رابی کولترین، بازیگر «هری پاتر» گفت که در سال‌های قبل از مرگش ۲۴ ساعت شبانه‌روز با درد مبارزه می‌کرد.

رابی کولترینجان فیلیپس/گتی

  • رابی کولترین، بازیگر نقش هاگرید در مجموعه فیلم های «هری پاتر» روز جمعه در سن ۷۲ سالگی درگذشت.

    رابی کولترین با کت کت و شلوار آبی

    کولترین به دیلی استار گفت: «من در تمام طول روز مدام درد دارم. “من یک عمل اکتشافی انجام دادم و آنها متوجه شدند که هیچ غضروفی در یکی از زانوهایم باقی نمانده است. کاملاً متلاشی شده است.”

    رابی کولترین بازیگر نقش هاگرید در فیلم های «هری پاتر» روز جمعه درگذشت.

  • استئوآرتریت دژنراتیو است، به این معنی که علائم با گذشت زمان بدتر می شوند.

در یک برنامه ویژه HBO برای بیستمین سالگرد مجموعه «هری پاتر»، کولترین به میراث فرنچایز و مرگ و میر خود پرداخت.

این بیماری می‌تواند با علائم خفیفی مانند سفتی یا درد در دست‌ها، زانوها، لگن، گردن یا پایین کمر شروع شود. با پیشرفت بیماری، آرتروز می تواند منجر به محدودیت حرکت، تورم و تغییر در شکل استخوان ها شود.

این بازیگر برنده جایزه بفتا در هر هشت فیلم «هری پاتر» بازی کرد. او همچنین در دو فیلم «جیمز باند» و سریال تلویزیونی تحسین شده «ترقه» ظاهر شد. نماینده کولترین مرگ او را تا ددلاین تایید کرد.

اصل مقاله را در Insider بخوانید



منبع

این بازیگر گفت که این وضعیت باعث درد شدید او شده و تحرک او را محدود کرده است. او در سال های آخر عمرش از عصا و ویلچر استفاده می کرد.

قبل از مرگ، کولترین گفته بود که “درد دائمی” و ناتوان است. او در سال 2016 به روزنامه انگلیسی دیلی استار گفت که مبتلا به استئوآرتریت است، نوعی آرتریت که مشخصه آن شکسته شدن بافت‌های مفاصل است.

به گفته کلینیک مایو، اگرچه محققان نمی‌دانند چه چیزی باعث استئوآرتریت می‌شود، عوامل خطر شامل اضافه وزن، دیابت، سن بالاتر و ژنتیک است.

کولترین گفت: «میراث فیلم‌ها این است که نسل فرزندان من آن‌ها را به فرزندانشان نشان خواهند داد، بنابراین شما می‌توانید در 50 سال آینده آن را تماشا کنید. “من متأسفانه اینجا نخواهم بود، اما هاگرید خواهد بود.”

برخی از مطالعات آرتروز را با مرگ زودرس مرتبط می‌دانند، اگرچه محققان هنوز در حال مطالعه این ارتباط هستند. افراد مبتلا به استئوآرتریت ممکن است در ورزش یا راه رفتن مشکل داشته باشند، که ممکن است باعث افزایش وزن یا افزایش خطر ابتلا به بیماری های مزمن شود، طبق بنیاد غیرانتفاعی آرتریت. این بیماری همچنین با افزایش خطر افتادن و ایجاد شکستگی استخوان همراه است.

در سال 2020، کولترین به روزنامه بریتانیایی دیلی اکسپرس گفت که هنگام فیلمبرداری برای فیلم “انتظار بزرگ” در سال 2012 و درام “گنجینه ملی” در سال 2016 “در 24 ساعت شبانه روز با درد مبارزه می کرد”.

کولترین قبل از مرگش گفت که آرتروز او را در “درد مداوم” و ناتوانی در راه رفتن گذاشته است.