روزنامه نگار W.Va پس از گزارش در مورد اتهامات سوء استفاده، رها شد

در بیانیه ای، کنیزلی گفت که مدیر اخبار او به او گفته است که دستور بوچ آنتولینی، مدیر اجرایی WVPB، مدیر سابق ارتباطات فرماندار جمهوری خواه جیم جاستیس، صادر شده است. آنتولینی از سال 2021 به عنوان مدیر اجرایی خدمت کرده است، زمانی که سلف وی پس از اصلاحات اساسی هیئت مدیره آژانس از سمت جاستیس برکنار شد.

داگلاس در ابتدا به کارکنان قانونگذار اطلاع داد که کنیزلی «نقشی حیاتی» در پوشش قانونی WVPB در سال 2023 ایفا خواهد کرد. اما پس از آن مدیر عملیات ایستگاه، ایمیلی را به او رها کرد و گفت که او به هیچ وجه به اعتبارنامه نیاز ندارد.

داستان‌های کنیزلی به شرح بدرفتاری ادعایی با افراد دارای معلولیت تحت مراقبت دولتی می‌پردازد. این وزارتخانه از برخی از آسیب پذیرترین ساکنان یکی از فقیرترین ایالت های ایالات متحده مراقبت می کند.

این اتفاق هرگز رخ نداد، اما در اوایل دسامبر، کنیزلی گفت که توسط مدیر خبری WVPB، اریک داگلاس، به او گفته بود که دیگر نمی تواند DHHR را پوشش دهد، زیرا مقامات ایالتی تهدید می کنند که WVPB را بی اعتبار می کند.

آملیا فرل کنیزلی، خبرنگار پخش عمومی ویرجینیای غربی، گفت که به او گفته شد پس از اینکه رهبران آژانس درگیر «تهدید به بی اعتبار کردن» شبکه تلویزیونی و رادیویی با بودجه عمومی داشتند، گزارش در مورد وزارت بهداشت و منابع انسانی را متوقف کند. او بعداً متوجه شد که موقعیت نیمه وقت او حذف شده است.

این هفته، کنیزلی در توییتر اعلام کرد که توسط روزنامه رجیستر-هرالد مستقر در بکلی استخدام شده است تا در مورد جلسه قانونگذاری آتی ویرجینیای غربی گزارش دهد. او گفت که پوشش او شامل تحولات با وزارت بهداشت و منابع انسانی ایالتی خواهد بود.



منبع

بلر در 29 دسامبر در توییتر نوشت: «تفاوت بسیار واضحی بین دوست نداشتن آنچه رسانه‌ها گزارش می‌کنند و فعالانه تلاش برای ساکت کردن آنها وجود دارد».

چارلستون، دبلیو ویرجینیا (AP) – یک روزنامه نگار ویرجینیای غربی ماه گذشته پس از گزارش در مورد سوء استفاده ادعایی از افراد دارای معلولیت در سازمان ایالتی که مراکز نگهداری و روانپزشکی ویرجینیای غربی را اداره می کند، شغل خود را از دست داد.

پوشکین گفت که پوشش کنیزلی از “مسائل آشکار در DHHR” “جزئیات، عمیق و مهمتر از همه درست است.”

خروج ها باعث می شود که یک گروه مطبوعاتی کاهش یافته برای پوشش جلسه قانونگذاری آتی، که از 11 ژانویه آغاز می شود، پوشش دهند.

او نوشت: “و درست می گویید، احساس بدی دارد.”

پس از آنکه هفته گذشته خروج کنیزلی از WVPB برای اولین بار توسط The Parkersburg News و Sentinel گزارش شد، کریگ بلر، رئیس جمهوری خواه سنا و مایک پوشکین، رئیس حزب دموکرات، شرایط پیرامون خروج وی را “ناراحت کننده” خواندند.

