رقبای جمهوری‌خواه ترامپ که از او محافظت می‌کنند، وضعیت مخمصه خود را در سال 2024 فاش می‌کنند

در ساعاتی پس از اینکه هیئت منصفه بزرگ ترامپ را متهم کرد، بسیاری از رقبای احتمالی او برای نامزدی ریاست جمهوری جمهوری خواهان پشت سر او قرار گرفتند و بیشتر شبیه متحدان بودند تا رقبا. همه از فرصت انتقاد از او گذشتند و عده ای به دفاع از او شتافتند و نسبت به قانونی بودن این پرونده ابراز نگرانی کردند.

نزدیکترین رقیب احتمالی جمهوری خواه به انتقاد از ترامپ، آسا هاچینسون، فرماندار سابق آرکانزاس بود که روز جمعه به شبکه فاکس بیزینس گفت که اگرچه اتهامات فاش نشده ممکن است در نهایت قابل توجه نباشند، ترامپ باید «کنار برود». اکنون که او متهم شده است.

روز جمعه، تیم ترامپ بر روی رقابت مقدماتی در ستاد انتخاباتی وی در وست پالم بیچ فلوریدا متمرکز شد. مشاوران تداوم استراتژی اخیر خود را پیش بینی کردند که شامل رویدادهای کوچکتر و تنها یک گردهمایی بزرگ از زمان افتتاح سومین نامزدی ترامپ برای کاخ سفید در نوامبر بوده است.

c.2023 شرکت نیویورک تایمز



منبع

فرانسیس رونی، نماینده سابق مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه ای گفت: «من یکی از اولین افرادی بودم که با ترامپ در مورد برخی از کارهایی که انجام می داد قطع رابطه کردم، اما فکر می کنم این به نوعی ظالمانه است. این بهترین اتفاقی است که در یک زمان طولانی برای ترامپ رخ داده است. احمقانه است و آنها هیچ موردی ندارند.»

عدم تمایل به رویارویی مستقیم با ترامپ، قدرت او را به عنوان یک نامزد پیشتاز به نمایش گذاشت. رقبای احتمالی او توپ‌های بیلیارد سیاسی را برای احتمال یک ضربه بانکی به طور فزاینده‌ای پیچیده در نظر گرفته‌اند: رای‌دهندگان جمهوری‌خواه را متقاعد می‌کنند که او را رها کنند، در حالی که خود را به عنوان وارث ظاهری جنبش معرفی می‌کنند.

بوریس اپشتین، که به هماهنگی برخی از تیم‌های حقوقی ترامپ در پرونده‌های مختلف کمک می‌کند و بر اساس گزارش‌های عمومی به همکارانش گفت که تا هفته‌ها هیچ تحرکی در این پرونده وجود نخواهد داشت، در روز پنجشنبه پالم بیچ را ترک کرد. او پس از علنی شدن کیفرخواست بازگشت.

در بیشتر موارد، رقبای بالقوه ترامپ انتقادهای قبلی از تحقیقات نیویورک را تکرار کردند یا اصلاً چیزی نگفتند.

یک روز پیش از آن، نیکی هیلی فرماندار سابق کارولینای جنوبی، برجسته‌ترین رقیب رسمی ترامپ تاکنون، اظهار داشت که این کیفرخواست انگیزه‌های سیاسی دارد و در توییتر نوشت: «این بیشتر درباره انتقام است تا عدالت».

برای خبرنامه The Morning از نیویورک تایمز ثبت نام کنید

حتی قبل از صدور کیفرخواست، تیم ترامپ شروع به جنگ سیاسی با دادستان منطقه منهتن کرد که این پرونده را مطرح کرد. تقریباً در هر مرحله، متحدان او، دادستان، آلوین براگ را به عنوان دست نشانده نیروهای دموکرات که به دنبال آسیب رساندن به ترامپ هستند، کوبیده اند. دفتر براگ از تمامیت خود دفاع کرده است.

چرخش برخی از مدعیان احتمالی آنقدر سریع و کامل بود که حتی تیم ترامپ را هم غافلگیر کرد. یکی از متحدان نزدیک به ترامپ پیشنهاد کرد که علناً از رقبای خود تشکر کند. (تا عصر جمعه، او این کار را نکرده بود.)

