رئیس سابق دفتر مایک پنس به مت گاتز پاسخ داد و گفت که او احتمالاً به دلیل قاچاق جنسی کودکان در زندان خواهد بود – چیزی که به نظر می رسد یک شکاف رو به رشد در دنیای ترامپ باشد.

به گزارش ای بی سی نیوز، در حالی که گرینبرگ با بازرسان، از جمله در تحقیقات گاتز، همکاری می کند، محکومیت دوست سابق گاتز – جوئل گرینبرگ، جمع کننده مالیات سابق شهرستان سمینول – بارها به تعویق افتاده است.

این اظهارات جدیدترین اظهارات در رفت و برگشت میان وفاداران ترامپ و کسانی در اردوگاه معاون رئیس جمهور سابق بود که به شکاف فزاینده در حزب جمهوری خواه اشاره کرد.

دستیار ارشد مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق، مت گاتز، نماینده کنگره فلوریدا را در روز دوشنبه تحت فشار قرار داد.

شورت درباره گاتز گفت: «به احتمال زیاد او تا سال 2024 به دلیل قاچاق جنسی کودکان در زندان خواهد بود.

نماینده مت گاتز (R-FL).گرگ نش-پول/گتی ایماژ

  • اما موقعیت شورت به عنوان کارمند سابق پنس ممکن است نشان دهنده شکاف فزاینده بین پنس و ترامپ باشد. اولیویا تروی، دستیار سابق پنس، هفته گذشته گفت که “یک چیز شناخته شده در مدار پنس” است که او قصد دارد برای ریاست جمهوری نامزد شود. این امر معاون رئیس‌جمهور سابق را در مسیر برخورد مستقیم با رئیس سابق خود، ترامپ قرار می‌دهد، کسی که مدت‌ها از رقابت‌های سال 2024 انتقاد کرده است.

    گاتز علیرغم تحقیقات مربوط به قاچاق جنسی در مورد او که در ماه های ابتدایی سال 2021 آغاز شد، همچنان یک وفادار ثابت قدم مانده است. این نماینده کنگره همه تخلفات را رد کرده است و متهم به جرم نشده است.

    مارک شورت، رئیس سابق دفتر پنس، پیشنهاد کرد که گاتز به دلیل تحقیقات فدرال که بر اتهامات قاچاق جنسی کودکان علیه او متمرکز است، به زودی راهی زندان خواهد شد.

    نظرات شورت به‌ویژه با توجه به اینکه چهره‌های محافظه‌کار چقدر از گاتز حمایت کرده‌اند، شگفت‌انگیز است. مجله تایم گزارش داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا حتی به طور خصوصی یک نسخه چاپ شده از مقاله واشنگتن اگزمینر در مورد رسوایی گاتز امضا کرد و نوشت: “مت، این عالی است. به مبارزه ادامه دهید – شما برنده خواهید شد!”

    گیتز گفت: «اجازه دهید فقط چیزی را بگویم که همه اینجا می دانند. مایک پنس هرگز رئیس جمهور نخواهد شد.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





منبع

به گزارش سی ان ان، شورت همچنین روز دوشنبه تایید کرد که هفته گذشته در برابر هیئت منصفه بزرگی که در مورد حمله 6 ژانویه در کنگره تحقیق می کرد، شهادت داد. نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال نیز روز دوشنبه گزارش دادند که گرگ جیکوب – یکی دیگر از دستیاران سابق پنس و مشاور عمومی معاون رئیس جمهور سابق – نیز شهادت داده است.

وزارت دادگستری بلافاصله به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ نداد.

سخنگوی گیتز به اینسایدر گفت: «مارک می‌تواند توطئه‌های افشا شده را در CNN تکرار کند، اما هیچ کس نمی‌تواند انکار کند که غوطه‌ور شدن پنس بهترین خط تشویق گیتز در یک سخنرانی حماسی بود».

مت گیتز

شورت گفت که فکر نمی‌کند گاتز «تأثیری» بر پیروزی پنس در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2024 داشته باشد.

  • مارک شورت، دستیار سابق مایک پنس، در روز دوشنبه در سی ان ان از معاون سابق رئیس جمهور در برابر مت گاتز، نماینده سابق آمریکا دفاع کرد.

  • شایعاتی مبنی بر دست داشتن گاتز در تحقیقات گرینبرگ به گوش می رسد، به ویژه پس از اینکه روزنامه Daily Beast گزارش داد که قانونگذار فلوریدا چندین پرداخت نقدی از طریق Venmo به گرینبرگ ارسال کرده است، که یکی از آنها با برچسب “Emoji هتل عشق” نوشته شده بود. به گفته The Beast، گرینبرگ پرداخت های نقدی را با برچسب هایی مانند “الاغ”، “مواد آموزشی”، “شهریه” و “مدرسه” برای زنان جوان ارسال کرد.

    شورت گفت: نمی‌دانم که آیا مایک پنس در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 نامزد خواهد شد یا نه، اما فکر نمی‌کنم مت گاتز تأثیری بر این موضوع داشته باشد – در واقع، اگر او همچنان در رای‌گیری باشد، تعجب می‌کنم. احتمال بیشتری وجود دارد که او تا سال 2024 به دلیل قاچاق جنسی کودکان در زندان باشد، و من واقعاً متعجبم که مجریان قانون فلوریدا هنوز به او اجازه می دهند در کنفرانس های نوجوانان مانند آن صحبت کند.

    گاتز که روز یکشنبه در کنفرانس دانشجویی گروه راست گرای Turning Point ایالات متحده صحبت می کرد، شایستگی های پنس به عنوان یک رهبر را کم اهمیت جلوه داد و با قاطعیت گفت که “آمریکا ما با افتخار فوق العاده MAGA است.”

    در مصاحبه با CNN، شورت کامنت ها را رد کرد و به خودش توهین کرد.