ران کلین، رئیس کارکنان کاخ سفید، پس از وضعیت اتحادیه، از سمت خود کناره گیری می کند

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: ران کلین، رئیس ستاد WH از سمت خود کناره گیری کرد: گزارش ها



منبع

گزارش‌های تایمز و سی‌ان‌ان می‌گویند که هنوز زمان دقیقی برای خروج کلاین تعیین نشده است، اگرچه سخنرانی سالانه رئیس‌جمهور در 7 فوریه برگزار خواهد شد.

کلاین 61 ساله از نزدیکان بایدن است و مدت ها در کنار او کار کرده است. او به عنوان مشاور ارشد کمپین انتخاباتی بایدن در سال 2020 عمل کرد و زمانی که رئیس جمهور کنونی معاون رئیس جمهور بود، رئیس دفتر بایدن بود. کلاین همچنین به عنوان رئیس دفتر ال گور معاون رئیس جمهور خدمت کرد.

واشنگتن – به گزارش نیویورک تایمز و سی ان ان، رئیس کارکنان کاخ سفید، ران کلین، دستیار ارشد رئیس جمهور جو بایدن در دو سال اول ریاست جمهوری، قصد دارد در هفته های پس از سخنرانی رئیس جمهور در امور اتحادیه از سمت خود کناره گیری کند.

بر اساس گزارش ها، مشاوران ارشد بایدن، از جمله استیو ریچتی، مشاور رئیس جمهور، برای این نقش در نظر گرفته شده اند. سوزان رایس، مشاور سیاست داخلی کاخ سفید؛ بر اساس این گزارش ها، جفری زینتز، که قبلاً واکنش دولت بایدن به کووید-19 را هماهنگ می کرد. از مارتی والش، وزیر کار نیز به عنوان گزینه بالقوه یاد شد.

اما بر اساس گزارش‌های تایمز و سی‌ان‌ان، خروج کلاین به این تحولات مرتبط نیست. کلاین بلافاصله به USA TODAY برای اظهار نظر پاسخ نداد.

جمهوریخواهان مجلس نمایندگان که پاییز گذشته مجلس را به دست آوردند، قصد دارند در مورد دولت بایدن و “سلاح سازی دولت فدرال” تحقیق کنند، از جمله تحقیقات وزارت دادگستری در مورد اسناد بایدن و پرونده های محرمانه متفاوتی که در مارآ لاگو رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ یافت شده است. اقامت در ماه اوت

دولت اوباما طی هشت سال شاهد پنج رئیس ستاد بود. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در دوره یک دوره ریاست جمهوری خود چهار رئیس دفتر داشت.

کلاین در ژانویه 2021، زمانی که رئیس جمهور روی کار آمد، رئیس دفتر بایدن شد. کناره گیری او در حالی صورت می گیرد که انتظار می رود بایدن تا بهار اعلام کند که برای انتخابات مجدد در سال 2024 شرکت خواهد کرد.

خروج کلاین مهم‌ترین خروج دولت بایدن را نشان می‌دهد که هیچ منشی کابینه را ترک نمی‌کند و تعداد کمی از کارکنان را تغییر می‌دهد، که پس از دو سال اول ریاست‌جمهوری معمول است.

پس از آنکه دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای از انتظارات فراتر رفتند، رئیس جمهور با شتابی وارد سال جدید شد. اما بایدن پس از کشف اسناد محرمانه در دفتر سابق رئیس جمهور در یک اتاق فکر در واشنگتن و در خانه وی در ویلمینگتون، اکنون تحت نظارت شدید قرار دارد.

شغل رئیس ستاد با جابجایی مکرر به شدت چالش برانگیز است. جیمز بیکر سوم، رئیس دفتر رئیس جمهور رونالد ریگان، این موقعیت را به عنوان “بدترین شغل در دولت” توصیف کرده است.