رقبای ریاست جمهوری 2024 از توافق سقف بدهی انتقاد کردند

دزانتیس که این هفته برای اولین بار از زمانی که فرماندار فلوریدا نامزدی ریاست جمهوری خود را اعلام کرد، در مسیر مبارزات انتخاباتی در آیووا قرار گرفت، نشان داد که رهبران سیاسی در واشنگتن شکست خورده اند. او به آیوانز گفت که ایالات متحده قبل از توافق به سمت ورشکستگی پیش می رفت و “هنوز به سمت ورشکستگی می رود.”

ران دیسانتیس

پس از ماه ها بن بست، مذاکره کنندگان به یک معامله شنبه پیش از 5 ژوئن، تاریخی که وزارت خزانه داری تخمین می زند که دولت برای پرداخت تعهدات خود با کمبود پول مواجه خواهد شد. این توافق محدودیت بدهی را تا اوایل سال 2025 پس از انتخابات ریاست جمهوری به حالت تعلیق در می آورد. همچنین هزینه‌های غیردفاعی را برای سال 2024 در سطوح 2023 قفل می‌کند، قبل از اینکه اجازه افزایش جزئی در سال 2025 را بدهد.

رئیس‌جمهور سابق در دوران ریاست جمهوری خود سه بار سقف بدهی را افزایش داد یا به حالت تعلیق درآورد و پس از چهار سال پس از ترک قدرت، بدهی ملی از کمتر از 20 تریلیون دلار به نزدیک به 27 تریلیون دلار رسید.

رهبران دموکرات و جمهوری خواه از آن به عنوان یک پیروزی یاد می کنند، اما نامزدهای حزب جمهوری خواه برای ریاست جمهوری تحت تأثیر قرار نگرفته اند. در اینجا خلاصه ای از پاسخ های آنها آمده است:

نیکی هیلی

با نزدیک‌تر شدن کنگره به تصویب لایحه‌ای برای افزایش سقف بدهی و جلوگیری از نکول فاجعه‌بار ایالات متحده، برخی از نامزدهای جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ در حال بررسی توافق قانونی منعقد شده بین جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان و رئیس‌جمهور جو بایدن هستند – و واشنگتن را بر سر هزینه‌ها هدف قرار می‌دهند.

کمپین هیلی همچنین از اقدامات گذشته مخالفان او در سال 2024، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا – زمانی که در کنگره بود – به دلیل اقدامات گذشته آنها برای افزایش سقف بدهی انتقاد کرد.

آنچه که شنیدن بشقاب پرنده ناسا فاش کرد

اسکات در مراسمی که روز چهارشنبه توسط Axios برگزار شد، در پاسخ به سوالی درباره این لایحه گفت: «پاسخ کوتاه منفی است. اسکات علیرغم ستایش رئیس‌جمهور مک کارتی به خاطر واداشتن کاخ سفید به مذاکره، گفت که نمی‌تواند از توافقی حمایت کند که به رئیس‌جمهور اجازه می‌دهد بدون محدودیت هزینه کند.

دیسانتیس در صحبت با خبرنگاران پس از تظاهرات سه شنبه شب، گفت که مشکلات مخارج کشور قبل از پرزیدنت بایدن بوده است و او لایحه هزینه های ترامپ را تا حدی عامل چالش های مالی که کشور همچنان با آن مواجه است، مقصر دانست.

به عنوان یک نماینده کنگره در سال 2018، دیسانتیس به لایحه مخارج همه جانبه تصویب شده در دوره ریاست جمهوری ترامپ رای منفی داد، اما در همان سال به تعلیق سقف بدهی تا سال 2019، پس از دوره میان دوره ای، رأی داد. این لایحه توسط ترامپ امضا شد.

نیکی هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی درباره لایحه سقف بدهی گفت: «بهترین راه برای رفع اعتیاد واشنگتن به خرج کردن، انتخاب افرادی است که بخشی از این مشکل نبوده اند». افزودن حداقل 4 تریلیون دلار به بدهی ملی 31 تریلیون دلاری آمریکا طی دو سال بدون کاهش قابل توجه هزینه ها راهی برای اداره امور مالی کشور ما نیست.

اما وقتی نوبت به توافق سقف بدهی می رسد – تنها نامزد فعلی جمهوری خواه ریاست جمهوری که در واقع به این توافق رای خواهد داد، تیم اسکات، سناتور جمهوری خواه است. او این هفته گفت که از این توافق حمایت نخواهد کرد.

او از این توافق به دلیل حفظ هزینه ها در سطوح دوران کووید انتقاد کرد و آن را “ناپایدار” خواند و در عوض اقتصاد فلوریدا را به عنوان نمونه ای برای تقلید در نظر گرفت.

دونالد ترامپ

چرا تراشه های انویدیا برای هوش مصنوعی بسیار مهم هستند؟



منبع

رئیس جمهور سابق از زمان اعلام توافق سقف بدهی که توسط متحد و رئیس مجلس نمایندگان، کوین مک کارتی و رئیس جمهور بایدن به دست آمده است، هنوز در مورد آن سنجیده نشده است. اما در اوایل ماه جاری، قبل از اینکه بن‌بست حل شود، ترامپ قانون‌گذاران جمهوری‌خواه را تشویق کرد که اگر دموکرات‌ها با «کاهش‌های گسترده» موافقت نکردند، برای اولین بار اجازه بدهند که آمریکا نکول کند.

داده های وزارت کار نشان می دهد که بازار کار همچنان قوی است