رسوایی سانتوس به نبرد بلندگوی مک کارتی منجر شد

در حال حاضر، تنها دموکرات ها خواستار استعفای سانتوس از سمتی هستند که در وهله اول یک پیروزی طولانی برای جمهوری خواهان به حساب می آمد. و حزب جمهوری‌خواه – هم در داخل و هم در مجلس – بعید است که از او خواستار کناره‌گیری با اکثریت ناچیز شود. اما یکی از جمهوری خواهان آشنا به بحث گفت که سانتوس به رهبران حزب نیویورک گفته است که پس از این دوره به دنبال انتخاب مجدد نخواهد بود. جمهوری خواه گفت اگر او به زودی این بیانیه را آشکارا بیان نکند، خطر می کند که این رهبران به طور علنی حمایت خود را جلب کنند.

سانتوس در مصاحبه ای با نیویورک پست این هفته اظهارات نادرست خود را به عنوان تزیینات رزومه کاری و انتخاب کلمات “ضعیف” کم اهمیت جلوه داد. او اعتراف کرد که همانطور که قبلاً ادعا می کرد از کالج باروخ فارغ التحصیل نشده است، و همچنین «مستقیماً» برای شرکت های سهام خصوصی که فهرست کرده بود مانند «گلدمن ساکس و سیتی گروپ» کار نکرده است.

و این پچ پچ خصوصی می تواند به استقبال سردی از سوی همکارانش در زمانی که در مقام بود تبدیل شود. لالوتا مطمئناً با جمهوری‌خواهان همراهی می‌کند و معتقد است که شیطنت‌های سانتوس بقیه آن‌ها را در نوری کم‌رنگ نشان می‌دهد، درست همانطور که آن‌ها پس از یک کمپین متمرکز بر پاسخگو کردن دولت بایدن، برای به دست گرفتن قدرت آماده می‌شوند.

این جمهوری خواه نیویورک که اعتراف کرده است که بسیاری از بیوگرافی شخصی و حرفه ای خود را ساخته است، قرار است در همان روزی که مجلس رای گیری برای رئیس جدید را آغاز کند، در کنگره سوگند یاد کند.

«آیا آنها از کسی دفاع می کنند که می شناسند چندین تحریف مادی در مورد سوابق او انجام داده است؟ یا با اکثریت تیغی او را از پا در می آورند؟» کاتکو افزود و آن را “وضعیت بدون برد” خواند.

او این مصاحبه را که اولین مصاحبه تلویزیونی او پس از گزارش تایمز است، با تاکید بر اینکه او مشکل اعتبار دارد، به پایان رساند: «تصور سخت است که چگونه می‌توانند به توضیحات شما اعتماد کنند، در حالی که شما واقعاً مایل به اعتراف به عمق فریب خود نیستید. به آنها.”

جمهوری خواهان مجلس نمایندگان عموماً معتقدند که آینده سانتوس با داشتن یک رئیس رسمی روشن تر خواهد شد. اما در حال حاضر، رهبر جمهوری‌خواه پنج عضو دارد که علناً تهدید می‌کنند که با پیشنهاد ریاست‌جمهوری او در 3 ژانویه مخالفت می‌کنند، که اتفاقاً همان تعداد لازم برای جلوگیری از دستیابی او به 218 رأی لازم است. و حزب در تلاش برای کسب آرای بالقوه چندگانه است، و این دومین بار پس از جنگ داخلی است که رقابت برای سخنرانان فراتر از اولین رای گیری می شود.

نمایندگان سانتوس به درخواستی برای اظهار نظر درباره داستان پاسخ ندادند.

جمهوری خواهان کاپیتول هیل به طور کلی این مصاحبه را برای تصویر سانتوس مفید نمی دانستند. نماینده جیم بنکس (رند)، رئیس کمیته مطالعات جمهوری خواهان، اندکی بعد نظرات خود را در توییتر اعلام کرد و نوشت که گابارد در برشته کردن سانتوس “کار خوبی” انجام داده است.

نماینده بازنشسته جان کاتکو (RN.Y.) که نماینده یک ناحیه میانه رو در ایالت بود، در مورد سانتوس گفت: «حداقل، فقدان عظیم قضاوت بود که کنفرانس را در موقعیت بسیار دشواری قرار داده است. .

“گناهان من در اینجا رزومه ام را زیبا می کند. متاسفم، سانتوس به روزنامه محافظه کار گفت.

پیش از این، دادستان ناحیه جمهوری خواه ناحیه ناسائو اعلام کرده بود که تحقیقاتی را درباره جورج سانتوس پس از اینکه او در مورد سوابق خود دروغ گفته است، آغاز می کند. تحقیقات آن دانلی پس از آن صورت گرفت که نیویورک تایمز گزارش داد که سانتوس داستانی را در مسیر مبارزات انتخاباتی منتشر کرده است که مملو از دروغ بود.

با این حال، نیویورکر از حداقل یک عضو حمایت دریافت کرد که با برانگیختن خشم غریبه نیست.

