رئیس سابق زندان به دلیل اتهامات سوء استفاده از زندانیان با محاکمه روبرو می شود

دادستان ها می گویند که گارسیا با قول هایی که به آنها کمک می کند تا زودتر از موعد آزاد شوند، سعی کرد قربانیانش را ساکت نگه دارد. ظاهراً او به یکی از قربانیان گفت که با مسئول زندان که مسئول رسیدگی به تخلفات کارکنان است “دوست صمیمی” است و نمی تواند اخراج شود. بر اساس یک کیفرخواست، او گفت که دوست دارد با زندانیان ارتباط برقرار کند، زیرا با توجه به عدم قدرت آنها، آنها نمی توانند “او را خراب کنند”.

رئیس سابق یک زندان فدرال زنان فدرال که تحت عنوان «کلوپ تجاوز جنسی» شناخته می‌شود، روز دوشنبه به اتهام آزار و اذیت زندانیان و مجبور کردن آنها به ژست برهنه در سلول‌هایشان محاکمه می‌شود.

مایکل سیساک را در توییتر دنبال کنید http://twitter.com/mikesisak و مایکل بالسامو در http://twitter.com/MikeBalsamo1 و نکات محرمانه را با مراجعه به https://www.ap.org/tips/ ارسال کنید.





منبع

مدیر جدید آژانس، کولت پیترز، سیاست عدم تساهل آژانس در مورد سوء رفتار جنسی کارکنان را تکرار کرده و خواستار مجازات شدیدتر برای کارگرانی شده است که مرتکب سوء استفاده می شوند. اما با افزایش خشونت در دوبلین، روند گزارش آن به طور ذاتی شکسته شد.

وکیل گارسیا بارها از اظهار نظر خودداری کرده و گفته است که او به اتهامات “فقط از طریق دادگاه” پاسخ خواهد داد. پرونده های دادگاه نشان می دهد که دفاع قصد دارد استدلال کند که گارسیا از یکی از زندانیان عکس گرفته است، زیرا او می خواهد اسنادی مبنی بر اینکه او با برهنه ایستادن در اطراف سیاست ها را نقض می کند.

گارسیا همچنین متهم است که به زندانیان دستور داده است که برای او برهنه شوند و به ماموران فدرال دروغ گفته است که از او می‌پرسند آیا تا به حال از زندانیان خواسته است لباس‌هایش را درآورند یا به طور نامناسبی به یک زندانی زن دست زده است.

دادستان ها می گویند که گارسیا در نوامبر 2020 در حالی که هنوز در حال آزار و اذیت زندانیان بود، از سرپرست به سرپرست ارتقاء یافت. اداره زندان ها گفته است که بعداً متوجه این سوء استفاده نشده است. گارسیا بالاترین مقام زندان فدرال است که در بیش از 10 سال گذشته دستگیر شده است.

در اوایل ماه جاری، لیزا موناکو، معاون دادستان کل، به دادستان‌های فدرال در سراسر ایالات متحده دستور داد تا «مجموعه قوانین فدرال، از جمله قانون فدرال خشونت علیه زنان را در پرونده‌هایی که شامل کارمندان اداره زندان‌ها می‌شوند که به سوء رفتار جنسی متهم شده‌اند، در نظر بگیرند.

در این موارد، موناکو گفت که اگر حکم توصیه‌شده در دستورالعمل‌ها «عادلانه و متناسب با شدت جرایم» نباشد، دادستان‌ها باید درخواست احکامی فراتر از دستورالعمل‌های فدرال را از قضات در نظر بگیرند.

این پرونده، با سایه‌هایی از #MeToo در پشت میله‌ها، احتمالاً دفتر زندان‌ها را نیز مورد توجه قرار می‌دهد و رسیدگی آن به شکایات سوء استفاده جنسی از سوی زندانیان علیه کارکنان و روند بازرسی افرادی را که برای اداره زندان‌های خود انتخاب می‌کند، زیر سوال می‌برد. .

