روزی فرا رسیده است که الیزابت هلمز به زندان تگزاس گزارش دهد

در حالی که هولمز در حال ساخت ترانوس بود، به رامش، “سانی” بالوانی نزدیک شد، که شریک عاشقانه او و همچنین سرمایه گذار و همکار اجرایی در شرکت پالو آلتو، کالیفرنیا، شد.

هولمز پس از ورود به زندان، دو فرزند خردسال را پشت سر خواهد گذاشت – یک پسر که در ژوئیه 2021 چند هفته قبل از شروع محاکمه اش به دنیا آمد و یک دختر 3 ماهه که پس از اینکه هیئت منصفه او را به چهار مورد جنایت محکوم کرد، حامله شد. کلاهبرداری و توطئه در ژانویه 2022.

الیزابت هولمز، مدیر عامل Theranos شرمنده، قرار است به خانه جدید خود نقل مکان کند – یک زندان فدرال که در آن به دلیل نظارت بر فریب آزمایش خون که به تمثیلی در مورد طمع و غرور در سیلیکون ولی تبدیل شد، محکوم به گذراندن 11 سال آینده شده است.

قاضی فدرال که هولمز 39 ساله را در ماه نوامبر محکوم کرد، توصیه کرد که او در یک اردوگاه زنان در برایان، تگزاس، واقع در حدود 100 مایلی هیوستون، جایی که او در آرزوی تبدیل شدن به یک آینده‌نگر فناوری در امتداد خطوط شرکت اپل است، زندانی شود. -بنیانگذار استیو جابز

هیاهوی تبلیغاتی پیرامون این پیشرفت ظاهری به ترانوس کمک کرد تا نزدیک به 1 میلیارد دلار از سرمایه گذاران شیفته جمع آوری کند، هیئت مدیره بانفوذی شامل جورج شولتز، هنری کیسینجر و جیمز متیس اعضای سابق کابینه ریاست جمهوری تشکیل دهد و هولمز را با ثروتی به ارزش 4.5 دلار به دره سیلیکون تبدیل کند. میلیارد روی کاغذ در سال 2014

هلمز و بالوانی با هم قول دادند ترانوس مراقبت های بهداشتی را با فناوری متحول کند که می تواند به سرعت بیماری ها و سایر مشکلات را با چند قطره خون گرفته شده با نیش انگشت اسکن کند.

اما همه چیز پس از افشای نقص‌های خطرناک جدی در فناوری ترانوس در یک سری مقالات انفجاری در وال استریت ژورنال که هلمز و بالوانی سعی در خنثی کردن آن داشتند، منفجر شد. هولمز و بالوانی که در زمان مدیریت Theranos مخفیانه با هم زندگی می کردند، پس از افشاگری های مجله و سقوط شرکت، از هم جدا شدند. در سال 2018، وزارت دادگستری ایالات متحده هر دو را به یک سری از جنایات یقه سفید در پرونده ای متهم کرد که هدف آن متوقف کردن رویه سیلیکون ولی در فروش بیش از حد توانایی های یک فناوری هنوز در حال توسعه بود – تکنیکی که به عنوان “تقلبی” شناخته شد. تا زمانی که موفقش کنی.»

هولمز اشتباهات خود را در ترانوس اعتراف کرد، اما در طول هفت روز اغلب جذاب شهادت در جایگاه شاهد در جریان محاکمه خود، ارتکاب جنایت را با قاطعیت انکار کرد. در یک نقطه، او به هیئت منصفه گفت که مورد آزار جنسی و عاطفی بالوانی قرار گرفته است، در حالی که او او را به گونه‌ای کنترل می‌کند که به گفته او افکارش را تیره کرده است. وکیل بالوانی قاطعانه اتهامات هولمز را رد کرد که یکی از دلایل اصلی محاکمه جداگانه آنها بود.

هولمز با حفظ رفتار ناعادلانه با او در طول محاکمه، تلاش کرد تا زمانی که محکومیت خود را تجدید نظر می کند، آزاد بماند. اما این پیشنهاد توسط قاضی ناحیه ایالات متحده، ادوارد داویلا، که ریاست محاکمه او را بر عهده داشت، و دادگاه استیناف ناحیه نهم رد شد و راه دیگری برای او باقی نگذاشت جز راهی که تقریباً 20 سال پس از تأسیس او را به زندان خواهد برد. ترانوس.



منبع

هولمز از آن زمان با قرار وثیقه آزاد شده است و اخیراً در منطقه سن دیگو با پدر فرزندان، ویلیام “بیلی” ایوانز زندگی می کند. این زوج در سال 2017 و در همان زمانی با هم آشنا شدند که هولمز به دلیل سقوط Theranos، استارت‌آپی که او پس از ترک دانشگاه استنفورد در 19 سالگی تأسیس کرد، تحت تحقیق بود.

بالوانی، 57 ساله، در دادگاهی که دو ماه پس از پایان هولمز آغاز شد، به 12 فقره جرم کلاهبرداری و توطئه محکوم شد. او در حال حاضر در حال گذراندن حدود 13 سال حبس در یکی از زندان های کالیفرنیای جنوبی است.