی اضافی کره شمالی نگاه کنند. این یافته های اطلاعاتی اولین بار توسط نیویورک تایمز گزارش شد.

نویسندگان آسوشیتدپرس هیونگ جین کیم و کیم تانگ هیونگ در سئول، کره جنوبی در این گزارش مشارکت داشتند.



منبع

روسیه طی چند روز ماه گذشته هواپیماهای بدون سرنشین مهاجر-6 و شاهد را به عنوان بخشی از آنچه که دولت بایدن می گوید احتمالاً بخشی از برنامه روسیه برای دستیابی به صدها پهپاد ایرانی برای استفاده در اوکراین است، انتخاب کرد.

این اقدام تحریک آمیز از سوی کره شمالی در حالی صورت می گیرد که دولت بایدن به طور فزاینده ای نسبت به افزایش فعالیت های کره شمالی در تعقیب سلاح های هسته ای نگران شده است.

کره شمالی بیش از 30 موشک بالستیک را در سال جاری آزمایش کرده است، از جمله اولین پروازهای موشک های بالستیک قاره پیما از سال 2017، در حالی که رهبر کیم جونگ اون برای پیشبرد زرادخانه هسته ای خود علیرغم فشارها و تحریم های آمریکا تلاش می کند.

کاخ سفید هفته گذشته اعلام کرد روسیه با پهپادهای ساخت ایران که در ماه اوت از تهران برای استفاده در جنگ با اوکراین به دست آورده بود، با مشکلات فنی مواجه شده است.

این یافته پس از آن صورت گرفت که دولت بایدن اخیرا تایید کرد که ارتش روسیه در ماه اوت پهپادهای ساخت ایران را برای استفاده در میدان نبرد در اوکراین تحویل گرفته است.

___

مسکو از آن زمان به عنوان بخشی از امیدهایش برای جلب سرمایه گذاری کره جنوبی، روابط دیپلماتیک رسمی با سئول برقرار کرده بود و اجازه داده بود تا اتحاد نظامی دوران شوروی با کره شمالی منقضی شود. اما پس از انتخابش در سال 2000، پوتین فعالانه به دنبال احیای روابط کشورش با کره شمالی بود، چیزی که به عنوان تلاشی برای بازیابی حوزه های سنتی نفوذ آن و تامین متحدان بیشتر برای برخورد بهتر با ایالات متحده تلقی می شد.

برخی کارشناسان می گویند که کیم احتمالاً می تواند عزم خود را برای حفظ تسلیحات هسته ای خود تقویت کند زیرا ممکن است فکر کند حمله روسیه به این دلیل رخ داده است که اوکراین زرادخانه هسته ای خود را کنار گذاشته است.