رافائل وارناک و هرشل واکر با هم روبرو می شوند، نظرسنجی ها به پایان می رسد

نظرسنجی ها نشان داد که وارناک و واکر گردن و گردن دارند، اگرچه رئیس فعلی دموکرات در میانگین نظرسنجی FiveThirtyEight کمی پیش افتاد.

“اگر واکر امشب ببازد، همین خواهد بود ششمین بار متوالی ویل هرد، نماینده سابق جمهوری‌خواه کنگره، ترامپ را شکست داد یا یک نامزد ایالتی مورد حمایت ترامپ را در جورجیا شکست داد. در توییتر گفت. وقت آن است که به جلو برویم، آینده را با اصول محافظه کارانه بسازیم و از شر مزخرفات دیوانه وار خلاص شویم.»

نزدیک به 2 میلیون گرجستان در دور دوم قبل از روز انتخابات رای دادند و آن رای دهندگان اولیه هم همینطور بودند انتظار می رود که به طور قابل توجهی به نفع Warnock باشد. جمهوری خواهان روی حضور پررنگ در روز انتخابات حساب می کردند.

این رقابت چندین بار به دلیل جنجال پیرامون واکر، بازیکن سابق فوتبال دانشگاه جورجیا که پس از تایید دونالد ترامپ، در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان پیروز شد، تغییر کرده است.

شکست واکر احتمالاً سؤالات مربوط به جایگاه ترامپ در حزب جمهوری خواه را تشدید خواهد کرد. به طور کلی، کاندیداهای مورد تایید ترامپ در این فصل انتخابات عملکرد ضعیفی داشتند، و سؤالاتی را از سوی برخی از منتقدان رئیس جمهور سابق درمورد اینکه آیا او حزب جمهوری خواه را به سمت افراط نامطلوب سوق داده است، برانگیخت.

<span>عکس: کارلوس باریا/رویترز</span>” src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/yYcLTzKubwrtBiDTXBvoHw–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/f21b92d26622223821d1d41d0402dade” data-src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/yYcLTzKubwrtBiDTXBvoHw–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/f21b92d26622223821d1d41d0402dade”/></div>
</div>
</div>
<p>هیچ یک از کاندیداها در انتخابات عمومی ماه گذشته حمایت کافی را برای پیروزی قطعی به دست نیاوردند، بنابراین به دور دوم رقابت نیاز داشتند.  وارناک یکی از دو کرسی سنای جورجیا را از سال 2021 پس از پیروزی در انتخابات ویژه برای پایان دوره ریاست جمهوری جانی ایساکسون، قانونگذار فقید جمهوریخواه، در اختیار دارد.</p>
<p>ده‌ها محل رأی‌گیری، به‌ویژه در منطقه آتلانتا، پس از آنکه قانون ایالتی در سال 2021 جدول زمانی را برای دور دوم انتخابات فشرده کرد، از صف‌های چند ساعته در طول رای‌گیری زودهنگام خبر دادند.</p>
<p

<p>تعداد رای‌دهی‌های اولیه در مقایسه با دور دوم ژانویه ۲۰۲۱ سنا که در آن وارناک کرسی خود را به دست آورد، تقریباً ۴۰ درصد کاهش داشت.  فعالان حقوق رای کاهش مشارکت را ناشی از سیاست‌های جدید انتخاباتی می‌دانند.  مقامات انتخاباتی گرجستان با رد ادعاهای سرکوب رای دهندگان مخالفت کردند که مشارکت زودهنگام یک روزه رکورد جدیدی را ثبت کرد.</p>
<p>اما پیروزی وارناک به دموکرات‌ها یک کرسی حیاتی 51 می‌دهد و به آن‌ها اجازه می‌دهد از توافق فعلی تقسیم قدرت خود با جمهوری‌خواهان در مجلسی که به طور مساوی تقسیم شده‌اند، دست بکشند.  اکثریت 51 کرسی نیز برای دموکرات‌ها فضایی را فراهم می‌کند که پای آراء کمیته‌ها و مبارزات نامزدی بسته شود.</p>
<p>با توجه به رقیب من، این رقابت حتی در مورد جمهوری خواهان در مقابل دموکرات ها، قرمز در مقابل آبی، راست در مقابل چپ نیست.  درست در مقابل غلط است و فکر می‌کنم مردم این را می‌بینند.»</p>
</div>
<p><script async src=



منبع

نتیجه دور دوم، کنترل سنا را تعیین نمی کند، زیرا دموکرات ها قبلاً کرسی های کافی برای حفظ قدرت خود را برای دو سال آینده به دست آورده اند.

مربوط: دور دوم مجلس سنای جورجیا یک همه پرسی در مورد تسلط ترامپ به زامبی ها در آمریکا است | رابرت رایش

عکس: کارلوس باریا/رویترز

وارناک روز دوشنبه به MSNBC گفت: «این مسابقه درباره این است که چه کسی قرار است نماینده 11 میلیون نفر از مردم گرجستان در شش سال آینده باشد.

نظرسنجی ها در ساعت 7 بعدازظهر روز سه شنبه در جورجیا بسته شد، جایی که سناتور دموکرات رافائل وارناک تلاش می کرد در دور دوم انتخابات در برابر رقیب جمهوری خواه، هرشل واکر، برای اولین بار در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری خود را به دست آورد.

چندین زن که قبلاً با واکر در ارتباط بودند، او را متهم کردند که علیرغم دیدگاه های سرسخت ضد سقط جنین، آنها را تحت فشار قرار داده تا سقط جنین کنند. در هفته‌های آخر دور دوم، واکر همچنین با سؤالاتی در مورد گزارش‌هایی مبنی بر دریافت معافیت مالیاتی در نظر گرفته شده برای اقامتگاه‌های اولیه در خانه‌اش در تگزاس مواجه شد.