ران دیسانتیس در حالی که ترامپ سفرش را به دلیل تهدید گردباد لغو می کند، در اطراف آیووا حرکت می کند


DES MOINES، آیووا – قرار بود روز شنبه درگیری بین غول های حزب جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 در آیووا باشد، اما ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، ایالت را به خود اختصاص داد – با رای دهندگان در چندین ایستگاه ملاقات کرد – زیرا تهدید گردبادها، رئیس جمهور سابق، دونالد را مجبور کرد. ترامپ یک تجمع در فضای باز را لغو می کند.

دیسانتیس که غیبت ترامپ را درک کرده بود، با عجله یک توقف اعلام نشده اواخر شنبه شب در Jethro’s، یک محل کباب کردن Des Moines که در فاصله یک قدمی پارکی قرار دارد که ترامپ قصد داشت تجمع خود را برگزار کند، برنامه ریزی کرد. تقریباً 100 نفر از حامیان DeSantis در پاسیو رستوران و پیاده‌روی بیرون جمع شدند تا عکس بگیرند، دست بدهند و او را بشنوند که یک نسخه کوتاه از سخنرانی‌اش را بیان می‌کند.

فرماندار فلوریدا که با همسرش، کیسی دیسانتیس، روی میزی بلند شد تا در جمع حاضران صحبت کند، به آنچه که از دو دیدار امسال وی در ایالتی که اولین رقابت مقدماتی جمهوری خواهان را برگزار می کند آشکار بود اشاره کرد: او به زودی نامزدی خود را رسمی خواهد کرد.

دیسانتیس با این استدلال که فلوریدا و آیووا منبع امیدی برای رای دهندگان هستند زیرا فرمانداران جمهوری خواه آنجا توانسته اند برنامه های خود را اجرا کنند، گفت: “ما به زودی فرصتی خواهیم داشت تا مطمئن شویم که این کار در هر ایالت این کشور انجام می شود. “

اما دیسانتیس، که در آستانه ایجاد الزامات مالی کمپین برای رسمی کردن پیشنهاد خود است، از گفتن قطعی نامزدی خود خودداری کرد – یا به سؤالاتی در مورد سقط جنین و اینکه آیا مانند ترامپ تمایل به عفو افرادی که در رابطه با این موضوع محکوم شده اند یا خیر، پاسخ نخواهد داد. با قیام 6 ژانویه.

ترامپ، نامزد پیشتاز، و دیسانتیس، که رقیب اصلی او در نظرسنجی‌های ملی است، قبل از رقابت سال آینده، زمان زیادی خواهند داشت تا برای قلب و آرای شرکت کنندگان در اتحادیه آیووا مبارزه کنند.

روز شنبه، طبیعت مداخله کرد تا به دیسانتیس فرصت نادری بدهد تا بدون دخالت ترامپ اکسیژن‌رسان، پرونده خود را مطرح کند.

دیسانتیس به جای حمله مستقیم به ترامپ، بارها و بارها به رئیس جمهور سابق که زمانی از متحدان نزدیکش بود، شلیک های ظریفی زد.

دیسانتیس در سیو سنتر با اشاره به تأثیر ترامپ بر نامزدهای حزب جمهوری خواه در سال های اخیر گفت: «ما باید فرهنگ باخت را که در سال های اخیر به حزب ما سرایت کرده است، رد کنیم. اگر حواس‌مان پرت شود، اگر انتخابات را روی گذشته یا مسائل جانبی دیگر متمرکز کنیم، فکر می‌کنم دموکرات‌ها دوباره ما را شکست خواهند داد و فکر می‌کنم بازیابی از این شکست بسیار دشوار خواهد بود.»

ترامپ آنجا نبود تا از خود دفاع کند – یا به دسانتیس نفوذ کند.

ترامپ چند ساعت قبل از سخنرانی برای حامیانش، از طریق پلتفرم رسانه اجتماعی Truth این خبر را ارسال کرد که به او توصیه شده است اظهارات خود را به دلیل تماشای گردباد به تعویق بیاندازد یا لغو کند. مدت کوتاهی بعد، او دوباره پستی منتشر کرد و اعلام کرد که تجمع لغو شده است و به زودی برنامه ریزی خواهد شد. او روز شنبه فهرستی از رهبران مبارزات انتخاباتی در هر یک از 99 شهرستان ایالت را منتشر کرد.

اما ترامپ حاضر نبود احتیاط را به باد واقعی بیاندازد – که هرگز در محل تجمع محقق نشد – و دیسانتیس آماده نبود آن را به باد ضرب المثل پرتاب کند.

