رای سقط جنین کانزاس محدودیت های قدرت جمهوری خواه را نشان می دهد

دلما کاتالینا لیمونز، مدیر ارتباطات آوو، یک گروه حقوق سقط جنین در آن ایالت، گفت: «در تگزاس می‌دانیم که به همین دلیل در حال شکست هستیم.

این یافته ها این حس را در هر دو طرف تقویت می کند که تصمیم دیوان عالی ممکن است پویایی انتخابات میان دوره ای امسال را تغییر داده باشد. در اینجا نحوه بازی آن آمده است:

___

طرفداران حقوق سقط جنین گفتند که تصمیم برای ضربه زدن به رو در مقابل وید، پرونده سال 1973 که حق قانونی زنان برای سقط جنین را به رسمیت می شناخت، به بسیاری از رأی دهندگانی که دسترسی به سقط جنین را ایمن فرض می کردند، انرژی داد.

در 99 شهرستان از 105 شهرستان این ایالت، حمایت از اقدام سقط جنین بیش از 10 درصد کمتر از حمایت آن از ترامپ علیه بایدن بود. در 29 مورد از آن شهرستان ها، این اختلاف بیش از 20 امتیاز بود.

توپکا، کان (AP) – بر اساس تحلیل مفصل آسوشیتدپرس از رای گیری، افزایش مشارکت در میان دموکرات ها و مستقل ها و تغییر قابل توجه در شهرستان های جمهوری خواه به حمایت قاطع از حقوق سقط جنین در هفته گذشته در کانزاس سنتی محافظه کار کمک کرد. نتایج.

در اوهایو، نان ویلی، نامزد دموکرات فرمانداری، خواستار طرح سوال در سراسر ایالت در مورد اصلاحیه قانون اساسی ایالتی برای حمایت از حقوق سقط جنین در اسرع وقت در سال 2023 شده است.

این فقط حاشیه شکست اصلاحیه نبود که آگاهی سیاسی را به لرزه انداخت. همچنین در انتخاباتی که در غیر این صورت باید یک انتخابات مقدماتی معمولی و کم مشارکت در یک سال انتخابات میان‌دوره‌ای می‌بود، مشارکت بی‌نظیر بود.

اما علیرغم اعتماد ظاهری قانونگذاران کانزاس به قرار دادن اصلاحیه سقط جنین در رای گیری در این ماه، انتظارات آنها با شکست مهیج از بین رفت.

شهرستان کانزاس با بیشترین کاهش از انتخابات ریاست جمهوری تا رفراندوم سقط جنین، گرین وود، در روستایی جنوب شرقی کانزاس بود. ترامپ در سال 2020 نزدیک به 80 درصد آرا را در آنجا به دست آورد، اما حدود 30 امتیاز در مورد سقط جنین تغییر کرد و رای دهندگان به شدت از “نه” حمایت کردند، موضعی که حقوق سقط جنین را برای زنان در کانزاس باقی می گذارد.

ائتلاف برای هر دو ارزش قائل شوید، گروه اصلی در کانزاس که به نفع این اصلاحیه مبارزه کرد، آن را یک “شکست موقت” خواند و در بیانیه ای قول داد که “مبارزه اختصاصی ما برای ارزش گذاری زنان و نوزادان هنوز پایان یافته است.”

فراتر از مناطقی که کاملاً تغییر کردند، ده‌ها شهرستان عمیقاً جمهوری‌خواه دیدند که رأی‌دهندگان به اصلاحیه سقط جنین همانطور که انتظار می‌رفت، موافق بودند، اما با حاشیه‌هایی بسیار کمتر از ترجیح آنها برای ترامپ در دو سال پیش. برای مثال، در نزدیکی توپکا، 72 درصد از رأی دهندگان در شهرستان پوتاواتومی از انتخاب مجدد رئیس جمهور سابق حمایت کردند، در حالی که فقط 57 درصد از این اصلاحیه حمایت کردند.

مخالفان سقط جنین گفتند که از حاشیه نتایج شگفت زده شده اند.

این تلاش به جذب یک متغیر غیرعادی در انتخابات مقدماتی کانزاس کمک کرد: رأی دهندگان مستقل. این گروه واجد شرایط رای دادن در همه پرسی است، اما نه برای نامزدهای شرکت کننده در مقدماتی هر حزب. اما تبلیغات کمپین تاکید کرد که رای دهندگان «بدون وابستگی» واقعاً می توانند در مورد سقط جنین رأی دهند. کارساز بود: حدود 184000 رای بیشتر برای اصلاحیه سقط جنین نسبت به فرماندار داده شد، فشارسنج احتمالی برای اندازه گیری سهم آنها از رای دهندگان.

پس از تصمیم دادگاه عالی ایالات متحده مبنی بر لغو حق قانونی زنان برای سقط جنین، تهدید محدودیت های جدید در ایالت بیش از حد انتظار دموکرات ها و مستقل ها را تحریک کرد. در همان زمان، جمهوری خواهان علاقه کمتری به حضور در حمایت از این اقدام نشان دادند.

بر اساس گزارش های مالی کمپین ایالتی، مدافعان هر دو طرف اصلاحیه بیش از 14 میلیون دلار برای پوشاندن کانزاس با تبلیغات و تابلوها، ضربه زدن به درها و فراخوانی رای دهندگان هزینه کردند.

نتیجه کانزاس در بسیاری از ایالت های دیگر موج می زند.

در نیمی از ایالت ها، از جمله کانزاس، تنها قانونگذاران می توانند پیشنهاداتی را در صندوق رای سراسری ایالتی قرار دهند. این بدان معناست که در تگزاس، که اکثر سقط جنین‌ها را ممنوع می‌کند، تنها گزینه‌ها این است که منتظر بمانید تا قانونگذاران ابتکاری را به رأی بگذارند – همانطور که قانون‌گذاران ضد سقط جنین در کانزاس این کار را کردند – یا به نمایندگان فعلی رأی دادند.

هلن شوماکر، مدیر بخش دسترسی ایالتی به سقط جنین در مرکز ملی حقوق زنان، در مورد رای کانزاس گفت: «در این لحظه چنین چراغی از نور بود. من فکر می‌کنم انرژی پیرامون اقدامات رای‌گیری برای آینده قابل پیش‌بینی وجود دارد.»

“با دستانشان بیش از حد بازی کردند”

آخرین آمار AP نشان می دهد که بیش از 922000 رای توسط رای دهندگان کانزاس در مورد همه پرسی سقط جنین به صندوق انداخته شده است. این تقریباً دو برابر تعداد رأی دهندگانی است که در انتخابات مقدماتی میان دوره ای قبلی این ایالت در سال 2018 شرکت کردند و تقریباً تعداد رأی دهندگان در برخی سال ها در انتخابات میان دوره ای کانزاس است. مشارکت کلی – 48٪ از رای دهندگان ثبت نام شده – از مشارکت 34٪ برای انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری 2020 پیشی گرفت.

آلیسیا استالورث، مدیر کمپین های NARAL در جنوب شرقی ایالات متحده، گفت: در جورجیا، اعضای NARAL Pro-Choice America از 53000 به بیش از 80000 افزایش یافت و می تواند تا انتخابات نوامبر به 100000 برسد.

روث تیسدیل، مدیر اجرایی مرکز مشاوره و کمک بارداری گفت: “من مطمئناً شگفت زده شدم.” من فکر می کردم که در هر صورت نتیجه نزدیک تری خواهد بود. حس قوی نداشتم که میگذره یا نه ولی فکر میکردم 51 تا 49 نزدیکتره. … خیلی غم انگیز بود.»

در داکوتای جنوبی، گروهی به نام داکوتان‌ها برای سلامتی در سال 2024 طرحی مشابه رای‌گیری را انجام می‌دهند. و در کلرادو، طرفداران خواهان همه‌پرسی در سال 2024 هستند که می‌تواند به بودجه عمومی برای سقط جنین اجازه دهد.

“چرا ما باختیم”

و در 14 شهرستان کانزاس که ترامپ برنده شد، اکثریت این اصلاحیه را رد کردند.

استالورث در مورد انرژی فعلی در میان مدافعان حقوق سقط جنین گفت: “من فکر نمی کنم این چیزی باشد که ناپدید شود.”

در سال 2020، ترامپ کانزاس را 18 امتیاز افزایش داد. به گزارش آسوشیتدپرس، هفته گذشته، هیچ شهرستانی در این ایالت به اندازه ای که از رئیس جمهور سابق حمایت کرده بود، از طرح رای گیری حمایت نکرد.

“انرژی حول اقدامات رای”

رای دهندگان اخیر نیز به طور قابل توجهی کمتر از یک دوره مقدماتی معمولی در کانزاس جمهوری خواه بودند. از سال 2010 تا 2020، آرای اولیه جمهوری خواهان حدود 2 به 1 بیشتر از آرای غیر جمهوری خواهان بود. در انتخابات هفته گذشته، به گفته دفتر وزیر امور خارجه کانزاس، این دو گروه تقریباً به تعداد مساوی شرکت کردند.

مشارکت عظیم، موجی از مستقلین

کسلر و دالبی از واشنگتن گزارش دادند. هالینگزورث از کانزاس سیتی، میسوری گزارش داد. تام بومونت در Des Moines، آیووا، به این گزارش کمک کرد.



منبع

اشلی آل، سخنگوی کانسان برای آزادی قانون اساسی، گروهی که علیه قانون رای گیری مبارزه می کرد، گفت: «تصمیم برای سرنگونی رو واقعا زنگ خطری برای رای دهندگان میانه روتر بود.

اما اتخاذ تدابیر در برگه های رای بدون گذر از یک مجلس قانونگذاری ایالتی می تواند دشوار باشد. مرکز استراتژی ابتکار رأی، که به گروه های لیبرال در مورد کمپین های ابتکاری مشاوره می دهد، توصیه می کند که این روند ممکن است سه سال طول بکشد.

یک اصلاحیه پیشنهادی قانون اساسی ایالتی به مجلس قانونگذاری تحت کنترل جمهوری خواهان اجازه می داد محدودیت ها را تشدید کند یا سقط جنین را به طور کامل ممنوع کند. اما رای دهندگان کانزاس این اقدام را با تقریباً 20 درصد رد کردند، که تقریباً آینه ای از فاصله ایالتی دونالد ترامپ جمهوری خواه نسبت به جو بایدن دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2020 است.

تامارا ویدر، مدیر حامیان اتحاد والدین برنامه ریزی شده در کنتاکی، جایی که یک اقدام دیگر سقط جنین در ماه نوامبر در رای گیری خواهد بود، گفت: “سیاستمداران ضد سقط جنین به تازگی روی این ممنوعیت ها بیش از حد بازی کرده اند.”