رتبه‌بندی آمریکایی‌ها از اف‌بی‌آی و سیا پس از افت شدید افزایش می‌یابد: گالوپ

52 درصد از آمریکایی ها به سیا رتبه شغلی مثبت دادند، در حالی که این رقم در سال گذشته 41 درصد بود. دقیقاً نیمی از پاسخ دهندگان به FBI امتیاز مثبت دادند، در حالی که قبلاً 44 درصد بود.

گالوپ نشان داد که جمهوری خواهان و دموکرات ها هر دو رتبه خود را برای سیا در سال جاری بهبود دادند و به ترتیب 13 و 14 امتیاز افزایش دادند.

این جست و جو با انتقاد شدید بسیاری از جمهوری خواهان مواجه شد که معتقدند این تحقیقات با انگیزه سیاسی برای صدمه زدن به ترامپ است.

اما دستاوردهای اخیر FBI تقریباً به طور کامل ناشی از ادراک بهبود یافته دموکرات ها بود، در حالی که نظرات مستقل ها و جمهوری خواهان تغییر معنی داری نداشت.

جمهوری خواهان همچنین پس از تحقیقات این دفتر در مورد روابط ادعایی بین کمپین انتخابات ریاست جمهوری 2016 ترامپ و دولت روسیه و همچنین تحقیقات گسترده در مورد شورش 6 ژانویه 2021، کنگره که منجر به دستگیری صدها متهم شده است، ابراز نارضایتی کرده اند.

بر اساس نظرسنجی گالوپ که روز چهارشنبه منتشر شد، حدود نیمی از آمریکایی‌ها اف‌بی‌آی و سیا را به‌عنوان کارهای خوب یا عالی ارزیابی کردند که پس از کاهش شدید رتبه‌بندی آن‌ها در دو سال قبل، بهبود نسبی داشت.

نقطه ضعف سیا – در سال 2013 – پس از آن اتفاق افتاد که ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی، اطلاعات محرمانه ای را در مورد برنامه های جاسوسی دولت ایالات متحده افشا کرد و از کشور گریخت.

هفتاد و نه درصد از دموکرات ها می گویند FBI کار خود را خوب یا عالی انجام می دهد، در حالی که تنها 29 درصد از جمهوری خواهان موافق بودند.

برای آخرین اخبار، آب و هوا، ورزش، و پخش ویدیو، به The Hill بروید.



منبع

این نظرسنجی در هفته‌ها پس از آن انجام شد که اف‌بی‌آی حکم تفتیش را در اقامتگاه مار-آ-لاگو رئیس‌جمهور سابق ترامپ در ارتباط با تحقیقات فدرال درباره مدیریت اسناد پس از ریاست‌جمهوری‌اش اجرا کرد.

نظرسنجی گالوپ در سال 2021، کمترین میزان تایید شغلی FBI را در حداقل 19 سال اخیر نشان داد. رتبه سیا در آن سال دومین پایین ترین رتبه ثبت شده بود.

اما رتبه بندی FBI در میان گروه های حزبی به شدت متفاوت است. این نظرسنجی شکاف 50 امتیازی را ثبت کرد که از 10 سازمان دولتی دیگر که مورد بررسی قرار گرفتند، پیشی گرفت.

این نظرسنجی از 1 سپتامبر تا 16 سپتامبر از طریق مصاحبه تلفنی با 812 بزرگسال آمریکایی انجام شد. حاشیه خطا 4 درصد است.