«راهپیمایی اتحاد» مخالفان هند در کشمیر مورد مناقشه پایان یافت

گاندی، مودی، وزیر کشور و مشاور امنیت ملی را به دامن زدن به خشونت متهم کرد و گفت که می‌خواهد نشان دهد هند «کشور عشق» است.

با برگزاری انتخابات سراسری در حدود 15 ماه دیگر، راهپیمایی می‌تواند به تعیین اینکه آیا اپوزیسیون محاصره شده می‌تواند با غارتگر انتخاباتی حزب مودی که در سال‌های 2014 و 2019 اکثریت را به دست آورد، مبارزه کند یا خیر کمک کند.



منبع

گاندی “بهارات جودو یاترا” یا “راهپیمایی هند را متحد کنید” در کانیاکوماری، شهری ساحلی در جنوبی ترین نقطه هندوستان، در 7 سپتامبر آغاز کرد. این راهپیمایی که به صورت زنده در یک وب سایت پخش شد، 3570 کیلومتر (2218 مایل) را طی کرد. ) و قبل از پایان در کشمیر تحت کنترل هند از 12 ایالت عبور کرد.

راهپیمایی به رهبری راهول گاندی، یکی از رهبران اپوزیسیون و از خانواده بانفوذ گاندی، به دنبال به چالش کشیدن آنچه که حزب کنگره می‌گوید نسخه‌ای «مملو از نفرت» از کشور تحت دولت تحت رهبری حزب ملی‌گرای هندو به رهبری نخست‌وزیر نارندرا مودی است.

گاندی این راهپیمایی را یک “چشم انداز” خواند و گفت که این راهپیمایی “فقط یک پیاده روی نیست” بلکه “ایده ای از چگونگی حرکت هند به جلو” است.

گاندی در سخنرانی‌های پرشور در طول راهپیمایی، مودی و دولتش را متهم کرد که برای رسیدگی به نابرابری اقتصادی فزاینده، افزایش قطبیت مذهبی و تهدید چین اقدام چندانی انجام نمی‌دهند.

اعضای احزاب مختلف مخالف، از جمله گروه‌های منطقه‌ای کشمیری که مخالف سیاست‌های مودی هستند، اما طرفدار هند هستند، در برف و سرمای شدید به تظاهرات گاندی در سرینگار پیوستند.

گاندی روز یکشنبه گفت: «من فکر می‌کنم تشکیل دولت و احیای روند دموکراتیک در جامو و کشمیر اساسی و بسیار مهم است و فکر می‌کنم این اولین قدم خواهد بود». من از آنچه در جامو و کشمیر می بینم راضی نیستم. در واقع من ناراحتم.»

گاندی همچنین حزب بهاراتیا جاناتا به رهبری مودی را به “حمله به چارچوب نهادی این کشور” متهم کرد.

ناسیونالیسم هندو در زمان مودی و حزب او که به دلیل افزایش سخنان نفرت انگیز و خشونت علیه مسلمانان مورد انتقاد قرار گرفته اند، افزایش یافته است. مخالفان می گویند عدم انتقاد مودی از خشونت، گروه های دست راستی را جسور می کند و وحدت ملی را تهدید می کند، اما حزب او این موضوع را رد کرده است.

در سرینگار، گاندی به خبرنگاران گفت که مودی «تقریباً رک و پوست کنده تنها فردی در کشور است که این تصور را دارد که چینی‌ها هیچ زمینی از هند نگرفته‌اند».

صدها پلیس و سرباز شبه نظامی منطقه لالچوک سرینگر را پوشانده و رفت و آمد عمومی را محدود کردند و فقط به افرادی که مجوزهای صادر شده توسط حزب کنگره را داشتند اجازه ورود به محل برگزاری را دادند.

این راهپیمایی با عبور از صدها روستا و شهر، کشاورزان نگران افزایش بدهی‌ها، دانشجویان از افزایش بیکاری و فعالانی را که می‌گویند سلامت دموکراسی هند رو به افول است، به خود جلب کرد. در طول راه، گاندی ظاهر تراشیده قبلی خود را به خاطر ریش پرپشتی رها کرد و در طول شب در کابین هایی که از کانتینرهای حمل و نقل ساخته شده بود، می خوابید.

گاندی 52 ساله و سایر رهبران با پوشیدن تونیک سنتی کشمیری که در زمستان پوشیده می شد، روی یک سکوی باز در داخل استادیوم کریکت ایستادند.

او لحن آشتی جویانه ای را در کشمیر ایجاد کرد، جایی که دهلی نو در سال 2019 به نیمه خودمختاری منطقه پایان داد و کنترل مستقیم آن را در میان سرکوب گسترده و قطع ارتباط برقرار کرد.

حزب مودی راهپیمایی و سخنرانی های گاندی را به عنوان یک ترفند سیاسی برای بازیابی «اعتبار از دست رفته» رد کرد.

او گفت که این راهپیمایی برای “صدایی در برابر نفرت” و “باز کردن مغازه های عشق در بازار نفرت” بود.

او گفت: “چه مجلس، چه مجالس، چه قوه قضائیه، چه رسانه ها، همه نهادها مورد حمله و تسخیر BJP هستند.”

نیروهای هندی و چینی از سال 2020 در منطقه کوهستانی لاداخ در یک بن بست تلخ محبوس شده اند. احزاب مخالف و برخی کارشناسان می گویند ارتش چین برخی از مواضع هندی ها را در صحرای سرد لاداخ اشغال کرده است.

هند و پاکستان مدعی مالکیت کشمیر هستند که هر کدام بخشی از این منطقه را تحت کنترل دارند.

سرینگار، هند (AP) – حزب اصلی اپوزیسیون کنگره هند روز دوشنبه به «راهپیمایی وحدت» پنج ماهه بین کشوری در کشمیر مورد مناقشه پایان داد و صدها تن از اعضای گروه‌های مخالف مختلف به یک تظاهرات عمومی در دمای انجماد پیوستند.