رهبران باند در قتل تکان دهنده پسری که از برانکس اغذیه فروشی خارج شده بود، محکوم شدند

برای خبرنامه The Morning از نیویورک تایمز ثبت نام کنید

در 20 ژوئن 2018، حدود ساعت 11:40 بعد از ظهر، جونیور به تنهایی در بخش بلمونت برانکس قدم می زد و به تلفن خود نگاه می کرد که دستگیر شد. مردان تقریباً چهار بلوک او را تعقیب کردند، و در نهایت به او رسیدند که سعی می کرد در داخل خواربار فروشی کروز و چیکی، یک بودگا در خیابان 183 شرقی و خیابان بات گیت پنهان شود.

© 2022 شرکت نیویورک تایمز



منبع

شهادت دادگاه نشان داد که سپس – نفر دوم سوئرو – اعضای باند را به خانه سوئرو احضار کرده بود و به آنها دستور داده بود تا به مجموعه رقیب معروف به غروب حمله کنند.

نیویورک – دو رهبر ارشد باند Trinitarios روز جمعه به دلیل دستور حمله مرگبار به یک پسر 15 ساله که چهار سال پیش از اغذیه فروشی برونکس بیرون کشیده شد و با چاقو و قمه کشته شد، به قتل محکوم شدند.

کلارک در بیانیه‌ای گفت: «ما گفتیم که برای جونیور به عدالت خواهیم رسید و این حکم این کار را انجام می‌دهد.

این دو مرد که روز جمعه پس از یک محاکمه چهار هفته ای مجرم شناخته شدند، دیگو سوئرو، 33 ساله، از برانکس، و فردریک سپس، 24 ساله، از پنسیلوانیا، رهبران یک مجموعه Trinitarios به نام Los Surés بودند.

مادر پسر، لئاندرا فلیز، که در بخش‌هایی از محاکمه شرکت کرده بود، نمی‌توان فوراً برای اظهار نظر تماس گرفت.

قرار است سوئرو و سپس در 16 سپتامبر محکوم شوند. هر کدام با ۲۵ سال حبس ابد روبرو هستند.

مقامات گفتند که جونیور که در برانکس زندگی می کرد و در برنامه “کاوشگر” اداره پلیس نیویورک برای دانش آموزانی که امیدوار بودند افسر شوند شرکت کرده بود، با یکی از اعضای گروه رقیب اشتباه گرفته شد.

به گفته دادستان، پس از قتل، یکی از اعضای باند پیامی به سوئرو فرستاد و گفت: “تو کسی هستی که به بچه نور دادی”.

تشییع جنازه جونیور بیش از 1000 عزادار را به خود جلب کرد و پلیس را مجبور کرد که خیابان خارج از خانه تشییع جنازه برانکس را ببندد.

در سال 2019، پس از محکومیت پنج مرد اول، فلیز زندگی با درد غیرقابل تصوری را توصیف کرد.

در هفته‌های پس از قتل، بیش از ده‌ها مرد متهم شدند، زیرا انعام‌هایی از سوی ساکنان خشمگین از ماهیت خیانت آمیز جنایت به گوش رسید.

پلیس گفت که این یک مورد از هویت اشتباه بوده است که توسط گروه های رقیب یک باند به خوبی سازماندهی شده دومینیکن که پس از تأسیس در سال 1993 توسط بازداشت شدگان در جزیره رایکرز، جای پایی در شهر نیویورک به دست آوردند.

عزاداران در مراسم یادبود لساندرو گوزمن فلیز، نوجوانی که در ژوئن 2018 کشته شد، زمانی که اعضای باند او را با عضوی از یک گروه رقیب اشتباه گرفتند، در برانکس، 1 ژوئیه 2018. (دیوید دی دلگادو/نیویورک تایمز)

فلیز به نیویورک تایمز گفت: «آن شب، دو نفر کشته شدند: جونیور و من که در داخل مرده ماندیم. اگر دست من بود، این قاتلان را به 300 سال زندان محکوم می‌کردم.»

سوئرو پاسخ داد: “بله، برای تمام غروب.”

عزاداران در مراسم یادبود لساندرو گوزمن فلیز، نوجوانی که در ژوئن 2018 کشته شد، زمانی که اعضای باند او را با عضوی از یک گروه رقیب اشتباه گرفتند، در برانکس، 1 ژوئیه 2018. (دیوید دی دلگادو/نیویورک تایمز)

به گفته دادستان، این گروه با حمل اسلحه، با چهار خودرو حرکت کردند و فقط برای بنزین توقف کردند.

دارسل دی. کلارک، دادستان منطقه برانکس، گفت که پنج نفر از مردانی که در ویدئویی در حال حمله به پسری بودند که در سطح شهر با نام مستعار جونیور شناخته شد، در حال گذراندن دوران محکومیت طولانی خود پس از محکومیت در سال 2019 هستند.

کلارک گفت، سپس حمله را از فاصله کوتاهی تماشا کرد و بعداً با سوئرو تماس گرفت تا گزارش دهد که دستورات او اجرا شده است.

جزئیات فاسد این قتل در ویدیو ضبط شد و مانند چند جنایت دیگر شهر نیویورک را به لرزه درآورد. قربانی جوان، لساندرو گوزمن-فلیز، از کارمند فروشگاه التماس کرده بود که پس از تلاش برای پیشی گرفتن از مهاجمان، به او اجازه دهد پشت پیشخوان پنهان شود.