رقابت برای انتخابات 2024 ادامه دارد. اما چه کسی با ترامپ مقابله خواهد کرد؟

جان زاگبی، نویسنده و نظرسنجی، گفت: «این حس وجود دارد که بیگانگی از دونالد ترامپ کاری بسیار ناسپاس است. ترامپ با چکش و سندان و گاوصندوق از آسمان پایین می آید. اگرچه واضح است که بسیاری از جادوها از دست ترامپ رفته است، اما به همین ترتیب او می تواند صدمات زیادی را وارد کند. او هنوز هم انجمن خود را دارد و همچنان دنبال کنندگان وفادار خود را دارد و می تواند تمام اکسیژن منفی را بمکد. ترامپ چه ببرد و چه ببازد، مانع می شود.»

مایک پنس، معاون سابق رئیس جمهور نیز به طور گسترده به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2024 در نظر گرفته می شود. عکس: مایکل ام سانتیاگو/گتی ایماژ

باید دید که آیا منتقدان صریح ترامپ مانند لیز چنی، نماینده سابق کنگره از وایومینگ، و لری هوگان، فرماندار سابق مریلند، کلاه خود را در رینگ خواهند انداخت یا خیر. تعداد کمی از ناظران انتظار دارند که چنین نامزدی در انتخابات مقدماتی برنده شود و به رای دهندگان طعم‌های متفاوتی از «آمریکا را دوباره عالی بسازید» (ماگا) به رای دهندگان ارائه می‌دهد، با این‌که دسانتیس جنگجوی فرهنگ قصد دارد خود را نسخه‌ای جوان‌تر و پویاتر از برند اصلی نشان دهد.

بیل والن، مشاور سابق رسانه ای سیاستمداران کالیفرنیا از جمله فرماندار سابق آرنولد شوارتزنگر، گفت: «فکر نمی کنم کسی بخواهد بدود و کشتی گیر بدی باشد، بلکه به عنوان پاشنه ای که هدفش فقط حمله به دونالد ترامپ است، دیده شود. این بلیت موفقیت نیست و باعث می شود که ترامپ آتش پاسخ دهد. قدیمی ها در مورد کشتی گرفتن با خوک در گل چه می گویند: تو کثیف می شوی و خوک بیشتر از تو از آن لذت می برد.

<span>عکس: Rex/Shutterstock</span>” src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/lRbySMnDkVSfDOSgrzWXRg–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/eb334bb6c06b78677986d9a796aba4d7″ data-src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/lRbySMnDkVSfDOSgrzWXRg–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/eb334bb6c06b78677986d9a796aba4d7″/></div>
</div>
</div>
<p>این هفته مشخص شد که نیکی هیلی، 51 ساله، که پیش از سفیر ترامپ در سازمان ملل، فرماندار کارولینای جنوبی بود، قصد دارد در 15 فوریه در چارلستون نامزدی خود را اعلام کند.  در سال 2021، هیلی به آسوشیتدپرس گفت که “اگر رئیس جمهور ترامپ نامزد شود، نامزد نمی شود”، اما از آن زمان نظر خود را تغییر داده و به فاکس نیوز گفت که می تواند بخشی از “تغییر نسل جدید” باشد.</p>
<p><figcaption class=مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق ترامپ نیز یکی از نامزدهای احتمالی رقابت های انتخاباتی 2024 است. عکس: خبرگزاری آنادولو/گتی ایماژ

این یک رویکرد تعجب آور ارتدوکس از غیر متعارف ترین نامزدها است. این مرد 76 ساله دو بار استیضاح شد، به دلیل مرگ هزاران نفر در همه‌گیری ویروس کرونا مقصر شناخته شد و تشویق به کودتای خشونت‌آمیز در 6 ژانویه 2021 شد. نام و شرط بندی روی خاطرات کوتاه رای دهندگان.

سوم، در سال 2016 شخصیتی شبیه به رون دسانتیس وجود نداشت. هیچ کس از نظر توانایی انجام سه کار در آن واحد در موقعیت مشابهی با DeSantis نبود: کسب درآمد، اشاره به رکورد بسیار موفق در ایالت و بازی خود. بازی ای که ترامپ انجام می دهد این همان چیزی است که DeSantis را به گزینه ای تبدیل می کند که در سال 2016 برای جمهوری خواهان وجود نداشت. در سال 2024، فردی وجود دارد که به طور بالقوه می تواند با آتش با آتش مبارزه کند.

تفنگ شروع شلیک شده است و رقابت برای کاخ سفید در جریان است. اما در آیووا، جایی که اولین انجمن‌های حزب جمهوری‌خواه در کشور تنها یک سال مانده‌اند، منظره یخی و برفی است و به طرز وحشتناکی ساکت است.

در همان مرحله در سال 2019، حداقل 12 نفر از رقبای دموکرات برای ریاست جمهوری یا به آیووا رفته بودند یا برنامه‌های خود را برای دیدار به زودی اعلام کردند. کالن با اشاره به اینکه اولین مجمع نامزدهای بزرگ در ماه مارس برگزار شد، به یاد می آورد: «ما هر هفته یکی را دریافت می کردیم.

