رئیس جمهور زلنسکی می گوید نیروهای اوکراینی در حال ضدحمله و پیشروی به سمت شهر تصرف شده خرسون هستند.

توپخانه‌های اوکراینی در مرکز تجمع نظامی، قبل از رفتن به خط مقدم در خرسون، اوکراین در 15 ژوئیه 2022، سلاح‌های خود را چک می‌کنند.متین آکتاش/ خبرگزاری آنادولو از طریق گتی ایماژ

  • رئیس جمهور زلنسکی گفته است که نیروهای اوکراینی به آرامی به سمت شهر خرسون تحت کنترل روسیه حرکت می کنند.

  • او گفت: “ما راهرو نمی دهیم. اگر آنها نخواهند تسلیم شوند، سرنوشت آنها مشخص می شود.”

    بر اساس گزارش ها، پل های Antonovsky و Daryivskyi بر روی رودخانه Dnipro که خرسون را به جنوب اوکراین و کریمه متصل می کند، در اثر گلوله باران اوکراین آسیب دیده اند.

    توپخانه‌های اوکراینی در مرکز مونتاژ نظامی، سلاح‌ها و تجهیزات ویژه را چک می‌کنند تا آنها را قبل از رفتن به وظایف خود در خط مقدم در خرسون، اوکراین در 15 ژوئیه 2022 آماده کنند.

    او اضافه کرد، طی ده روز آینده خرسون را از نزدیک تماشا خواهم کرد.

    وزارت دفاع بریتانیا گفت که “خطوط تدارکاتی نیروهای روسی در غرب رودخانه به طور فزاینده ای در خطر است” و اگر نیروهای روسی در خرسون قطع شوند، “این یک شکست نظامی و سیاسی قابل توجه برای روسیه خواهد بود.”

    به گزارش رویترز، این اظهارات رئیس جمهور در حالی منتشر می شود که نیروهای اوکراینی ادعا می کنند که به دو پل مهم بر روی رودخانه دنیپرو که برای خطوط تدارکاتی نیروهای روسی در خرسون و اطراف آن حیاتی است، آسیب رسانده اند.

    نیروهای روسیه در 3 مارس خرسون، یک شهر بندری مهم استراتژیک با 300000 نفر را تصرف کردند. این اولین شهر بزرگی بود که پس از حمله مسکو به اوکراین سقوط کرد.

    سرهی خلان، مشاور فرماندار منطقه در فیس بوک نوشت: “هر پل نقطه ضعف لجستیکی است و نیروهای مسلح ما ماهرانه سیستم دشمن را نابود می کنند. این هنوز آزادسازی خرسون نیست، بلکه یک گام مقدماتی جدی در آن است. جهت.”

    عکسی از تصاویری که توسط وزارت دفاع اوکراین به اشتراک گذاشته شده است، سربازی را نشان می‌دهد که چهره‌اش مبهم است، دست‌هایش را در

    فیلمی که توسط وزارت دفاع اوکراین به اشتراک گذاشته شده و از ایالات متحده برای اهدای HIMARS تشکر می کند.وزارت دفاع اوکراین

    کانال رسانه دولتی اوکراین یورومیدان به نقل از الکسی آرستویچ مشاور رئیس جمهور گفت که هیچ راهروی بشردوستانه (یا “سبز”) برای خروج نیروهای روسیه از خرسون وجود نخواهد داشت.

    روز شنبه، مقامات دفاعی بریتانیا از درگیری شدید در نزدیکی خرسون خبر دادند.

    او پیش از این گفت: «ما وسوسه بسیار قوی داریم که همه آنها را دفن کنیم، اما اولاً ما مانند روس‌ها نمی‌جنگیم، قول خود را نمی‌شکنیم. ثانیاً، من فکر می‌کنم که اوکراینی بسیار انسانی نیروهای مسلح به سادگی به آنها پیشنهاد تسلیم خواهند داد.”

    دکتر مایک مارتین، عضو مدعو در مطالعات جنگ در کینگز کالج لندن، توییت کرد که “اگر من یک سرباز روسی در خرسون بودم، در حال حاضر بسیار می‌ترسیدم.”

    اطلاعات نظامی بریتانیا گفته است که از دست دادن مسیرهای تدارکاتی به خرسون “یک شکست نظامی و سیاسی مهم برای روسیه خواهد بود.”

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





منبع

به گزارش خبرگزاری تاس روسیه، به نقل از رویترز، معاون رئیس اداره منطقه ای مستقر در روسیه گفت که پل دریوسکی روز شنبه مورد اصابت هفت موشک از سامانه های موشکی توپخانه ای با تحرک بالا (HIMARS) قرار گرفته است، اما این پل همچنان کار می کند. .

به گزارش بی‌بی‌سی، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور این کشور گفته است که نیروهای اوکراینی به آرامی به سمت شهر خرسون تحت کنترل روسیه در حال حرکت هستند.

نیروهای اوکراینی به پل‌هایی در خرسون آسیب رسانده‌اند که به عنوان خطوط تدارکاتی برای سربازان روسیه عمل می‌کنند.