در عوض، فرماندار فلوریدا با دقت زیادی در اطراف آیووا حرکت می‌کرد و در برخی از سنت‌های خرده‌فروشی در اینجا به سبکی کنترل‌شده و آرام شرکت می‌کرد.

حتی با وجود تابلوهای غول‌پیکر با اعلام «DeSantis 24» که در اطراف رویداد «پیک نیک خانوادگی» نماینده جمهوری‌خواه آیووا رندی فینسترا در Sioux Center آویزان شده است، و سوپر PAC طرفدار DeSantis هرگز عقب نشینی نکن اتوبوسی را که روی آن نوشته شده بود «به تیم DeSantis برای ریاست جمهوری بپیوندید» رونمایی کرد. “نامزد احتمالی به فیلمنامه سخنوری خود چسبید.

پس از اظهارات وی، زمانی که بیشتر جمعیت پیک نیک را ترک کرده بودند، دسانتیس با فینسترا و فرماندار آیووا، کیم رینولدز، عکس گرفت در حالی که به طرز ناشیانه یک همبرگر را روی یک کفگیر متعادل می کرد.

در آن زمان، عکسبرداری عمدتاً به نفع رسانه ها بود که او را ازدحام کردند. دیسانتیس بیشتر سؤالات را نادیده گرفت، اما یکی از آنها را با انتقاد از عملکرد رئیس جمهور جو بایدن در اجرای قوانین مهاجرت در مرز ایالات متحده با مکزیک مطرح کرد.

دسانتیس همچنین از پیتزا رنچ، ایستگاه خرده‌فروشی سیاسی اساسی در اینجا بازدید کرد که به خودی خود، از کسی که نامزد ریاست جمهوری می‌شود، می‌چکد. او برای هواداران جوان دست داد و امضا امضا کرد.

در یک لحظه از جمعیت دور شد.

“بانوی اول کجاست؟” دسانتیس گفت و به دنبال همسرش که در اتاقی جداگانه با هوادارانش صحبت می کرد، به اطراف نگاه می کرد. دیسانتیس همان طور که بعداً در روز در د موئینز انجام داد، نسخه ای خلاصه شده از یک سخنرانی بیخ و بن را ارائه کرد و خطوط آشنا را در مورد نحوه برخوردش با کووید-19 و مبارزه با دیزنی تکرار کرد.

آرلین لانگ که در مورد اظهارات فرماندار فلوریدا به وجد آمد، گفت: «ترامپ کشور را در مسیر درست هدایت کرد – شاید دیسانتیس بتواند آن را ادامه دهد.

رالف کلم، نماینده سابق ایالت، گفت که از حامیان ترامپ است اما برای شخص جدیدی آماده است.

کلمه گفت: “من کاری که دسانتیس در فلوریدا انجام داد و آنچه او برای آن ایستاده است را دوست دارم، فکر می کنم او باید برای کشور باشد.” من کارهایی را که پرزیدنت ترامپ انجام داد دوست دارم – کارهای خوب – اما چیزهای دیگری در مورد او وجود دارد که مردم دوست ندارند، از جمله خودم، اینکه او چه می گوید، چگونه آنها را بیان می کند.

علی‌رغم نظرسنجی‌های ملی نشان می‌دهد که ترامپ در این عرصه پیشتاز است، جف کافمن، رئیس حزب جمهوری‌خواه آیووا، ابراز تردید کرد که شرکت‌کنندگان بالقوه در انتخابات مجلس تصمیم خود را گرفته‌اند و گفت که آنها شغل خود را به‌عنوان اولین نفر از کاندیداهای ریاست‌جمهوری بسیار جدی می‌گیرند.

کافمن گفت: “من نمی دانم که رای دهندگان آیووا به خود اجازه می دهند هر چیزی را زودتر قفل کنند، فکر نمی کنم.” “این ماهیت وحش را تکذیب می کند.”

در عین حال، پویایی واضحی در رقابت اینجا شکل گرفته است که منعکس کننده چارچوب ملی است: ترامپ که به دنبال سومین نامزدی متوالی خود در حزب جمهوری خواه است، مورد علاقه است و دیسانتیس به خوبی از گروه رقبا جلوتر است.

ویل راجرز، رئیس سابق حزب جمهوریخواه کانتی پولک، گفت: «فکر می‌کنم اگر گردهمایی امروز برگزار می‌شد، ترامپ بر اساس لشکر پیروان وفادارش، گزینه مورد علاقه برای پیروزی خواهد بود». با این حال، من می بینم که علاقه زیادی به DeSantis در حال افزایش است و تعجب نمی کنم اگر نظرسنجی او را تا پایان سال در فاصله قابل توجهی از ترامپ قرار دهد.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع