رئیس سابق امنیت ملی وزارت دادگستری می گوید ترامپ ممکن است به نقض قانون جاسوسی متهم شود

یکی از عواملی که مک کورد پیشنهاد کرد در ذهن وکلای امنیت ملی وزارت دادگستری آمریکا نقش داشته باشد این است که ترامپ ممکن است با مطالب بسیار محرمانه ای که هنوز در مار-آ-لاگو وجود دارد انجام دهد. آیا ما نگران این هستیم که برخی از این اطلاعات در خارج از مار-آ-لاگو، احتمالاً با دشمنان خارجی به اشتراک گذاشته شود؟ من واقعاً نگران آن خواهم بود.» او گفت.

ایسیکوف: جنایات احتمالی در اینجا چیست؟

مک کورد: بنابراین من فکر می‌کنم آنچه شما واقعاً می‌پرسید این است که چه نگرانی‌های محتاطانه‌ای در آن وجود دارد، به‌ویژه در مورد حساسی مانند این، جایی که ما در مورد رئیس جمهور سابق صحبت می‌کنیم. و همچنین نگرانی های محتاطانه ای در مورد خطر برای امنیت ملی وجود دارد. من همچنین به این فکر می‌کنم که آیا می‌توانم در دادگاه شکایت کنم؟ زیرا آیا اطلاعات دفاع ملی آنقدر حساس است که دارنده سهام، آژانس امنیت ملی که اطلاعات آن است، هرگز به من اجازه نمی دهد آن را در دادگاه مطرح کنم، هرگز به من نمی گوید: “اشکال ندارد، دادستان، ثابت کنم که این اطلاعات دفاع ملی است.” ماهیت آن به این معنی است که اگر فاش شود، آسیب قابل توجهی به امنیت ملی ایالات متحده وارد می کند. اعتراف به آن در واقع اعتراف به چیزهایی است که گاهی سازمان های امنیت ملی ما نمی خواهند به آن اعتراف کنند. بنابراین همه چیزهای محتاطانه ای وجود دارد که از نظر رئیس جمهور سابق به آنها نگاه می کنید. این چیزی است که در اینجا بی سابقه است. و بنابراین این امر بیش از این خواهد بود که شما علت احتمالی داشته باشید. این می‌تواند این باشد که “از اینجا به کجا می‌رویم؟ اگر چیزهایی را که می‌خواهیم پیدا کنیم، آیا از این به دنبال کیفرخواست خواهیم بود؟ چیزهای مختلف چیست؟” از نظر من، این بستگی به میزان اهمیت اسناد دارد، درست است؟ اطلاعات امنیت ملی چقدر حساس است؟ آیا نگران این هستیم که برخی از این اطلاعات در خارج از Mar-a-Lago، به طور بالقوه با دشمنان خارجی به اشتراک گذاشته شود؟ من واقعاً نگران آن خواهم بود.

اقامتگاه رئیس جمهور سابق ایالات متحده دونالد ترامپ در مار-آ-لاگو، پالم بیچ، فلوریدا در 9 اوت 2022. (جورجو ویرا/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

سپس مری مک‌کورد دستیار دادستان کل در وزارت دادگستری واشنگتن دی سی در سال 2017. (مایکل اس. ویلیامسون/ واشنگتن پست از طریق گتی ایماژ)

مک کورد: فکر می کنم یکی از چیزهایی که در اینجا برای من قابل توجه است این واقعیت است که پس از افشای اسناد، هر چند ماه ها پیش، اسناد ریاست جمهوری به مارآلاگو برده شده است. پانزده جعبه برگردانده شد [to the National Archives]، درست؟ این نتیجه مشورت با بایگان است. زیرا حتی اگر [the removal of the documents] همه یک تصادف بود، مورد توجه رئیس جمهور قرار گرفت. مورد توجه وکلای رئیس جمهور قرار گرفته است. یک تلاش مشترک واقعی برای جمع آوری اسناد، سوابق ریاست جمهوری که به اشتباه گرفته شده بود، و سپس بازگرداندن آنها انجام شد. اما این ایده که “اوه، این یک اشتباه بود.” او [Trump] واقعا دیگر آن را ندارد من فکر می‌کنم این مهم است زیرا نشان می‌دهد، “خوب. شما شانس خود را داشتید. شما اشتباه می‌کنید.” بدیهی است که دپارتمان دلایل محتملی برای این باور دارد که شما هنوز مدارکی دارید. و بنابراین، سوال این است که چرا. درست؟