درکسل هرد، یک استراتژیست دموکرات، می گوید: «بسیار جالب خواهد بود که ببینیم ماگا نیکی هیلی چگونه در انتخابات مقدماتی قرار می گیرد. من نیکی هیلی را باهوش می‌دانم، اما او باید برای گذراندن این مرحله مقدماتی به ماگا ادامه دهد، زیرا او در برابر فردی مانند رون دیسانتیس است که در حال حاضر با گوشت قرمز از دروازه بیرون می‌آید.»

مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق ترامپ نیز یکی از نامزدهای احتمالی رقابت های انتخاباتی 2024 است.

سایر نامزدهای احتمالی مانند مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق ترامپ و مایک پمپئو، وزیر امور خارجه سابق وی، به همین ترتیب در انتقاد از رئیس سابق خود محتاطانه عمل کرده اند و در عین حال از دولت او و نقش آنها در آن تمجید کرده اند. برخورد مستقیم با ترامپ خطرات سیاسی بزرگی را به همراه دارد، همانطور که رقبای مانند جب بوش، تد کروز و مارکو روبیو از طریق نامگذاری، توهین و تحقیر در سال 2016 متوجه شدند.

مایک پنس، معاون سابق رئیس جمهور نیز به طور گسترده به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2024 در نظر گرفته می شود.

لیک کاری به عنوان نامزد احتمالی ترامپ برای دونالد ترامپ در نظر گرفته می شود. عکس: رکس/ شاتر استوک

جان زوگبی

مربوط: سارا هاکبی سندرز برای پاسخ به وضعیت اتحادیه جمهوری خواهان

لری جیکوبز، مدیر مرکز مطالعات سیاست و حکومت در دانشگاه مینه سوتا، گفت: «من ترس زیادی از ترامپ نمی بینم. به نظر من یک توافق واقعاً گسترده در محافل جمهوری خواه وجود داشته است که ترامپ ضعیف است و او قابل شکست است. علاوه بر این، او ممکن است با کیفرخواست های آینده حتی ضعیف تر شود. برای من آنچه در حال حاضر در حال وقوع است، تنها تاییدی است که تسلط ترامپ بر حزب جمهوری خواه در حال کاهش است.

اما در میان نامزدهای بالقوه جمهوری خواه برای سال 2024، تنها آسا هاچینسون، فرماندار سابق آرکانزاس تا کنون در سال جاری دیدار کرده است، در حالی که تیم اسکات، سناتور کارولینای جنوبی، و کاری لیک، نامزد سابق فرمانداری آریزونا، به عنوان نامزد احتمالی ترامپ دیده می شوند. در اواخر این ماه صف آرایی کرده اند.

فرمانداران ایالتی که ممکن است به دنبال ایجاد برند خود در سطح ملی باشند عبارتند از: گرگ ابوت از تگزاس، برایان کمپ از جورجیا، کریستی نوم از داکوتای جنوبی، کیم رینولدز از آیووا، کریس سونونو از نیوهمپشایر و گلن یانگکین از ویرجینیا.

DeSantis گزینه ای است که در سال 2016 برای جمهوری خواهان وجود نداشت. در سال 2024، کسی وجود دارد که می تواند با آتش با آتش مبارزه کند.

عکس: رکس/ شاتر استوک

او همچنین دستکش را به سمت رقبای احتمالی پرتاب می کند و آنها را جرات می کند که اولین حرکت را انجام دهند. در حالی که نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد برخی در حال آماده شدن برای تصاحب او هستند، اما هیچکدام هنوز حمله ای تمام قد به ترامپ یا ترامپ گرایی انجام نداده اند، ظاهراً نگران جلب خشم او و بیگانه کردن پایگاه او هستند.

با این حال، ترامپ می‌تواند به زودی در مسیر مبارزات انتخاباتی شرکت داشته باشد، به ویژه به این دلیل که انتخابات مقدماتی اغلب نامزدهایی را جلب می‌کند که از جایزه تسلی یک قرارداد کتاب، نمایش رادیویی، کنسرت کارشناس تلویزیونی یا به عنوان نامزد برنده استقبال می‌کنند.

اما حتی DeSantis – که انتظار نمی رود تا زمان تعلیق مجلس قانونگذار فلوریدا در بهار اعلام کند – تا کنون دست به کار شده است. او به حمله ترامپ تنها با یک توبیخ رمزگذاری شده پاسخ داد و تفاوتی بین موفقیت خود و شکست ترامپ در پای صندوق های رای در سال 2020 ایجاد کرد: «نه تنها در انتخابات مجدد پیروز شدیم، بلکه با بالاترین درصد رای نسبت به هر جمهوری خواه پیروز شدیم. نامزد فرمانداری در تاریخ ایالت فلوریدا وجود دارد.»

