روس‌ها از بمب‌های 1.5 تنی گلایدینگ جدید علیه اوکراین استفاده می‌کنند

نسخه صادراتی این مهمات گلاید با شاخص K029BE برای اولین بار در نمایشگاه MAKS 2019 توسط توسعه دهنده GNPP “Region” که بخشی از شرکت تسلیحات تاکتیکی است به نمایش گذاشته شد.

جزئیات: اولین استفاده از این نوع بمب چند هفته پیش بر روی یکی از اشیاء در استان چرنیهیو ثبت شد. به گفته این رسانه، یکی از قطعات دارای بقایای علامتی بود که مربوط به UPAB-1500B است.

در عین حال، این رسانه خاطرنشان می کند که استفاده از بمب های گلایدر توسط فدراسیون روسیه یک پدیده منزوی است. اطمینان از برد طولانی پرواز مستلزم پرواز در ارتفاع قابل توجهی است که شناسایی اهداف و امکان شکست ناو را ساده می کند.

چند هفته پیش، نیروهای روسی برای اولین بار از یک سلاح جدید و نسبتاً خطرناک علیه اوکراین استفاده کردند – بمب های 1500 کیلوگرمی UPAB-1500B (شاخص K029B).

علاوه بر این، GNPP “Region” همچنین یک مهمات UPAB-500V با کالیبر کوچکتر (شاخص K08B) را نشان داد که کپی کوچکتری از UPAB-1500B است و 505 کیلوگرم وزن دارد که 390 کیلوگرم آن سرجنگی است و در عین حال سایر ویژگی ها را حفظ کرده است.

“تهدید بالای استفاده از UPAB-1500B در این واقعیت نهفته است که از نوع گلایدر است، مجهز به سیستم ناوبری اینرسی و ماهواره ای است و دارای سرجنگی به وزن 1010 کیلوگرم است که برای اصابت به اجسام بسیار محافظت شده طراحی شده است. اعلام شده است که این نشریه می نویسد: بمب را می توان در فاصله 40 کیلومتری از هدف پرتاب کرد که برای این کار ناو باید تا ارتفاع 14 کیلومتری بالا برود.

منبع: دیفنس اکسپرس به نقل از منابع خود

روزنامه نگاران در خط مقدم خود می جنگند. حمایت کردن Ukrainska Pravda یا تبدیل شدن حامی ما!



منبع

در همان زمان، گزارش شد که این بمب قبلاً آزمایش شده، در نیروهای هوافضای فدراسیون روسیه به خدمت گرفته شده و اولین سفارشات صادراتی را دریافت کرده است.