مک کورد: اول، من با دو اصطلاحی که شما استفاده کردید دعوا می کنم. “هجوم بردند” و “به گاوصندوق او نفوذ کردند”

مک کورد: خوب، به اندازه کافی منصفانه زیرا این البته یک حکم بازرسی مجاز از سوی دادگاه بود که باید گاوصندوق را در شرایط حکم بازرسی درج می کرد. این یک گام بسیار آشکار برای اف‌بی‌آی است که در واقع حکم بازرسی را اجرا کند که به تمام جهان نشان می‌دهد که دلیل محتملی دارند – که یک قاضی فدرال با آن موافقت کرده است – برای این باور که شواهد یک جنایت در محل مورد بازرسی قرار می‌گیرد. در زمانی که جستجو شد بنابراین نمی‌توان گفت، “ما فکر می‌کردیم این چیزها یک سال پیش وجود دارد، اما اکنون نه.” باید دلیل محتملی باشد که باور کنیم در آن زمان شواهدی دال بر جرم در آن مکان وجود دارد. و این بدان معناست که وزارت دادگستری، احتمالاً در بالاترین سطوح، احتمالاً تا دادستان کل، موافقت کرد که این اقدامی است که نه تنها از نظر قانونی قابل پشتیبانی است، بلکه باید برداشته شود.

سرویس مخفی ایالات متحده و اعضای امنیتی Mar-A-Lago در ورودی خانه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده در Mar-A-Lago در پالم بیچ، فلوریدا، ایالات متحده، در روز سه شنبه، 9 اوت 2022. (Eva Marie Uzcategui/Bloomberg از طریق گتی ایماژ)

اقامتگاه رئیس جمهور سابق ایالات متحده دونالد ترامپ در مار-آ-لاگو، پالم بیچ، فلوریدا در 9 اوت 2022. (جورجو ویرا/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

آنچه در ادامه می آید گفتگوی ویرایش شده ای از مصاحبه با مک کورد است که توسط مجریان Skullduggery، مایکل ایسیکوف، دانیل کلایدمن و ویکتوریا باستی انجام شده است.

مک کورد گفت که قانون جاسوسی یکی از دو جنایت فدرال است که به نظر می رسد در مورد رفتار گزارش شده ترامپ اعمال شود. او گفت که او همچنین ممکن است به نقض قانون فدرال دیگری متهم شود که هر کسی را که «عمداً و غیرقانونی پرونده‌های عمومی را پنهان می‌کند، حذف می‌کند، مثله می‌کند، محو می‌کند، جعل یا از بین می‌برد.»

ایسیکوف: من قبلاً از شما در مورد سوابق وزارت دادگستری برای مواردی مانند این سوال پرسیدم و یکی از مواردی که به ذهن متبادر می شود سندی برگر است که مشاور امنیت ملی بیل کلینتون بود و سپس پس از ترک سمت وی ​​به آرشیو ملی می رود در حالی که خود را آماده می کرد. شهادت او در برابر کمیسیون 11 سپتامبر، و آشکارا به خود کمک می کند تا اسناد طبقه بندی شده را در دست بگیرد، آنها را در جوراب و شلوار خود فرو کند، و به دام افتاد. او تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد. او به زندان نمی افتد، او جریمه می شود و خدمات اجتماعی، مجوز وکالت را رها می کند. و موارد دیگری از سرقت مستقیم توسط افرادی وجود دارد که فقط سطل های اسناد قدیمی جنگ داخلی را از بایگانی می گیرند و سعی می کنند از آنها برای اهداف مالی استفاده کنند. اینها مواردی هستند که به وضوح با استاندارد اراده ای که شما در مورد آن صحبت می کنید مطابقت دارند. اما برای من سخت است که مجموعه‌ای از شرایط را در مورد ترامپ ببینم که چنین استانداردهایی را در اینجا رعایت کند.