اظهارات افتتاحیه و اولین شاهدان روز دوشنبه در دادگاه فدرال در اوکلند انتظار می رود. گارسیا، 55 ساله، خود را بی گناه دانسته است. اگر مجرم شناخته شود، تا 15 سال زندان محکوم خواهد شد.

دادستان ها می گویند که گارسیا همزمان با مرتکب آزار، مسئول آموزش کارکنان و زندانیان در مورد گزارش سوء استفاده و پیروی از قانون فدرال رفع تجاوز جنسی بود و برخی از زندانیان می گویند که به دلیل متهم کردن کارمندان به سلول های انفرادی یا زندان های دیگر فرستاده شدند. سو استفاده کردن.

___

بر اساس سوابق دادگاه، گارسیا در ژوئیه 2021 به اف بی آی گفت: «اگر آنها لباس خود را در می آورند، من قبلاً نگاه کرده ام. من نمی‌خواهم زمانی را برنامه‌ریزی کنم که «تو لباس‌هایت را در بیاوری و من آنجا خواهم بود».

از چهار کارگر دیگر دوبلین که متهم به آزار زندانیان هستند، سه نفر به جرم خود اعتراف کرده اند و یک نفر قرار است سال آینده محاکمه شود. جیمز تئودور هایهاوس، کشیش زندان، از حکم هفت ساله زندان خود درخواست تجدید نظر می کند و استدلال می کند که این حکم بیش از حد است زیرا بیش از دو برابر مجازات توصیه شده در دستورالعمل های مجازات فدرال است.

تحقیقات آسوشیتدپرس در فوریه نشان داد که فرهنگ سوء استفاده و پنهان کاری سال ها در این زندان، در حدود 21 مایلی (34 کیلومتری) شرق اوکلند وجود داشت. این گزارش منجر به افزایش نظارت کنگره و تعهدات دفتر فدرال زندان ها مبنی بر رفع مشکلات و تغییر فرهنگ در زندان شد.

زندانیان در اسناد دادگاه شناسایی نشدند. آسوشیتدپرس عموماً از افرادی که می‌گویند قربانی تجاوز جنسی هستند نام نمی‌برد مگر اینکه با شناسایی شدن موافقت کنند.

هرگونه فعالیت جنسی بین یک کارگر زندان و یک زندانی غیرقانونی است. کارمندان اصلاح و تربیت از قدرت قابل توجهی بر زندانیان برخوردارند و همه جنبه های زندگی آنها را از زمان صرف غذا تا خاموش شدن چراغ کنترل می کنند و هیچ سناریویی وجود ندارد که در آن یک زندانی بتواند رضایت دهد.

گارسیا متهم به آزار سه زندانی بین دسامبر 2019 تا ژوئیه 2021 است، اما هیئت منصفه می‌توانند از 6 زن که می‌گویند او آنها را تازیانه زده و به آنها گفته است که برهنه یا با لباس‌های تحریک‌آمیز ژست بگیرند، بشنوند. ایوان گونزالس راجرز، قاضی منطقه ای ایالات متحده، گفت که دادستان ها می توانند سه متهم دیگر را به عنوان شاهد احضار کنند، حتی اگر ادعاهای آنها بخشی از کیفرخواست او نباشد.

موناکو، بازیگر کلیدی در تلاش وزارت دادگستری برای اصلاح سیستم زندان‌های فدرال، به طور منظم با مدیر دفتر زندان‌ها و بازرس کل این وزارتخانه ملاقات می‌کند و با وکلای ایالات متحده و رئیس اف‌بی‌آی کریستوفر رای ملاقات کرده است تا بر لزوم پیگیری اتهامات مربوط به کارمندان زندان تاکید کند. مرتکب تخلف شوند

گارسیا قبل از بازنشستگی در مرخصی اداری قرار گرفت، او در سپتامبر 2021 دستگیر شد.

ری جی. گارسیا، که پس از یافتن عکس‌های برهنه زندانیان توسط FBI در تلفن دولتی خود در سال گذشته بازنشسته شد، یکی از پنج کارگر متهم به آزار زندانیان در موسسه اصلاح و تربیت فدرال در دوبلین، کالیفرنیا، و اولین کسی است که به دادگاه رفت.