نماینده پیت سشنز (ر-تگزاس)، یکی از اعضای کمیته نظارت، چهارشنبه به واشنگتن اگزمینر گفت که «از این موضوع حمایت نمی‌کند. [Santos] حضور در کنفرانس ما.» او از درخواست استعفای سانتوس خودداری کرد و گفت که رهبری مجلس نمایندگان باید از او بازجویی کنند. و همکار جدیدش در امپایر استیت، سانتوس را به دلیل سرفصل‌ها و تردیدهایی که پس از کمپین جمهوری‌خواهان بر سر «پاسخ‌گویی» و «صداقت» ایجاد کرده، مورد انتقاد قرار داده است.

مارجوری تیلور گرین، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا در توییتی که پس از ستایش وی منتشر شد، نوشت: «فکر می‌کنم ما جمهوری‌خواهان باید به جورج سانتوس فرصت بدهیم و ببینیم که او چگونه قانون‌گذاری می‌کند و چگونه رأی می‌دهد، نه اینکه با او مانند چپ‌ها رفتار کنیم». نماینده کنگره به دلیل اینکه “اکنون با منطقه خود صادق است.”

صرف نظر از این، جمهوری خواهان موافق هستند که سانتوس باید کارهای بیشتری برای رسیدگی به این رسوایی انجام دهد.

در حالی که برخی از همکاران جورج سانتوس که به زودی ساخته می شوند، تحقیقات در مورد رزومه سازی های متعدد او را تشویق می کنند، نبرد بلندگوی کوین مک کارتی در اکثریت محدود سرنوشت او را پیچیده می کند.

محافل جمهوری خواه تلاش های او را در واژه سازی نمی خرند. درعوض، سوالات بیشتری در مورد گذشته او ایجاد کرده است، به طوری که برخی از وضعیت ثروتمند بودن وی، نحوه تامین مالی بخشی از مبارزات انتخاباتی خود، ارتباطاتش با روسیه سوال می کنند.، و حتی اینکه آیا واقعاً در ایالات متحده متولد شده است یا خیر

یکی از جمهوری خواهان آشکارا خواستار تحقیقات داخلی در مورد سانتوس شده است و دیگران به طور خصوصی گفته اند که او احتمالا با تحقیقاتی روبرو خواهد شد. در همین حال، مک کارتی و سایر اعضای رهبری در مورد جعلیات اعتراف شده سانتوس در مورد گذشته خود، از جمله ایمان یهودی او، اینکه او برای گلدمن ساکس و سیتی گروپ کار می کرد و اینکه از کالج باروخ فارغ التحصیل شده است، سکوت کرده اند.

او همچنین از اظهارات گذشته مبنی بر یهودی بودنش با وجود کاتولیک بودن دفاع کرده و مدعی شده است که در عوض گفته است که “یهودی” است زیرا اجدادش یهودی عمل می کردند. با این حال، بیانیه قبلی مبارزات انتخاباتی نشان داد که او خود را «یهودی مغرور آمریکایی» توصیف می‌کند.

نیک لالوتا، نماینده منتخب آمریکا در بیانیه‌ای روز سه‌شنبه گفت: «نیویورک‌ها لایق حقیقت هستند و جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان مستحق فرصتی برای حکومت بدون حواس‌پرتی هستند».

«مک کارتی تا زمانی که مک کارتی سخنران نباشد، نمی تواند کاری رسمی انجام دهد. بنابراین این باید قبل از هر چیز دیگری اتفاق بیفتد. اما در مورد سانتوس، من فکر می‌کنم که مشکلات او ممکن است به قیمت شانس او ​​در بخش خدمات مالی تمام شود تا زمانی که همه چیز حل شود. سؤالات مربوط به امور مالی او یک مسئله واقعی است.»

گابارد که به مدت هشت سال در مجلس خدمت کرد، ابتدا از سانتوس خواست که معنای کلمه “صداقت” را توضیح دهد و در ادامه این جمله گفت: “آیا شرمنده نیستی؟”

اما مک کارتی، رهبر جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان، با تنها چهار رأی حزبی باقی مانده و شورش آشکار در میان تعدادی از محافظه‌کاران مجلس، به همه حمایت‌هایی نیاز دارد که می‌تواند به دست آورد – حتی اگر از طرف یک عضو منتخب که در رسوایی غرق شده باشد.

“من فکر نمی کنم ما به این زودی پایان این را بشنویم. این موضوعی است که برای مدتی طولانی باقی خواهد ماند و ممکن است پیامدهای جدی برای شخص او داشته باشد.» کاتکو گفت.



منبع

در حالی که سانتوس به دنبال دفاع از سابقه خود با رسانه های محافظه کار بوده است، او در مصاحبه سه شنبه شب با تولسی گابارد، یک دموکرات سابق که حزب را ترک کرد و در حال تکمیل جای تاکر کارلسون مجری فاکس نیوز بود، هیچ پرسشگر دوستانه ای پیدا نکرد.