ایسیکوف: دیشب اخبار نسبتاً تکان دهنده ای بود که FBI به خانه رئیس جمهور سابق ایالات متحده یورش برد. و به گفته ترامپ، به گاوصندوق او نفوذ کرده است. شما از این چی میسازی؟

مک‌کورد خاطرنشان کرد که تصمیم برای تفتیش خانه ترامپ تنها می‌توانست با تأیید یک قاضی فدرال بر اساس سوگند نامه FBI مبنی بر وجود شواهدی دال بر جنایت در مار-آ-لاگو در زمان بازرسی انجام شود.

سرویس مخفی ایالات متحده و اعضای امنیتی Mar-A-Lago در ورودی خانه رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ در Mar-a-Lago در پالم بیچ، فلوریدا، ایالات متحده، در روز سه شنبه، 9 اوت 2022. (Eva Marie Uzcategui/Bloomberg via گتی ایماژ)

باستی: نیویورک تایمز گزارش می دهد که در ماه ژوئن چندین مقام از وزارت دادگستری، از جمله رئیس ضد اطلاعات و کنترل صادرات. [Jay Bratt] از Mar-a-Lago بازدید کرد تا اسناد را بررسی کند و ببیند برخی از آنها در کجا ذخیره می شوند. این به شما چه می گوید که فردی در آن رتبه و در آن موقعیت به مارآلاگو رفت؟

سپس مری مک‌کورد دستیار دادستان کل در وزارت دادگستری واشنگتن دی سی در سال 2017. (مایکل اس. ویلیامسون/ واشنگتن پست از طریق گتی ایماژ)

باستی: زمانی که رئیس بخش امنیت ملی بودید، قبل از امضای حکم بازرسی از مظنون احتمالی، چه نوع شواهدی را می‌خواستید ببینید؟

این قانون به طور سنتی برای هدف قرار دادن افشاگران دولتی مانند ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا استفاده می‌شده است. اما همچنین «در واقع دارای مقرراتی است که اساساً در مورد سوء مدیریت اعمال می شود [of classified material] مری مک‌کورد، دادستان فدرال کهنه کار که ریاست بخش امنیت ملی وزارت دادگستری را در سال‌های پایانی دولت اوباما بر عهده داشت، به یاهو گفت: «مری مک‌کورد»، دادستان فدرال کهنه کار که ریاست بخش امنیت ملی وزارت دادگستری را در سال‌های پایانی دولت اوباما بر عهده داشت، به یاهو گفت که از طریق سهل‌انگاری فاحش، اجازه می‌دهد اسناد از جای مناسب خود برداشته شوند، یا گم شوند، دزدیده شوند یا از بین بروند. پادکست اخبار Skullduggery.

مک کورد: انواع مختلفی از جنایات ممکن وجود دارد، اما من فکر می‌کنم دو موردی که احتمالاً بیش از همه ارزش تمرکز روی آن‌ها را دارند، 18 USC 2071 هستند. این واقعاً برای هر کارمند دولت فدرال که عمدا و غیرقانونی پنهان، حذف، مثله، محو، جعل یا جعل می‌کند، صدق می‌کند. سوابق عمومی را از بین می برد، درست است؟ سوابقی که سوابق عمومی هستند. جرم بالقوه دیگر در واقع تحت قانون جاسوسی است که 18 USC 793 است. و این در واقع مقرراتی دارد که اساساً در مورد سوءاستفاده از طریق سهل انگاری فاحش اعمال می شود و اجازه می دهد اسناد از محل مناسب خود خارج شوند، یا گم شوند، دزدیده شوند یا از بین بروند. . مقررات توطئه ای نیز در 18 USC 793 وجود دارد. اما قطعاً سهل انگاری فاحش را می توان با عمد اثبات کرد زیرا این امر حتی فراتر از سهل انگاری فاحش است.

