روسیه از سرازیر شدن تسلیحات غربی به اوکراین شکایت دارد، اما سربازان پوتین با عقب نشینی به کیف تسلیحات بسیار سنگین تری می دهند.

معاون دستیار وزیر دفاع در امور روسیه، اوکراین و اوراسیا گفت: «ایالات متحده به ارائه تسلیحات و تجهیزات به اوکراین برای رفع نیازهای فوری آن در میدان نبرد ادامه خواهد داد و در عین حال قدرت پایدار اوکراین را برای دفاع از حاکمیت خود در درازمدت ایجاد خواهد کرد.» لورا کوپر روز سه شنبه در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت.

در طول جنگ، روسیه بارها از تسلیح اوکراین توسط کشورهای غربی شکایت کرده است.

  • عکسی یونیفرم های نظامی، جعبه های نهار و تعداد زیادی مهمات متعلق به نیروهای روسی را پس از عقب نشینی نیروهای روسی در روستای نوا گوساریوکا در حالی که جنگ روسیه و اوکراین در بالاکلیا، استان خارکف در اوکراین در 21 سپتامبر 2022 ادامه دارد، نشان می دهد.متین آکتاش/ خبرگزاری آنادولو از طریق گتی ایماژ

    پوتین و دیگر مقامات ارشد کرملین هشدار داده اند که این می تواند غرب را به درگیری مستقیم بکشاند.

  • در روزهای اولیه حمله برق آسای اوکراین در شمال شرقی منطقه خارکف، نیروهای روسی آنقدر تسلیحات و مهمات را پشت سر گذاشتند که نیروهای اوکراینی برای کنترل همه آن تلاش کردند. برخی از روس ها با عجله مواضع خود را رها کردند و تفنگ های خود را پشت سر گذاشتند و دوچرخه ها را دزدیدند تا فرار کنند.

    مقامات ارشد و سران کشورهای غربی هیچ نشانه ای مبنی بر عقب نشینی از تحویل تسلیحات به اوکراین نشان نداده اند.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    علاوه بر آنچه که سربازان اوکراینی از واحدهای روسی فراری به دست آورده‌اند، همچنان از سوی کشورهای غربی تامین می‌شود که باعث ناراحتی رهبری کرملین شده است.

    در طول جنگ روسیه در اوکراین، که بیش از هفت ماه به طول انجامید و هیچ پایانی فوری در پیش نیست، کیف هزاران کمک نظامی از تعدادی از کشورهای غربی دریافت کرده است – از جمله میلیاردها دلار تسلیحات و کمک های دیگر از ایالات متحده. اما اوکراین نیز سلاح های زیادی از دشمن دریافت می کند.

    یک تانک روسی T-72 توسط سربازان اوکراینی در خارج از شهر ایزیوم در 24 سپتامبر 2022 بر روی یک کامیون بارگیری می شود.

    اما در حالی که نیروهای اوکراینی به ضدحمله چند هفته‌ای خود ادامه می‌دهند و در امتداد جبهه شمال شرقی جنگ و در جنوب پیشروی می‌کنند، نیروهای روسی در حال عقب‌نشینی کوه‌هایی از تسلیحات، تجهیزات و مهمات را پشت سر خود به جای گذاشته‌اند.

    عکسی یونیفرم های نظامی، جعبه های نهار و تعداد زیادی مهمات متعلق به نیروهای روسی را پس از عقب نشینی نیروهای روسی در روستای نوا گوساریوکا در حالی که جنگ روسیه و اوکراین در بالاکلیا، استان خارکف در اوکراین در 21 سپتامبر 2022 ادامه دارد، نشان می دهد.

    در همین حال، پیشرفت‌های اوکراین باعث شده است که این کشور ادعا کند که حجم زیادی از تسلیحات رها شده روسی را به خود اختصاص داده است.

    بر اساس گزارش جدید وال استریت ژورنال با استناد به اطلاعات منبع باز، تصرف اخیر اوکراین از تمام این تسلیحات روسی – علاوه بر آنچه که پس از عقب نشینی نیروهای پوتین از مناطق نزدیک کیف پایتخت اوکراین در بهار به دست آورد – روسیه را به تسلیحات اوکراین تبدیل کرده است. بزرگترین تامین کننده سلاح های سنگین

    یک تانک روسی T-72 توسط سربازان اوکراینی در خارج از شهر ایزیوم در 24 سپتامبر 2022 بر روی یک کامیون بارگیری می شود.عکس توسط آناتولی استپانوف/AFP از طریق گتی ایماژ

    • ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و دیگر مقامات ارشد دولت روسیه از مدت ها قبل از غرب و تصمیم برای تسلیح اوکراین شکایت کرده اند. آنها تلاش چندانی برای پنهان کردن این ناامیدی انجام نداده‌اند، حتی تهدید به تشدید تنش کرده و هشدار داده‌اند که درگیری ممکن است گسترش یابد.

      در اوایل ژانویه، قبل از تهاجم بی‌دلیل پوتین به اوکراین، در حالی که نیروهایش در امتداد مرز جمع شده بودند، رهبر روسیه از ایالات متحده و متحدان و شرکای آن خواست تا تسلیح اوکراین را متوقف کنند. در طول بهار، روسیه درباره «عواقب غیرقابل پیش‌بینی» در صورتی که ایالات متحده به تحویل سلاح به اوکراین ادامه دهد، هشدار داد. در تابستان، پوتین تهدید کرد که اگر غرب این کشور اروپای شرقی را با سلاح‌های دوربردتر مسلح کند، به اهداف جدیدی در اوکراین حمله خواهد کرد.

      ماه گذشته، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که آمریکا در صورت ارسال موشک های دوربرد به اوکراین از «خط قرمز» عبور خواهد کرد. و در همین هفته، پس از آنکه دولت بایدن بسته کمک نظامی جدید 625 میلیون دلاری به کیف را اعلام کرد، دو دیپلمات روسی گفتند این اقدام می‌تواند روسیه را به جنگ مستقیم با غرب نزدیک‌تر کند.

      در این گزارش آمده است که این مشاهدات صرفاً بر اساس کمیت است، برخلاف کیفیت سلاح‌ها. از جمله سلاح های به جا مانده تانک و سایر زره ها، قطعات توپخانه و سلاح های گرم مختلف است.