رئیس سابق RNC می‌گوید اگر حزب جمهوری‌خواه به «تثبیت» ترامپ ادامه دهد، «بقا نخواهد ماند»

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

مایکل استیل، رئیس سابق RNC گفت که جمهوری خواهان با تمرکز بر ترامپ، عمر طولانی خود را تهدید می کند.

  • مایکل استیل، رئیس سابق کمیته ملی جمهوری خواهان گفت اگر حزب جمهوری خواه همچنان توجه خود را بر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا متمرکز کند، دوام زیادی نخواهد داشت.

    اما او افزود که بسیاری از رای دهندگان حزب جمهوری خواه و سازمان های حزب ایالتی همچنان به ترامپ وفادار هستند.

  • “و من نمی دانم که حزب چگونه آن شیطان را از بین می برد، زیرا اگر می خواهید خود را شفا دهید، باید بخواهید که بهتر شوید، درست است؟” استیل گفت. و اگر مایل نباشید کارهایی را که برای بهتر شدن شما لازم است انجام دهید، بیمار خواهید ماند.

    او گفت که مک دانیل، که برای انتخاب مجدد نامزد می شود، باید پایگاه جمهوری خواهان را که هنوز به ترامپ وفادار هستند، در نظر بگیرد، اما حفظ رئیس جمهور سابق می تواند طول عمر حزب جمهوری خواه را تهدید کند.

    وی افزود که برخی از رهبران جمهوری خواه به او گفته اند که آرزو می کنند ترامپ تا سال 2024 “در یک سلول نگهدارنده بنشیند”.

    او گفت: «بنابراین این به من نشان می‌دهد که افراد در داخل حزب در مورد اینکه ترامپ در 18 ماه آینده آزادانه در فضای سیاسی پرسه می‌زند، چقدر نگرانی دارند.

    او گفت، اما این احساسات علیه ترامپ به عمل از سوی جمهوری‌خواهان تبدیل نمی‌شود.

    مایکل استیل (L) و تومی لارن در “حالا چه، جمهوریخواهان؟” پانل در جریان Politicon در مرکز همایش پاسادنا در 30 ژوئیه 2017 در پاسادنا، کالیفرنیا.مایکل شوارتز/گتی ایماژ

    رئیس سابق RNC گفت که مک دانیل عملاً ترامپ را انتخاب کرد و به این اشاره کرد که چگونه در سال 2017 به درخواست ترامپ نام میانی خود رامنی را حذف کرد. مک دانیل خواهرزاده سناتور میت رامنی است که از سال 2016 علناً از ترامپ انتقاد می کند.

    دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، پس از سخنرانی در طی مراسمی در خانه خود در مار-آ-لاگو در 15 نوامبر 2022 در پالم بیچ، فلوریدا، صحنه را ترک کرد.

    استیل و نمایندگان ترامپ و مک دانیل بلافاصله به درخواست های Insider برای اظهار نظر ارسال شده خارج از ساعات کاری عادی پاسخ ندادند.

    جذب رأی‌دهندگان ترامپ زیر سؤال رفته است زیرا حزب جمهوری‌خواه نتوانست انتظارات خود را در میان دوره‌ای برآورده کند، به‌ویژه زمانی که برخی از حمایت‌کنندگان او از نامزدهای دموکرات شکست خوردند.

    استیل گفت که برخی از رهبران جمهوری خواه می خواهند که حزب از ترامپ خارج شود و امیدوارند که او تا سال 2024 دستگیر شود.

  • استیل از سال 2009 تا 2011 به عنوان رئیس RNC خدمت کرد و در سال 2020 از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا حمایت کرد، اما همچنان یک جمهوری خواه است. او این اظهار نظر را در مصاحبه ای با پولیتیکو بیان کرد و در آن درباره روابط RNC با ترامپ و آینده رئیس فعلی آن، رونا مک دانیل، صحبت کرد.

    دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، پس از سخنرانی در طی مراسمی در خانه خود در مار-آ-لاگو در 15 نوامبر 2022 در پالم بیچ، فلوریدا، صحنه را ترک کرد.جو رادل/گتی ایماژ

    • “و بنابراین، برای رونا، چالش برای او این است که شما چه کار می کنید؟” به گفته پولیتیکو، استیل گفت.

      مایکل استیل (L) و تومی لارن در

      «و زمانی که حزبی بر سر و کله زدن ها و تفکرات فردی متمرکز شود که عمدتاً جمهوری خواه نیست، محافظه کار نیست، اما به طور مؤثری از هر دوی این ارزش ها برای تأمین امنیت سیاسی خود استفاده کرده است، زنده نمی ماند. استیل به پریز گفت.

      استیل گفت که مک دانیل و RNC تا حد زیادی هنوز تحت نظر ترامپ هستند، حتی اگر برخی از گوشه‌های جمهوری‌خواه نگران این باشند که ترامپ در هنگام تشکیل کمپین ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ چه خواهد کرد.