رهبران جمهوری خواه نیومکزیکو سعی می کنند از مظنون تیراندازی فاصله بگیرند

روز چهارشنبه، رهبران جمهوری خواه نیومکزیکو تاکید کردند که با “خشونت به هر شکل” مخالف هستند.

به گفته پلیس، پنا که در رقابت برای مجلس ایالتی نیومکزیکو شکست خورد، روز دوشنبه در ارتباط با تیراندازی به خانه‌های رهبران ایالتی و محلی دموکرات دستگیر شد.

جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان نیومکزیکو خشونت را به هر شکلی محکوم می‌کنند و متشکر هستند که به کسی آسیب نرسیده است.»

پنا، یکی از حامیان آشکار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که آشکارا نتایج انتخابات نوامبر را تکذیب کرد، مدعی شد که شکست او نتیجه تقلب در انتخابات بوده است.

رایان لین، رهبر مجلس نمایندگان ایالتی در روز چهارشنبه در بیانیه ای گفت: «این نمونه دیگری از مجرمی است که به طور غیرقانونی به سلاح گرم دسترسی پیدا کرده و از داشتن یا در اختیار داشتن آن منع شده است، و از سلاح به گونه ای استفاده می کند که باعث آسیب عمومی شود».

پلیس آلبوکرکی گفت که پنا متهم به توطئه و پرداخت پول به چهار مرد برای تیراندازی به خانه های دو کمیشنر شهرستان برنالیلو و دو قانونگذار ایالتی در آلبوکرکی است.

او با 5679 به 2033 یا 74 درصد به 26 درصد شکست خورد. با وجود تاکید او در توییتر و سایر اظهارات، هیچ مدرکی برای حمایت از ادعای کلاهبرداری او وجود ندارد.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبعدیون جی. همپتون از آلبوکرکی و دیوید کی لی از شهر نیویورک گزارش دادند.

آلبوکرکه، NM – قانونگذاران جمهوری خواه روز چهارشنبه تلاش کردند تا از مظنون تیراندازی و نامزد شکست خورده حزب جمهوری خواه سولومون پنا فاصله بگیرند.

پنا به دلیل سرقت لوازم الکترونیکی و سایر کالاها از فروشگاه ها 9 سال زندان را گذراند و سال ها حق رای خود را از دست داد. او در سال 2016 آزاد شد و واجد شرایط احیای حق رای خود در سال 2021 بود.

گرگ باکا، رهبر جمهوری‌خواه سنا در بیانیه‌ای گفت: “این اقدامی شنیع و مذموم بدون توجه به وابستگی‌های سیاسی بود. این فرد مجرمی بود که اسلحه‌ای در اختیار داشت و برای ترساندن و آسیب رساندن به خانواده‌های نیومکزیکو توطئه کرد. او و همکارانش. توطئه گران مستحق محاکمه کامل قانون هستند.»

به کسی آسیبی نرسید.

پنا اولین حضور خود در دادگاه را چهارشنبه انجام داد و توسط قاضی دادگاه شهری شهرستان برنالیلو، جیل مارتینز، بدون وثیقه بازداشت شد. کیت رینالدی، دستیار دادستان منطقه فاش کرد که ایالت درخواست خواهد کرد که پنا قبل و در طول هر محاکمه ای بازداشت شود.