رئیس سابق بخش امنیت ملی وزارت دادگستری روز سه‌شنبه گفت که بازرسی خانه مار-آ-لارگو دونالد ترامپ در پالم بیچ، فلوریدا، نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور سابق ممکن است به نقض قانون جاسوسی دوران جنگ جهانی اول متهم شود.

مک کورد: اینجاست که من به کل تاریخچه پیشینه اینجا اشاره کردم، درست است؟ با توجه به اینکه اسنادی از آرشیو مفقود شده بود، درست است؟ وکلای خودش و مشاوران خودش 15 جعبه را با هماهنگی بایگان در مورد سوابق مفقود بسته بندی می کنند و آنها را پس می فرستند. من مطمئن هستم که وکلای خود او را در مورد قوانین راهنمایی کردند و این به طور گسترده گزارش شد – بسیاری از وکلا و دیگران در مورد قوانینی صحبت می کنند که گرفتن سوابق ریاست جمهوری را ممنوع می کند، و قطعا آنها را به عنوان استفاده از اطلاعات طبقه بندی شده منع می کند. بنابراین می‌دانید، من می‌توانم داستانی را در اینجا تعریف کنم که تفاوت چندانی با پر کردن ندارد [classified documents] به جیب شما به شما اطلاع داده می شود که ممکن است اطلاعات طبقه بندی شده ای داشته باشید که باید بازگردانده شوند، و سپس تصمیم می گیرید که چه چیزی را نگه دارید و چه چیزی را بازگردانید. من نمی دانم که این خیلی متفاوت از رفتن به بایگانی و بیرون رفتن با آن است [documents]. شما اکنون آنچه را که به شما گفته شده است برداشت کرده اید.



منبع

مجطناب: بنابراین من فکر می کنم مهم است. منظور من این است که، این بخش دعوی در وزارت دادگستری است که سوء استفاده از اطلاعات طبقه بندی شده را بررسی می کند. و این واقعیت که ما یک وکیل بخش امنیت ملی مانند جی برات، رئیس ضد جاسوسی و کنترل صادرات داریم، به این معنی است که ما در مورد پیامدهای امنیت ملی صحبت می کنیم، نه صرفاً سوابق ریاست جمهوری که طبقه بندی نشده اند.

کلایدمن: آیا این نشان می‌دهد که احتمالاً آنها اطلاعاتی داشتند که نوعی مانع تراشی در جریان است؟

بنابراین نمی‌توانست، “ما فکر می‌کردیم این چیزها یک سال پیش وجود دارد، اما اکنون نه.” مک‌کورد گفت، باید دلیل محتملی باشد که باور کنیم شواهدی از جنایت در آن مکان وجود دارد. و این بدان معناست که وزارت دادگستری، احتمالاً در بالاترین سطوح، احتمالاً تا دادستان کل، موافقت کرد که این اقدامی است که نه تنها از نظر قانونی قابل حمایت است، بلکه باید برداشته شود.»

رئیس جمهور سابق ایالات متحده دونالد ترامپ در کنفرانس کنش سیاسی محافظه کار (CPAC) در هیلتون آناتول در 06 اوت 2022 در دالاس، تگزاس سخنرانی می کند.  (براندون بل/گتی ایماژ)

رئیس جمهور سابق ایالات متحده دونالد ترامپ در کنفرانس کنش سیاسی محافظه کار (CPAC) در هیلتون آناتول در 06 اوت 2022 در دالاس، تگزاس سخنرانی می کند. (براندون بل/گتی ایماژ)

ایسیکوف: گفتم: طبق گفته ترامپ.