آنتولینی از اظهار نظر خودداری کرد، اما مقامات دیگر هرگونه تلاش برای تأثیرگذاری بر پوشش را رد کردند. ویلیام اچ. فایل سوم، رئیس اداره پخش آموزشی ویرجینیای غربی، گفت که آنتولینی به هیئت مدیره گفت: “او توسط کسی تحت فشار و زور قرار نگرفته است.”

او می‌نویسد: «برای من خیلی بد و مبهم است که شخص دیگری وارد جلسه شود و بگوید که یکی از خبرنگاران شما هیچ تکلیفی در رابطه با جلسه نخواهد داشت.

کنیزلی گفت که در 20 دسامبر به او اطلاع داده شد که موقعیت های پاره وقت در حال حذف شدن است. ایمیل و کارت کلید او در همان زمان غیرفعال شد.

ژاک بلند، سخنگوی مجلس سنا، که به داگلاس ایمیل زد تا در مورد آن بپرسد.

داگلاس به آسوشیتدپرس تأیید کرد که به او دستور داده شده است که به کنیزلی بگوید که دیگر در DHHR گزارش نمی دهد و آنتولینی به او دستور داده است که این کار را انجام دهد.

در 15 دسامبر، Knisely یک شکایت از منابع انسانی در مورد تداخل در گزارش خود ارائه کرد.

یک هفته بعد، در میان انتقادات فزاینده، کراچ اعلام کرد که استعفا می دهد.

فایل در بیانیه ای گفت که Knisely هرگز اخراج نشد و همچنان در لیست حقوق و دستمزد WVPB باقی می ماند، اگرچه او گفت که کلید درب و ایمیل او غیرفعال شده است.

کنیزلی در ماه سپتامبر به عنوان خبرنگار پاره وقت در WVPB استخدام شد. در ماه نوامبر، او در ایمیلی از بیل کراچ، وزیر وقت DHHR کپی شد که در آن ادعای نادرستی در یک داستان و درخواست “پس گرفتن کامل” شده بود.

بر اساس ایمیل‌هایی که AP به دست آورد و اولین بار توسط The Parkersburg News و Sentinel گزارش شد، همه چیز در همان روز در مورد اعتبارنامه مطبوعاتی Knisely برای جلسه قانونگذاری 2023 به اوج رسید.

خروج کنیزلی در دوران پرآشوب رسانه های ویرجینیای غربی اتفاق افتاد. چند روز قبل از ترک WVPB، سه خبرنگار برنده جایزه پولیتزر Charleston Gazette-Mail گفتند که پس از انتقاد علنی از تصمیم سرمقاله رئیس شرکت خود، داگ اسکاف، که رهبر اقلیت در مجلس نمایندگان ایالتی است، اخراج شدند. اسکاف تایید کرد و مصاحبه ای ویدئویی با دان بلانکنشیپ، مدیر شرکت زغال سنگ که به دلیل نقض ایمنی مرتبط با یکی از بدترین فجایع معدن زغال سنگ در تاریخ اخیر ایالات متحده محکوم شد، انجام داد.

در مورد تهدیدات مقامات DHHR در مورد بی اعتبار کردن WVPB، او گفت: “من ترجیح می دهم در این مورد اظهار نظر نکنم.”

عدالت تلاش ناموفقی برای حذف بودجه دولتی برای WVPB در گذشته داشته است و متهم به انتصاب عوامل حزبی در هیئت مدیره شده است. WVPB سالانه حدود 4 میلیون دلار بودجه دولتی دریافت می کند.

او افزود: “قطعاً می خواستم شما آگاه باشید که بوچ و پالس سعی می کردند انگشتان خود را در پای بچسبانند.”

روز بعد، داگلاس در پاسخ گفت که او را به دفتر آنتولینی کشاندند و به او گفتند که “املیا همه چیز تغییر کرده است.” او گفت که قدردان رهبری WVPB نیست که پشت سر او باشد، “اما در حال حاضر این کار از دست من خارج است.”