یکی از اهداکنندگان اصلی، که هنوز به نامزدی در سال 2024 متعهد نیست، تردید داشت که این کیفرخواست بر بسیاری از جمهوری‌خواهان ژرف‌خواه که قبلاً تصمیم خود را در مورد ترامپ تصمیم گرفته‌اند، تحت تأثیر قرار دهد و آن را “پس چه؟” نامید. لحظه

مدت کوتاهی پس از انتشار خبر کیفرخواست، متحدان دیسانتیس در مجلس قانونگذاری فلوریدا، قوانینی را ارائه کردند که به طور گسترده پیش بینی می شد که می تواند قوانین ایالتی را تغییر دهد تا الزام فرماندار فلوریدا برای استعفای فرماندار فلوریدا قبل از نامزدی برای پست فدرال را لغو کند. این اقدام، که در غیر این صورت ممکن بود موج جدیدی از گمانه زنی ها را در مورد آینده DeSantis برانگیزد و منتقدان را تشویق کرد تا تعهد او به شغل فعلی اش را زیر سوال ببرند، بیشتر در چرخش اخبار کیفرخواست نادیده گرفته شد.

تیم ترامپ روز جمعه برای ترسیم مسیر رو به جلو کار می کرد. کیفرخواست یک روز قبل دستیاران او را شگفت زده کرده بود، اگرچه تیم سیاسی او بسیار آماده تر از تیم حقوقی او بود. تیم او در حال کار بر روی آنچه “به حداکثر رساندن ضربه” از کیفرخواست می نامد، آماده سازی برای جمع آوری کمک های مالی و کار بر روی پیش نویس سخنرانی برای رویدادهای آینده بود.

این مقام گفت که سایر رویدادهای معمول، مانند نمایشگاه ایالتی آیووا در تابستان امسال یا عقب نشینی اهداکنندگان در جایی که نامزدها ظاهر می شوند، می توانند همین نگرانی ها را ایجاد کنند و افزود که جمهوری خواهان ممکن است برای تغییر تاریخ ها برای تطبیق با برنامه آزمایشی تحت فشار قرار گیرند.

دیسانتیس گفت: «من نمی‌دانم چه چیزی در پرداخت پول خفه‌کننده به یک ستاره فیلم‌های مستهجن برای اطمینان از سکوت در مورد نوعی رابطه ادعایی انجام می‌شود.

مایک دوهایم، یک استراتژیست کهنه کار جمهوری خواه، در توییتر نوشت که کیفرخواست ترامپ «هیچ رای دهنده‌ای را که بین سال‌های 2016 تا 2020 او را ترک کرده‌اند، بازمی‌گرداند».

پسران ارشد دونالد ترامپ در مصاحبه ها و شبکه های اجتماعی این کیفرخواست را محکوم کردند. افراد آشنا به این برنامه گفتند که او برنامه ریزی کرد تا آخر هفته یک برنامه معمولی داشته باشد، از جمله دور بازی گلف و شرکت در یک جشن در باشگاهش.

اظهارات فرماندار فلوریدا در مورد یک حمله با انگیزه سیاسی به ویژه قابل توجه بود، نه تنها به این دلیل که به طور گسترده به او به عنوان رقیب اصلی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری نگاه می شود، بلکه همچنین به این دلیل که سال گذشته، یک وکیل ایالتی که دو بار انتخاب شده بود را برکنار کرد و او را به سیاسی کردن این شغل متهم کرد. “انتخاب و انتخاب کنید” چه قوانینی را به صورت محلی اجرا کنید.

دوهایمی نوشت: «هیچ مستقلی که به بایدن رای داده فکر نمی‌کند ترامپ یک شهید یا قربانی است که به طور ناگهانی شایسته حمایت است.

بر اساس این تفکر، اگر این رای دهندگان «خسته» تحقیقات منهتن را ادامه آنچه ترامپ اغلب از سوی دموکرات ها «شکار جادوگر» نامیده است، بدانند، می تواند برای غلبه بر دلایلی که از او دور شده بودند، همدردی کافی ایجاد کند.

ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا در مراسمی در داونپورت، آیووا، برای تبلیغ کتاب خود در 10 مارس 2023 سخنرانی می کند. (جردن گیل/نیویورک تایمز).

در عرض چند ساعت پس از صدور کیفرخواست، جمهوری خواهان ارشد در حال ارزیابی دقیق واقعیت جدید برای رویدادهای رقابت های مقدماتی ریاست جمهوری بودند. یکی از مقامات ارشد جمهوری خواه، که برای بحث در مورد گفتگوهای خصوصی اصرار داشت نامش فاش نشود، گفت که این سؤالات شامل این است که اگر تاریخ مناظره اولیه اعلام شود چه اتفاقی می افتد و سپس یک موضوع مرتبط با محاکمه دخالت می کند.

ترامپ همچنین نظرات خود را در مورد تیم حقوقی خود جویا شد، زیرا مشاوران وی در مورد اضافه کردن افراد در میان یک دور انگشت اشاره به این موضوع بحث کردند که چرا این باور قوی وجود داشته است که چند هفته دیگر کیفرخواست صادر می شود، اگر اصلاً اتفاق می افتد.

عدم تمایل شدید به حمله یا حتی انتقاد از ترامپ، ترسی ناگفته را در میان بسیاری از رقبای او منعکس می کند که رای دهندگان جمهوری خواه هر نامزدی را که به نظر می رسد از مشکلات حقوقی خود سود می برد، مجازات خواهند کرد. به‌نظر می‌رسد که رقبا به‌جای دویدن سخت در برابر او، از چرخیدن به دور ترامپ، که قدرتمندترین نیرو در سیاست جمهوری‌خواه است، راضی هستند.

با این حال، این یک سوال باز بود که مواجهه با اتهامات جنایی – و احتمالاً موارد دیگر در سه تحقیق جنایی دیگر – چگونه به ترامپ در انتخابات عمومی کمک می کند. جمهوری خواهان میانه رو و رای دهندگان مستقل در سه دوره انتخابات گذشته از او جدا شده اند.

کمیته اقدام سیاسی فوق العاده ترامپ، شرکت MAGA، روز پنجشنبه اعلام کرد که تبلیغاتی را علیه دیسانتیس به دلیل آرای وی در مورد مدیکر و تامین اجتماعی در زمانی که او در کنگره بود، منتشر خواهد کرد.

در بازتابی از دوام ترامپ، تیم او گفت که بیش از 4 میلیون دلار در 24 ساعت پس از علنی شدن کیفرخواست توسط نیویورک تایمز جمع آوری کرده است.

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق، که قبل از صدور کیفرخواست برای مصاحبه با سی‌ان‌ان محکوم شده بود، آن را با انگیزه‌های سیاسی محکوم کرد. کریس کریستی، فرماندار سابق نیوجرسی، که صریح ترین رقیب ممکن در انتقاد از ترامپ بوده است، چیزی نگفت. سناتور تیم اسکات از کارولینای جنوبی نیز این کار را نکرد.

اما به محض اینکه ترامپ در این هفته متهم شد، دیسانتیس بلافاصله قول داد که ایالت او را از کمک به استرداد احتمالی جلوگیری کند. دیسانتیس در نمایش حمایت از همکار جمهوریخواه خود، این پرونده را «سلاح نظام حقوقی برای پیشبرد یک دستور کار سیاسی» خواند.

در همین حال، با گذشت روز جمعه، ترامپ نظرات طیف وسیعی از همکاران، مشاوران و دوستان را خواستار شد. “آیا می توانید این را باور کنید؟” او به افراد یکی پس از دیگری گفت و در برخی موارد براگ را با افعال توهین آمیز بدگویی کرد. گفته می شود همسر او ملانیا ترامپ از طرف شوهرش عصبانی شده است.

برخی از مشاوران ترامپ اذعان کردند که پیش‌بینی اینکه چه اتفاقی می‌افتد اگر محاکمه در فصل مقدماتی به خوبی انجام شود، یا اینکه چگونه یک کیفرخواست بر انتخابات عمومی تأثیر می‌گذارد، دشوار است.