رئیس سیا در یک جلسه محرمانه به زلنسکی گفت که دستیابی به کمک های حیاتی که به جنگ اوکراین دامن می زند دشوارتر می شود: گزارش:

ویلیام برنز، رئیس سیا به زلنسکی گفت که دریافت کمک بیشتر ایالات متحده به اوکراین ممکن است دشوار باشد.

  • برنز، رئیس سیا، در 11 ماه پس از آغاز جنگ، رابطه قابل اعتمادی با زلنسکی برقرار کرده است و در ماه اکتبر به طور مخفیانه از این کشور بازدید کرد و در آنجا اطلاعاتی را با مقامات اوکراینی به اشتراک گذاشت تا حمایت آمریکا از کشور را نشان دهد.

    در اوایل ماه جاری در کیف با ویلیام برنز، رئیس سیا، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، به ویژه بر چشم‌انداز کمک‌های آینده ایالات متحده در تلاش‌های جنگی جاری و اینکه آیا قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان به تأمین هزینه‌ها ادامه خواهند داد یا خیر، متمرکز شد. به واشنگتن پست

    روزنامه پست به نقل از افراد آشنا با گردهمایی گزارش داد، علیرغم نامشخص بودن کمک های جاری، زلنسکی با اطمینان از اینکه دولت بایدن از وضعیت اسفناک اوکراین حمایت می کند، دیدار خود با برنز را ترک کرد.

    عکس صفحه تقسیم شده ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین و ویلیام برنز، رئیس سیا.

    منابعی به روزنامه پست گفتند که در جلسه هفته گذشته کیف، زلنسکی و مقامات ارشد اطلاعاتی او بیشترین نگرانی را در مورد کمک های مستمر ایالات متحده داشتند و از برنز پرسیدند که اوکراین تا چه زمانی می تواند انتظار داشته باشد که این کمک ها پس از کنترل مجلس نمایندگان و کاهش حمایت از سوی جمهوری خواهان ادامه یابد. برای جنگ در میان رای دهندگان ایالات متحده

    بنا به گزارش روزنامه، برنز با اذعان به این که دریافت کمک‌های اضافی احتمالاً در آینده دشوارتر خواهد شد، پاسخ داد، در حالی که همچنان بر وزن جنگ فعلی در میدان جنگ تأکید می‌کند.

    زلنسکی گفت، بسته کمکی 45 میلیارد دلاری که کنگره در ماه دسامبر برای اوکراین تصویب کرد، انتظار می‌رود تا ژوئیه یا آگوست ادامه یابد، اما سؤالات در مورد اینکه آیا کنگره تصویب دیگری از این بسته را بررسی می‌کند، باقی می‌ماند.

    بسیاری از قانونگذاران جمهوری خواه برای هزینه های کمتر به سمت جنگ خارجی تجمع کرده اند و این حزب در اوایل ماه جاری کنترل مجلس نمایندگان را به دست گرفت.

    نشست آنها در حالی برگزار می شود که روسیه یک حمله تهاجمی را در شرق اوکراین آغاز کرده است.

  • کریس ویپل در کتاب آتی خود با عنوان “مبارزه زندگی او: در داخل کاخ سفید جو بایدن” گزارش داد، برنز همچنین درست قبل از تهاجم روسیه در سال گذشته به طور مخفیانه با زلنسکی ملاقات کرد و اطلاعات مهمی را به اشتراک گذاشت که نشان می داد روس ها برای ترور رئیس جمهور اوکراین نقشه کشیدند. “

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



    منبع

    واشنگتن پست گزارش داد که این دو در اوایل ماه جاری در کیف به طور مخفیانه برای گفتگو در مورد جنگ ملاقات کردند.

  • منابع ناشناس به این روزنامه گفتند که برنز در پایان هفته گذشته به پایتخت اوکراین سفر کرد تا با زلنسکی دیدار کند و درباره پیش‌بینی آژانس از برنامه‌های نظامی قریب‌الوقوع روسیه گفتگو کند. این دیدار تقریباً یک سال پس از آغاز جنگی غیرقابل تحریک روسیه در اوکراین در فوریه 2022 انجام شد.

    نه سیا و نه وزارت امور خارجه بلافاصله به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

    سفر برنز همزمان با تلفات فزاینده در هر دو طرف است، زیرا حمله روسیه در شرق اوکراین را وادار به پاسخگویی کرده است در حالی که همزمان تلاش می‌کند سلاح‌ها و اجساد را برای یک ضد حمله آینده حفظ کند.

    ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین و ویلیام برنز، رئیس سیا.Yan Dobronosov/Global Images اوکراین از طریق Getty Images و Kevin Dietsch/Getty Images