رئیس سابق زندان به اتهام آزار جنسی زندانیان محکوم شد

در این موارد، موناکو گفت که اگر حکم توصیه‌شده در دستورالعمل‌ها «عادلانه و متناسب با شدت جرایم» نباشد، دادستان‌ها باید درخواست احکامی فراتر از دستورالعمل‌های فدرال را از قضات در نظر بگیرند.

از چهار کارگر دیگر دوبلین که متهم به آزار زندانیان هستند، سه نفر به جرم خود اعتراف کرده اند و یک نفر قرار است سال آینده محاکمه شود. جیمز تئودور هایهاوس، کشیش زندان، از حکم هفت ساله زندان خود درخواست تجدید نظر می کند و استدلال می کند که این حکم بیش از حد است زیرا بیش از دو برابر مجازات توصیه شده در دستورالعمل های مجازات فدرال است.



منبع

ری گارسیا در هر هشت اتهام مجرم شناخته شد و با 15 سال زندان روبرو شد. او یکی از پنج کارگری بود که متهم به آزار زندانیان در موسسه اصلاح و تربیت فدرال در دوبلین، کالیفرنیا، و اولین کسی بود که به دادگاه رفت.

طبق سوابق دادگاه، گارسیا در ژوئیه 2021 به اف بی آی گفت: «ما زندانیان را می بینیم که لباس می پوشند و چیزهای دیگر… و اگر آنها لباس هایشان را در می آورند، من قبلاً نگاه کرده ام. من نمی‌خواهم زمانی را برنامه‌ریزی کنم که «تو لباس‌هایت را در بیاوری و من آنجا خواهم بود».

استفانی هیندز، دادستان ایالات متحده، گفت: «به جای اطمینان از عملکرد صحیح FCI Dublin، او از اختیارات خود برای شکار جنسی چندین زندانی زن تحت کنترل خود استفاده کرد.

تحقیقات آسوشیتدپرس در فوریه نشان داد که فرهنگ سوء استفاده و پنهان کاری سال ها در این زندان، در حدود 21 مایلی (34 کیلومتری) شرق اوکلند وجود داشت. این گزارش منجر به افزایش نظارت کنگره و تعهدات دفتر فدرال زندان ها مبنی بر رفع مشکلات و تغییر فرهنگ در زندان شد.

گارسیا، 55 ساله، سال گذشته پس از اینکه اف‌بی‌آی عکس‌های برهنه زندانیان را در تلفن دولتی وی پیدا کرد، از سمت خود بازنشسته شد. گارسیا بین دسامبر 2019 و ژوئیه 2021 به سوء استفاده از سه زندانی متهم شد.

هیئت منصفه در بخش‌هایی از سه روز پس از یک هفته شهادت، از جمله چند تن از متهمان گارسیا و خود سرپرست سابق، به بحث پرداختند.

هرگونه فعالیت جنسی بین یک کارگر زندان و یک زندانی غیرقانونی است. کارمندان اصلاح و تربیت از قدرت قابل توجهی بر زندانیان برخوردارند و همه جنبه های زندگی آنها را از زمان صرف غذا تا خاموش شدن چراغ کنترل می کنند و هیچ سناریویی وجود ندارد که در آن یک زندانی بتواند رضایت دهد.

گارسیا همچنین متهم شد که به زندانیان دستور می‌داد تا برای او برهنه شوند و به مأموران فدرال دروغ گفته بود که از او می‌پرسیدند آیا تا به حال از زندانیان خواسته است برای او لباس‌های خود را در بیاورند یا به‌طور نامناسبی به یک زندانی زن دست زده است.

گارسیا قبل از بازنشستگی در مرخصی اداری قرار گرفت. او در سپتامبر 2021 دستگیر شد.

دادستان ها می گویند که گارسیا با قول هایی که به آنها کمک می کند تا زودتر از موعد آزاد شوند، سعی کرد قربانیانش را ساکت نگه دارد. ظاهراً او به یکی از قربانیان گفت که با مسئول زندان که مسئول رسیدگی به تخلفات کارکنان است “دوست صمیمی” است و نمی تواند اخراج شود. بر اساس یک کیفرخواست، او گفت که دوست دارد با زندانیان ارتباط برقرار کند، زیرا با توجه به عدم قدرت آنها، آنها نمی توانند “او را خراب کنند”.

ماه گذشته، لیزا موناکو، معاون دادستان کل، به دادستان‌های فدرال در سراسر ایالات متحده دستور داد تا «مجموعه قوانین فدرال، از جمله قانون فدرال خشونت علیه زنان را در پرونده‌های مربوط به کارمندان اداره زندان‌ها که به سوء رفتار جنسی متهم شده‌اند، در نظر بگیرند».

دادستان ها می گویند که گارسیا همزمان با مرتکب آزار، مسئول آموزش کارکنان و زندانیان در مورد گزارش سوء استفاده و پیروی از قانون فدرال رفع تجاوز جنسی بود و برخی از زندانیان می گویند که به دلیل متهم کردن کارمندان به سلول های انفرادی یا زندان های دیگر فرستاده شدند. سو استفاده کردن.

رئیس سابق یک زندان زنان فدرال در کالیفرنیا، جایی که زندانیان می گفتند مورد آزار جنسی افراطی قرار می گرفتند، روز پنجشنبه به اتهام آزار و اذیت زندانیان و وادار کردن آنها به ژست برهنه در سلول هایشان محکوم شد.

دادستان ها در دادگاه استدلال کردند که رفتار توهین آمیز گارسیا از الگویی پیروی می کند که با تعارف، چاپلوسی و وعده انتقال به زندان های امنیتی پایین تر شروع شد و به تجاوز جنسی افزایش یافت.

گارسیا با شهادت از طرف خود، اعتراف کرد که اشتباهاتی مرتکب شده است، اما ادعا کرد که برخی از اشتباهات ادعایی او – مانند عکس گرفتن از زندانیان برهنه – به عنوان بخشی از وظایف رسمی او برای مستندسازی نقض سیاست های زندان انجام شده است. دادستان با تماس با یک ستوان زندان که گفت هرگز موردی را ندیده است که مناسب باشد یک کارمند از یک زندانی برهنه عکس بگیرد، پاسخ داد.

این دادگاه رسیدگی به شکایات آزار جنسی زندانیان علیه کارکنان و روند بازرسی افرادی را که برای اداره زندان های خود انتخاب می کند توسط اداره زندان ها زیر سوال رفته است.