رئیس سابق دفتر کاخ سفید ترامپ می گوید رئیس جمهور سابق تنها جمهوری خواه است که می تواند در سال 2024 شکست بخورد.

رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ (رئیس جمهور) و میک مولوینی (L) رئیس وقت دفتر وی در 5 دسامبر 2019 در کاخ سفید.مارک ویلسون / گتی ایماژ

  • او اخیراً به‌عنوان تحلیلگر برای سازمان‌های رسانه‌ای کار کرده است، جایی که از تلاش‌های ترامپ پس از ریاست‌جمهوری برای به دست آوردن مجدد قدرت انتقاد کرده است.

    رئیس جمهور سابق روز سه شنبه نامزدی ریاست جمهوری 2024 خود را رسمی کرد.

  • مولوینی گفت: “نه، من این کار را نمی کنم. زیرا فکر می کنم او تنها جمهوری خواه است که می تواند شکست بخورد.” و افزود که اکنون که ترامپ رسماً نامزد رقابت است، احتمالاً نامزد جمهوری خواهان خواهد بود.

    در مصاحبه ای با سی ان ان در روز سه شنبه، مولوینی درباره اعلام ترامپ مبنی بر آغاز تلاش برای به دست آوردن مجدد ریاست جمهوری در سال 2024 صحبت کرد. اندرسون کوپر مجری برنامه از مولوینی پرسید که آیا فکر می کند این اعلام خبر خوبی برای حزب جمهوری خواه است یا خیر.

    مولوینی گفت که ترامپ می تواند در یک رقابت رودررو برای نامزدی حزب جمهوری خواه توسط یک رقیب محبوب مانند ستاره نوظهور ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا شکست بخورد. مولوینی گفت، با این حال، تحت سیستم مقدماتی جمهوری خواهان، که در آن آرا بین چندین نامزد پراکنده می شود، ترامپ احتمالاً همچنان درصد بیشتری از هر یک از رقبای خود خواهد داشت و بنابراین نامزدی را به دست خواهد آورد.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

مولوینی از ژانویه 2019 تا مارس 2020 به عنوان سرپرست دفتر کاخ سفید خدمت کرد و پس از شورش کنگره در 6 ژانویه 2021 به عنوان فرستاده به ایرلند شمالی استعفا داد.

اعلامیه ترامپ در سال 2024 با انتقاد برخی از جمهوری خواهان مواجه شد که رئیس جمهور سابق را به دلیل عملکرد ضعیف این حزب در انتخابات میان دوره ای مقصر می دانند.

میک مولوینی

میک مولوینی به سی‌ان‌ان گفت که دونالد ترامپ «تنها جمهوری‌خواه است که می‌تواند در سال ۲۰۲۴ شکست بخورد».

  • او افزود که اگر ترامپ نامزد حزب جمهوری‌خواه باشد، انتخابات درباره مسائل اصلی که جو بایدن رئیس‌جمهور آسیب‌پذیر است، مانند تورم یا آموزش، نخواهد بود، بلکه در عوض یک همه‌پرسی درباره محبوبیت ترامپ خواهد بود که او از دست می‌دهد.

    اما برخی از جمهوری خواهان، مانند مولوینی، معتقدند که او کاندیدای تفرقه انگیزی برای پیروزی است.

  • میک مولوینی، سرپرست سابق کارکنان کاخ سفید، از تصمیم دونالد ترامپ برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 انتقاد کرد و گفت که او “تنها جمهوری خواه است که می تواند در رقابت شکست بخورد”.

    مولوینی گفت: “این در مورد دونالد ترامپ خواهد بود، همان چیزی که در سال 2020 دیدیم. هیچکس به جو بایدن رای نداد. همه به دونالد ترامپ یا علیه دونالد ترامپ رای دادند. این یک همه پرسی در مورد او بود.”

    ترامپ در آن انتخابات نقش محوری ایفا کرد و صدها نامزد را تأیید کرد – برخی از آنها در رقابت های کلیدی شکست خوردند، به این معنی که جمهوری خواهان نتوانستند کنترل سنا را به دست بگیرند و تنها اکثریت محدود مجلس نمایندگان را به دست آوردند.