رهبر طرح آدم ربایی نباید به حبس ابد محکوم شود

این توصیفات تاریخی آدام فاکس به طور منطقی به رفتار واقعی او نمی پردازد و به طور دقیق هم نیات واقعی و نه توانایی های واقعی او را منعکس نمی کند.

اف‌بی‌آی توطئه آدم ربایی را با دستگیری در اکتبر 2020 شکست. شواهد نشان می‌دهد که فاکس و دیگران با اسلحه در «خانه‌های تیراندازی» در ویسکانسین و میشیگان آموزش دیده‌اند و به Elk Rapids، میشیگان سفر کرده‌اند تا خانه تعطیلات ویتمر را جستجو کنند. بر اساس شواهد محاکمه، این استراتژی شامل منفجر کردن یک پل برای کاهش سرعت افسران پلیس در واکنش به یک آدم ربایی بود.

وکیل وی استدلال می کند که رهبر طرح ربودن فرماندار میشیگان، گرچن ویتمر، نباید به حبس ابد محکوم شود، زیرا دادستان های فدرال نقش او را در این توطئه اغراق کرده اند و “روایتی نادرست از یک رهبر شبه نظامی وحشتناک” ایجاد کرده اند.

فاکس و یکی از متهمان بری کرافت جونیور در ماه اوت به جرم دسیسه برای ربودن ویتمر محکوم شدند. آنها همچنین به توطئه برای دستیابی به سلاح کشتار جمعی مجرم شناخته شدند.

در ماه اکتبر، در دادگاه ایالتی، سه عضو یک گروه شبه نظامی به نام Wolverine Watchmen به دلیل حمایت از فاکس محکوم شدند.



منبع

در دادگاه، گیبونز فاکس را به عنوان بدبخت و تقریباً بی خانمان به تصویر کشید، مردی با دهانی پر سر و صدا و پست که در زیرزمین یک مغازه وکیوم در منطقه گراند رپیدز زندگی می کرد. او این توصیف را در پرونده روز جمعه تکرار کرد و مشتری خود را “یک تعمیرکار جاروبرقی بیکار که ناامیدی خود را در رسانه های اجتماعی ابراز می کرد اما قوانین ایالت میشیگان را رعایت می کرد” خواند.

قاضی منطقه ای ایالات متحده رابرت جونکر قرار است در 27 دسامبر حکم محکومیت فاکس را صادر کند. کرافت، یک کامیون دار از شهر بیر، دلاور، در 28 دسامبر محکوم خواهد شد. دو مرد دیگر به توطئه آدم ربایی اعتراف کردند و علیه فاکس و کرافت شهادت دادند، در حالی که دو نفر مردان دیگر بهار گذشته تبرئه شدند.

او گفت که محکومیت دادستان ها “تذکره از زبان اغراق آمیز برای ایجاد روایت نادرست از یک رهبر شبه نظامی وحشتناک استفاده می کند.”

اما گیبونز در پرونده روز جمعه گفت که “در این مورد هیچ بمبی وجود نداشت” و هیچ بودجه ای “برای پرداخت “بمب” به یک مامور اف بی آی که مخفیانه کار می کرد و گروه را فریب داده بود که کسی را می شناسد ارائه نشده است. در صنعت معدن که می تواند مواد منفجره با عیار بالا تهیه کند.

آدام فاکس به عنوان ایجاد ارتشی با کادری از اپراتورها توصیف می شود. به عنوان مثال، رفتار آدام فاکس با تیموتی مک وی مقایسه می شود که بمب گذاری واقعی را انجام داد که در آن 168 نفر کشته شدند که 19 نفر از آنها کودک بودند.”

تشکیل پرونده در دادگاه فدرال در گرند راپیدز، میشیگان، پس از آن صورت گرفت که دادستان ها روز دوشنبه در توصیه محکومیت خود به دادگاه گفتند که حکم حبس ابد برای فاکس موجه است و گفتند که هدف وی در طرح آدم ربایی در سال 2020 پیشروی افراط گرایی گسترده ضد دولتی است. .

کریستوفر گیبون، وکیل دادگستری، در یادداشت محکومیت خود که اواخر روز جمعه برای آدام فاکس ارسال شد، گفت که دولت از “توصیفات تاریخی” فاکس برای اغراق “نیت واقعی یا توانایی های واقعی او” استفاده کرده است.