روانشناس توضیح می دهد که چگونه تخریب پل کریمه ممکن است بر جامعه روسیه تأثیر بگذارد

سقوط یک خط ترافیک پس از انفجار در بخش پل کریمسکی، 8 اکتبر 2022

کیم گفت: «نمادگرایی در حال فروپاشی است.

مقاله اصلی را در صدای جدید اوکراین بخوانید



منبع

او گفت: «پل کریمه نمادی در روند تخریب کامل (روایت‌هایی) است که ماشین تبلیغاتی ولادیمیر پوتین، دیکتاتور روسیه بر آن تکیه داشت.

(روس‌ها) دیگر نمی‌توانند به آن تکیه کنند. وقتی مبلغانشان این را احساس می کنند، گیج می شوند. آنها نمی دانند چگونه با مردم ارتباط برقرار کنند، چه چیزی به آنها پیشنهاد دهند. آنها به مسابقه می‌پیوندند تا مقصری را پیدا کنند و تا جایی که ممکن است آنها را سرزنش کنند.»

به گفته کیم، پل کریمه برای روس ها بسیار مهم بود، زیرا عملکردهای مفید بسیاری را برای مقامات روسیه انجام می داد، نماد اتحاد، ایجاد معنا، بسیج جامعه و متحد کردن جمعیت.

این روانشناس گفت: «ما می‌توانیم ببینیم که چه نوع واکنشی (حادثه روی پل) ایجاد می‌کند: خشم، عصبانیت، سردرگمی و احساسات منفی نسبت به ستاد کل خودشان، ساختارهای سیاسی، مقامات کریمه و غیره. .

انفجار و آتش سوزی در پل کریمه در اوایل 8 اکتبر رخ داد. این پل روسیه و شبه جزیره اوکراین را که از سال 2014 تحت اشغال نظامی روسیه است، به هم متصل می کند. .

روس ها در کوتاه مدت واکنش احساسی نشان خواهند داد.

کیم به این نتیجه رسید که علیرغم گستردگی این رویداد، هیچ اتفاق جدیدی در سطح استراتژیک در جامعه روسیه رخ نخواهد داد، زیرا تخریب قدرتمند معانی و نمادهایی که برای روس‌ها کلیدی هستند از مدت‌ها پیش آغاز شده و در طول ماه‌ها ادامه دارد. .

ولادیمیر پوتین، دیکتاتور روسیه، در پی «وضعیت اضطراری» در شبه جزیره اشغالی دستور تشکیل یک کمیسیون دولتی را صادر کرد.

این پل در حال حاضر تا حدی تخریب شده و تردد در آن به حالت تعلیق درآمده است. در ابتدا مهاجمان اظهار داشتند که “مخزن سوخت” آتش گرفته است، بعداً گفتند که ظاهراً یک کامیون روی پل منفجر شده است.

سقوط یک خط ترافیک پس از انفجار در بخش پل کریمسکی، 8 اکتبر 2022

همچنین بخوانید: اطلاعات اوکراین مدعی است که دستگیری پرسنل نظامی در مسکو ادامه دارد

منابع NV در سازمان های مجری قانون گفتند که انفجار این پل یک عملیات ویژه توسط سرویس امنیتی SBU اوکراین بوده است.

وی ادامه داد: «از بین بردن (سایر) نمادها، (مانند) نمادهای مرتبط با جنگ جهانی دوم، «سلاح های شکست ناپذیر»، «بزرگترین ارتش جهان» و غیره در حال انجام است.»

او گفت، با این حال، مبلغان به دنبال مقصر خواهند بود.

همچنین بخوانید: پل کریمه برخورد کرد، قطار سوخت آتش گرفت، بخش جاده سقوط کرد

همچنین بخوانید: پس از انفجاری که به جاده کرچ و پل ریلی آسیب رساند، هراس کریمه تحت اشغال روسیه را فرا گرفت.