ثانیاً، او سابقه‌ای برای مقابله با آن دارد که نداشت. دونالد ترامپ در سال های 2015 و 2016 یک فرضیه بود، زمانی که نوبت به تصدی پست رسید. اکنون او چهار سال در سمت خود دارد که باید توضیح دهد. او یک فرد فرضی نیست، او فردی است که قبلاً این شغل را داشته است، بنابراین رای دهندگان باید محاسبه کنند: آیا آنها می خواهند که او دوباره در منصب قدرت شود؟

ترامپ شنبه گذشته در کارولینای جنوبی به WIS-TV گفت که هیلی چند روز قبل با او تماس گرفته بود تا نظر او را جویا شود. او گفت: «او گفت که هرگز در برابر من نامزد نخواهد شد، زیرا من بزرگترین رئیس جمهور بودم، اما مردم نظرات خود را تغییر می دهند و آنچه را که در قلبشان است تغییر می دهند. “بنابراین گفتم، اگر دلت می‌خواهد این کار را انجام دهی، باید بروی آن را انجام بدهی.”

ترامپ، تنها نامزد اعلام شده تاکنون، هنوز به آیووا نرفته است، اما کمپین او در نهایت سرعت خود را بالا می برد. آخر هفته گذشته، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده در رویدادهای کوچک در دو ایالت دیگر، نیوهمپشایر و کارولینای جنوبی، در رویدادهای کوچک در مقیاس کوچک به جمهوری‌خواهان خطاب کرد و قول داد که «کار ناتمام بزرگ کردن دوباره آمریکا را تکمیل کند». او بیانیه‌های سیاستی صادر می‌کند، زیرساخت‌ها را می‌سازد و تأییدیه‌هایی را آشکار می‌کند که نشان می‌دهد: اگر می‌توانید مرا بگیرید.

لیک کاری به عنوان نامزد احتمالی ترامپ برای دونالد ترامپ در نظر گرفته می شود.

ترامپ با پایگاهی به شدت وفادار، درست مانند سال 2016 از یک میدان تقسیم شده سود می برد. او در کارولینای جنوبی قبلاً حمایت های هنری مک مستر فرماندار و سناتور لیندسی گراهام را به دست آورده است و راهپیمایی هیلی و اسکات را در داخل ایالت به سرقت برده است. . اما از آنجایی که ترامپ تا کنون به دنبال عادی سازی خود با یک کمپین سنتی است، تفاوت های مهمی نیز با هفت سال پیش وجود دارد.

هیچ راز بزرگی وجود ندارد که چرا: اثر دونالد ترامپ.

آرت کالن، سردبیر استورم لیک تایمز در آیووا، گفت: «این افراد باید به اعداد نظرسنجی ترامپ نگاه کنند و به همین دلیل است که تأخیر وجود دارد. «ترامپ و [Florida governor Ron] DeSantis در حال انجام این مبارزه در اطراف رینگ هستند. دیگران نگاه می کنند تا ببینند آیا کسی ضربه ای می زند و به آنها باز می شود یا خیر.

به نظر می‌رسد ترامپ بیشتر از سوی دیسانتیس تهدید می‌شود – و نسبت به آن کمتر مودب است – که در انتخابات مجدد در فلوریدا پیروز شد و در برخی نظرسنجی‌ها او را شکست داد. ترامپ که در گذشته به ارتقای دیسانتیس کمک کرد، او را «رون دیسانتیمونیوس» نامید و گفت که چالش دیسانتیس برای نامزدی سال 2024 «یک اقدام بزرگ بی‌وفاداری» خواهد بود.

ویلن، مشاور سابق کالیفرنیا که اکنون پژوهشگر موسسه هوور در دانشگاه استنفورد در پالو آلتو است، گفت: «اول، مسائل حقوقی وجود دارد. اکنون، برخی جدی‌تر از دیگران هستند، اما اگر شما برای ریاست‌جمهوری نامزد می‌شوید و اصلاحیه پنجم را 400 بار انجام می‌دهید، ظاهر خوبی برای یک نامزد نیست.

بیل والن

سایر مفسران موافقند که علیرغم شروع کند در آیووا، به نظر می رسد رقابت مقدماتی جمهوری خواهان بسیار رقابتی تر از آن چیزی باشد که یک سال پیش تصور می شد. این حزب مایل بود هر تعداد از دروغ‌ها و جنایات ترامپ را نادیده بگیرد، اما عملکرد بد نامزدهای انتخاب شده او در انتخابات میان دوره‌ای نوامبر گذشته را نادیده گرفت. این برنده خودخوانده به یک بازنده سریالی تبدیل شده است: اعداد جمع آوری کمک های مالی او تا کنون نسبتاً ناامید کننده بوده است.

من می گویم که بسیار باز است. ترامپ یکی از محبوب‌ترین افراد است، اما او در این زمینه مشکلات بسیار جدی در مورد دوام طولانی‌مدت دارد که واضح است که دیگر مرعوب او نیست. جمهوری خواهان از باخت خسته شده اند.»



منبع

ترامپ با چکش و سندان و گاوصندوق از آسمان پایین می آید